iPhone rammelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Als ik met mijn iPhone schud dan klinkt het alsof er iets los zit, wat bij elektronica meestal niets goed betekent.
Het rare is dat er helemaal niets aan te merken is , alleen het geluid wat ik hoor bij bepaalde bewegingen
Vooral verticaal.
Heeft iemand hier nog ervaringen mee?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pitjes van de appel?

Mja, het kan van alles zijn, van een klein plastic blokje dat iets op zijn plaats houd, tot aan een los soldeer contactje.
Zolang je telefoon het nog doet zou ik me niet druk maken. Het kan echt van alles zijn.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50
Heb je een 3GS? Dan kan het het autofocusmechanisme zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nomad schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:41:
pitjes van de appel?

Mja, het kan van alles zijn, van een klein plastic blokje dat iets op zijn plaats houd, tot aan een los soldeer contactje.
Zolang je telefoon het nog doet zou ik me niet druk maken. Het kan echt van alles zijn.
Geluid van de trilmotor? Geluid van de gevoelssensor? Zijn nog meer dingen die kunnen rammelen.

Als je het niet vertrouwt naar de Apple shop gaan. Doet hij het gewoon en boeit het je vrij weinig gewoon houden en door mee blijven werken :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een 3GS
Maar het is al zeker geen van de externe knoppen want als ik die vasthoud rammelt het nog steeds..
Maar het kan inderdaad veel zijn , maar men grootste angst is dat het iets is dat op lange termijn wel iets ernstigs kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Mijn 3GS doet het ook, en doet dat als sindsdat ik hem heb. Heb mij ooit eens laten vertellen dat het komt door het kompas dat erin zit, wat op mij logisch overkomt. Als je een normaal kompas schud, dan komt er ook geluid uit.

Overigens heeft de 3GS in de winkel het ook en die van een vriend van mij ook, dus ik denk dat het heel normaal is en dat je je er geen zorgen over hoeft te maken... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah thanks.
Ik was me echt zorgen aan het maken , ben ik blij dat dit onnodig was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mikey NL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:44:
Mijn 3GS doet het ook, en doet dat als sindsdat ik hem heb. Heb mij ooit eens laten vertellen dat het komt door het kompas dat erin zit, wat op mij logisch overkomt. Als je een normaal kompas schud, dan komt er ook geluid uit.

Overigens heeft de 3GS in de winkel het ook en die van een vriend van mij ook, dus ik denk dat het heel normaal is en dat je je er geen zorgen over hoeft te maken... :-)
Als je een echt normaal kompas hebt dan rammelt die absoluut niet :X (eventjes voor de info een normaal kompas is een vloeistof gevuld kompas! ) Elektronische kompassen doen dat ook niet :X Dus wat dat betreft weet ik niet wat voor kompassen jij gebruikt of hebt thuis maar een fatsoenlijk kompas rammelt absoluut niet!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50
Inderdaad, het gerammel wordt absoluut niet veroorzaakt door het kompas. Het autofocusmechaniek lijkt me nog het meest waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:42
Het is gewoon de sleep-button bovenop. Als je die even vasthoud wanneer je je iPhone schudt, dan zal het niet meer te horen zijn ;)
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:56:
Maar het is al zeker geen van de externe knoppen want als ik die vasthoud rammelt het nog steeds..
Hmm...

[ Voor 45% gewijzigd door heuker op 24-01-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Bij de Xbox 360 rammelt er ook altijd wat, en dat is het mechanisme dat meet of hij horizontaal of verticaal staat.

Misschien is het dus de bewegingssensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

heuker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:25:
Het is gewoon de sleep-button bovenop. Als je die even vasthoud wanneer je je iPhone schudt, dan zal het niet meer te horen zijn ;)
Wat een kwaliteit _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit over de kwaliteit van mijn iPhone te klagen gehad.
Alleen nu ja dat gerammel sinds enkele dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56

BaRF

bijna kerst

áls het een losgekomen contact puntje is zou dat theoretisch wel een keer voor een kortsluiting kunnen zorgen als het over electronica dwarrelt :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is je kompas, is normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees nou eerst voordat je een domme opmerking maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:26:
[...]

Lees nou eerst voordat je een domme opmerking maakt.
Dude.. Ik héb gelezen. Feit is dat ik bij 5 3GS's die ik ken, dit fenomeen heb gezien. Meteen uit de doos.
En overal op het net lees ik dat het het kompas zou zijn. Zal best dat het dat niet is, is het wat anders, boeieh, wat ik bedoel aan te geven is dat de TS zich geen zorgen hoeft te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 25-01-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

UltraSub schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:30:
[...]

Dude.. Ik héb gelezen. Feit is dat ik bij 5 3GS's die ik ken, dit fenomeen heb gezien. Meteen uit de doos.
En overal op het net lees ik dat het het kompas zou zijn. Zal best dat het dat niet is, is het wat anders, boeieh, wat ik bedoel aan te geven is dat de TS zich geen zorgen hoeft te maken.
Zeg dat soort dingen erbij dan ook Dude.... Nu lijkt het namelijk op gewoon een dom commentaar van ik heb de TS en de titel gelezen ik denk dit... Zonder de rest van de replies te lezen ;)

Maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn... Maar een normaal elektronisch kompas hoort ook geen geluid te maken/te rammelen Heb nooit een iPhone van binnen gezien maar het klinkt ook bijzonder onlogisch in mijn oren dat een kompas in een telefoon gebruikt maakt van een "rammel" schakelaar als hulpmiddel om het magnetisme uit de lucht te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hum mijn 3g rammelt ook (aks ik erg hard schud). nog niet eerder opgevallen :) die van mij werkt al prima sinds de introductie..zou me er niet druk over maken.

maar dan is het igg niet het kompas of de autofocus. ik verdenk het gewichtje op de trilmotor ervan. eigenlijk het zwaarste onderdeel dat hoort te kunnen bewegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik concludeer is dat niemand echt weet wat het is maar dat het waarschijnlijk ook geen kwaad kan.
Goed ! ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Bij mij trilt het volumeknopje een beetje als ik met de iPhone schud, misschien dat je dat hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook. wat ik ook vast houdt kwa knopjes, het blijft rammelen. Het is iets binnenin het ding. Mijn iPhone is ook nog eens niet verzekerd. Ik heb dit al sinds het begin. Ik werk er gewoon mee door, maar echt een lekker gevoel heb ik er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27

dodo79

witte dikke tonnie

voor de bevestiging, mijn iphone 3g rammelt ook, zal het trilmotortje welzijn

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Jep, hier ook. Half internet staat er vol mee en de meesten geven de schuld aan het kompas/autofocus mechanisme. Wat het precies is interesseert me niet. Het feit dat bijna elke iPhone het heeft, heeft me gerustgesteld. Niks aan het handje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, niet al te druk over maken. Mijn 3G heeft het ook.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er nog nooit mee geschud, maar nu voor de eerste keer en de mijne heeft het ook.
Gloednieuwe 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb geen iPhone, maar een SE Xperia X1. Als ik daarmee schud, hoor ik ook wat rammelen, en dat komt van de camera af... ik vermoed dat dat het focusmechanisme is :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20
Als je 3G nog in de garantie is kan je hem opsturen. Het kan ook de speaker zijn die in de iPhone zit(toch?)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

UltraSub schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:30:
[...]
Het is natuurlijk wel vreemd om dan zonder checken zomaar de berichten van leken over te nemen. Deze mensen denken waarschijnlijk dat er een ouderwets compas in de telefoon zit terwijl de iPhone netjes gebruik maakt van een AK8973 chipje :) In de datasheet van deze fabrikant die dezelfde technologie als AKM gebruikt kun je lezen hoe zo'n chipje wordt opgebouwd op een dunne film zonder bewegende delen: http://www.memsic.com/data/products/MMC312xM/MMC312xMQ.pdf

Ik weet ook niet wat wel het geluid maakt. Wel heb ik exact dezelfde trilmotors als de iPhone gebruikt in een eigen prototype gebruikt en kan je vertellen dat deze motoren wel rammelen. Dit is in elk geval dus een reeele optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrFax schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:44:
Als je 3G nog in de garantie is kan je hem opsturen. Het kan ook de speaker zijn die in de iPhone zit(toch?)
Dat dacht ik ook eerst , vermits een speaker een van de enige bewegende onderdelen is.
Pagina: 1