Welk moederbord raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• Andar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Als eerst het verhaal:

PC kapot, na veel testen komen we er achter dat het het moederbord is. RMA aanvragen => opsturen => 12 werkdagen wachten => kerst/ oud en nieuw => doorsturen => terugsturen = anderhalve maand zonder pc..

Krijg ik eindelijk een moederbord terug, blij installeren, blijkt deze dus ook niet optimaal te werken. Ik zal hem wel weer terug sturen maar nog een keer zo lang kan ik niet zonder mijn pc.

Ik zal dus een nieuw moederbord moeten kopen, maar nu is mijn vraag; welk moederbord moet ik nemen?

Mijn oude moederbord was den deze: ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI,nForce-650i SLI, DDR2, Socket-775, GbLAN, 2xPCI-Ex16
en ik wil graag alleen het moederbord vervangen.

Dit is wat er verder in en om zit:

Card reader: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)
Videokaarten: 2x Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
RAM: 2x Corsair TWIN2X2048-6400C4 (dus 4 bankjes DDR2 RAM)
Muziekkaart: Creative X-Fi XtremeMusic
Case: GigaByte 3D Aurora 570 (ATX, geen PSU, Zilver)
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 (socket 775)
DVD Brander: Samsung SH-S203N
Harde schijven: 2x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
Koelblok: Scythe Mugen (groot koelblok)
Voeding: Zalman ZM600-HP

Ik weet alleen dat alles weer moet passen maar hoe ik er nou een goeie uit kies, geen idee.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

bvd. Andar

ps. studentenbudget +/-150 euro

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Een socket 775 MB die aan jouw eisen voldoet van een goed merk voor rond de 150,- eur... Voor de rest google. Zo moeilijk is dat niet :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk ben ik altijd voorstander van Asus moederboarden die ik dan ook al jaren alleen maar gebruik, en er tot nu toe altijd goede ervaringen mee heb opgedaan. Ik zou eens kijken voor de P5Q serie die je met gemak voor onder de 150 euro kan krijgen en degelijke boardjes zijn, en prima geschikt voor de onderdelen die je al hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem eens in een kijkje in http://twk.rs/cL waar meer dan genoeg moederborden zijn te vinden. Kijk welke borden wel en niet aan je eisen voldoen en kies op basis daarvan het voor jou beste moederbord uit.

Omdat we verwachten dat tweakers door middel van reviews, specs en benchmarks hun eigen hardware kunnen kiezen gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.