Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:08
Ik monteer regelmatig films en nu ik een opzet begin te krijgen voor het maken van een short - movie wil ik het volgende graag weten.

In de films Slumdog Millionaire en Watchmen zijn er bepaalde filters gebruikt waardoor de primaire kleuren meer nadruk krijgen. Tevens is het soms wat korreliger bij donkere scenes, maar weer heel fijn in scenes met kleuren. Ik wilde graag een voorbeeld laten zien, maar de trailers laten het niet goed zien.

Hoe heten deze filters? Ik gebruik Adobe Premiere en soms Pinnacle. Ik ben benieuwd of ik deze ook kan toepassen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zoek eens op "grading", dan ga je wel vinden wat je zoekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
harydoo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:47:
Ik monteer regelmatig films en nu ik een opzet begin te krijgen voor het maken van een short - movie wil ik het volgende graag weten.

In de films Slumdog Millionaire en Watchmen zijn er bepaalde filters gebruikt waardoor de primaire kleuren meer nadruk krijgen. Tevens is het soms wat korreliger bij donkere scenes, maar weer heel fijn in scenes met kleuren. Ik wilde graag een voorbeeld laten zien, maar de trailers laten het niet goed zien.

Hoe heten deze filters? Ik gebruik Adobe Premiere en soms Pinnacle. Ik ben benieuwd of ik deze ook kan toepassen.

Alvast bedankt! _/-\o_
Zoek daarnaast op "color correction". Het is niet makkelijk en zeker een vak apart. Sterker nog, er zijn hele systemen alleen voor dit soort "bewerkingen" : Davinci.

Hier iets om je op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:16

Caveman

whahoehaha

Je zou ook eens kunnen kijken naar VirtualDub, hier zijn de wereld aan filters te vinden die dit kunnen.
Vaak hebben kleurrijke namen zoals: colorise, colorspace ect. Het is een beetje een kwestie van "try and error" maar laad een filmpje en probeer eens wat filters uit, bij vd zie je meteen het resultaat.
Hier zijn nagenoeg alle filters te vinden

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 09:43
Als je Adobe Premiere gebruikt kun je met de Fast Color corrector voorlopig al genoeg stoeien denk ik. En anders zeker met de Three Way Color Corrector. Voor een eerste short zijn externe pakketten echt overkill.

Dat korrelige bij donkere scène krijg je waarschijnlijk sowieso wel doordat je camera (als je geen mega luxe hebt) de gain omhoog zet wat dus ruis veroorzaakt.