Welk geheugen voor msi P55-GD85 & I5-750

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bekende van mij moet ik een computer samenstellen.
Gezien zijn wensen en eisen kom ik op det I5-750 processor en moederbord P55-GD85 met USB 3.0 ondersteuning.
De hoofdrede voor het moederbord is dat deze USB 3.0 bezit en een Sata-600 controller.

Ik hoop dat de processor keuze een juiste is (veel zware applicaties tegelijk draaien) maar ik loop vast tijdens het samenstellen op het geheugen.

Graag wil ik er 4 GB dual channel geheugen in stoppen, echter kan ik op de website van MSI niet vinden welk type, merk en uitvoeringen geheugen ik kan gebruiken.
Houdt dit in dat alle leveranciers en uitvoeringen geschikt zijn voor dit mobo?

In eerste instantie had ik een Gigabyte bord in gedachte en hierin passen maar een paar type uitvoeringen geheugen, ik kan me niet voorstellen dat MSI alles slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
pak gewoon corsair valueselect 4GB setje met 1333mhz geheugen, zit je altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je niet de veel goedkopere Asus met SATA 3 en USB3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Voor zover ik weet heeft MSI voor socket 1156 en 1366 moederborden geen Memory QVL. Je zult dus zelf op zoek moeten gaan naar reacties van mensen die aangeven dat een bepaalde combinatie wel of niet werkt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:30:
Waarom neem je niet de veel goedkopere Asus met SATA 3 en USB3?
Asus hebben ze er uit gegooid bij mijn leverancier.
Koop alles bij Wave, wil niet overal gaan shoppen.
Helaas, ik was zelf ook erg blij met Asus.

Maar misschien om me over de streep te trekken, welk bord had je in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:45:
Voor zover ik weet heeft MSI voor socket 1156 en 1366 moederborden geen Memory QVL. Je zult dus zelf op zoek moeten gaan naar reacties van mensen die aangeven dat een bepaalde combinatie wel of niet werkt.
Kan hier niets over vinden, zowel positief als negatief niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:03:
[...]

Asus hebben ze er uit gegooid bij mijn leverancier.
Koop alles bij Wave, wil niet overal gaan shoppen.
Helaas, ik was zelf ook erg blij met Asus.

Maar misschien om me over de streep te trekken, welk bord had je in gedachte?
Nou, persoonlijk, bij mij komt er geen asus meer in huis en kijk ik liever naar Gigabyte, MSI en Biostar(helaas niet goed te krijgen in nl).

Deze:
pricewatch: Asus P7P55D-E

Maar zon QVL zegt eigenlijk vrij weinig. Ook voor de gigabyte geld, als het een beetje standaard(JDEC) is, dan werkt het wel. Dus Kingston ValueRAM gaat wss gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bovendien zit de memory controller niet meer op je moederbord maar in je CPU!

Kingston ValueRAM gaat heus werken, zelf gebruik ik Geil Ultra RAM en dat werkt ook uitstekend. Zolang je goed A-merk geheugen pakt gaat dit gewoon werken. Helemaal als je het gewoon binnen JEDEC spec houdt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:30

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Kingston HyperX 1600

Goed, betrouwbaar en zeer goed overklokbaar. Super geheugen voor een leuk systeempje te bouwen.

Succes.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel te duur en als ie niet overclockt heb je er niets aan. Kan je beter 1333mhz ValueRAM halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Kan hier niets over vinden, zowel positief als negatief niet.
Deze claim zonder er de zoekwoord combinaties en gevonden resultaten te vermelden is compleet zinloos.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:04:
[...]

Deze claim zonder er de zoekwoord combinaties en gevonden resultaten te vermelden is compleet zinloos.
Je zal wel gelijk hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Van het verschil tussen de P7P55D-E en de GD85, koop je een i7 860 ipv een i5 750.... nou ja, bijna dan! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 24-01-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeepPeepPeep schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:59:
Kingston HyperX 1600

Goed, betrouwbaar en zeer goed overklokbaar. Super geheugen voor een leuk systeempje te bouwen.

Succes.
Standaard draait de I5 op 1333, ook mobo gaat tot 1333.
Vooralsnog is overklokken geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:08:
Van het verschil tussen de P7P55D-E en de GD85, koop je een i7 860 ipv een i5 750.... nou ja, bijna dan! ;)
Daar had ik ook aan zitten denken ja, ook uit de reviews komt het P7P55D-E Premium beter uit de bus dan de GD85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: GeIL GV34GB1333C7DC

edit: ^^, da's wel de Premium. Die is wat duurder dan zonder toevoeging.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 24-01-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:10:
[...]

Daar had ik ook aan zitten denken ja, ook uit de reviews komt het P7P55D-E Premium beter uit de bus dan de GD85.
Hoeveel GD85 reviews heb je dan tot nu toe gezien? Wij hebben dit bord vorige week officieel gelanceerd en ik heb er nog bar weinig reviews van online gezien. Dus als je me links zou kunnen geven naar echte reviews, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. :7

Het bord is overigens technisch bijna gelijk aan de GD65 (op de PLX chip na en USB3/SATA3) en dat is het populairste P55 bord in de Tweakers productreview/pricewatch. Wat betreft prijs is het verschil inderdaad groot, maar je krijgt er wel leuke features bij waardoor je ook meer performance er uit kan persen zoals OC Genie (one-button-OC).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En laat dat nou net het manco van de GD85 zijn. De GD65 is erg netjes geprijsd, maar als ik ESB3/SATA3 wil, dan moet ik bijna 6 tientjes bijleggen? Niet de features van de GD80, niet de prijs van de GD65.... de GD85 is gewoonweg te duur. Ze zullen bij jou op het hoofdkwartier toch ook wel begrijpen dat de kracht van de P55 chipset in de betaalbare moederborden zit? (ten opzichte van X58)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb ook net besloten om maar voor de GD65 te gaan. De meerwaarde van de GD80 weegt imho niet op tegen het prijsverschil. Zelfs als je alsnog voor die Asus gaat zou ik er nog steeds een i5 bij nemen. i7's zijn veel te duur voor een hogere topsnelheid die je in praktijk vrijwel nooit haalt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Edmin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:04:
Ze zullen bij jou op het hoofdkwartier toch ook wel begrijpen dat de kracht van de P55 chipset in de betaalbare moederborden zit? (ten opzichte van X58)
Ooit de prijzen gezien van Big Bang Trinergy en Big Bang Fuzion? Beide P55 based... In vergelijking daarmee is GD85 nog vrij 'netjes' geprijst. :+

Overigens kost het redelijk wat om een PLX chip te integreren voor een correcte implementatie van USB3/SATA3. En X58 daar verwacht ik dit jaar weinig actie in (en Intel zelf ook niet), waardoor je al snel uit in de situatie dat de P55 markt in alle prijssegmenten te vinden is, van goed betaalbaar tot mega highend prijzen.

Maar de gemiddelde prijzen die ik nu in de pricewatch zie zijn inderdaad vrij hoog voor GD85, zeker als de adviesprijzen een stuk lager liggen. Ze zouden lager moeten kunnen...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:41:
[...]

Ooit de prijzen gezien van Big Bang Trinergy en Big Bang Fuzion? Beide P55 based... In vergelijking daarmee is GD85 nog vrij 'netjes' geprijst. :+

Overigens kost het redelijk wat om een PLX chip te integreren voor een correcte implementatie van USB3/SATA3. En X58 daar verwacht ik dit jaar weinig actie in (en Intel zelf ook niet), waardoor je al snel uit in de situatie dat de P55 markt in alle prijssegmenten te vinden is, van goed betaalbaar tot mega highend prijzen.
Correct, maar in dit geval heeft MSI zich uit de markt geprijsd. Jammer, want ik vind dat ze een ijzersterke reeks P55 planken hebben neergezet. Gigabyte heeft een wat mindere implementatie van USB3/SATA3 uitgevoerd, maar Asus heeft zowel de bandbreedte hoog, als de prijs laag gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik wou ff dit vermelden...

MSI P55-GD85 meer dan 150 euro goedkoper!!!! hoe kan dat?

http://azerty.nl/0-1225-2...5-gd85-moederbord-at.html

pricewatch: MSI P55-GD85
Pagina: 1