[vb.net 2008]HT-Vision LCD aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste allemaal,

Een tijd geleden heb ik een USB-LCD kitje aangeschaft om mijn LCD van 4x20 karakters aan te sturen. Werkt helemaal goed met LCD Smartie geen problemen.

Alleen ben ik nu bezig met een soort van domotica systeem en wil ik zelf tekst op het LCD tevoorschijn laten toveren. Bij LCD Smartie kies ik dan voor crystal.dll, maar na zoeken op Google en GoT kan ik niks van documentatie vinden om iets met die DLL te doen.

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Moet ik het met een andere dll doen of kan ik gewoon de commando's uit die dll zelf halen? Of denk ik helemaal verkeerd...

Alvast bedankt!

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Pak het merk van je LCD, type dat in in google, of bezoek de site van de fabrikant en zoek de specs/datasheet erbij. Heb je dat toch al gedaan? Geen dan aub aan waarop je hebt gezocht, op welke manier etc. Domweg roepen "ik heb al gezocht" kan iedereen natuurlijk ;)

Aangezien het om crystal.dll van smartie gaat is het zeer waarschijnlijk een crytalfontz LCD (of compatible met). Op de site van Crystalfonz is van elk LCD de manual en de datasheet te downloaden waar *alle* info over het aansturen gewoon staat vermeld. Pak anders de source van Smarty arbij, dat is opensource namelijk. Ga dus eerst eens dat doorlezen voordat je gaat vragen hoe en wat. Mocht je na het lezen van de datasheet en zelf wat te hebben geprobeerd dan kan je een nieuw topic openen, maar geef dan op z'n minst aan wat je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 24-01-2010 20:51 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.