Duplex printen in Snow Leopard (HP2600)

Pagina: 1
Acties:

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tot voor kort maakt ik veelvuldig gebruik van de softwarematige duplex functie in de HP2600 printerdriver, maar deze lijkt opeens niet meer bruikbaar. De optie "two sided" is grijs / gedimd in de printer dialog box. Ik vermoed dat het probleem is ontstaan na een update naar Snow Leopard.

Via het HP forum zag ik dat men bij andere (oude) printermodellen aanraadt om gebruik te maken van gutenprint. Helaas bieden deze alternatieve drivers nog geen ondersteuning voor de HP2600.

Op het macrumors forum wordt gesuggereerd dat apple het gebruik van geavanceerde printerfuncties in 64-bit mode automatisch uitschakelt. Echter gebruik ik een mid-2007 macbook, waardoor de kernel gewoon in 32-bits mode draait.

Herkent iemand dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Stomme vraag maar ondersteund de HP2600 duplex dan ? Want ik heb ook zo`n ding staan.

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 24-01-2010 20:52 ]

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
raymonvdm schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:51:
Stomme vraag maar ondersteund de HP2600 duplex dan ? Want ik heb ook zo`n ding staan.
Alleen softwarematig. Cover, even en oneven pagina's worden automatisch in losse printjobs gesplitst en op het scherm van de printer komt een boodschap te staan wanneer en hoe je papier moet omdraaien. Ideaal wanneer je vaak veel grote documenten achter elkaar wilt printen.

(handmatig opslitsen kan ook maar is geen optie)