Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds 2/3 maanden heb ik problemen met mijn computer. Het begon met een bsod of een complete vastloper waarbij alleen de reset knop hielp. Dit kwam eerst 1/2x per week voor, later wat vaker. Ik met m'n luie reet heb het altijd maar een beetje 'geaccepteerd' en na een reboot werkte alles weer perfect.

Vandaag ook weer, een bsod, daarna vastloper, en nog een vastloper. Na nog een keer proberen op te starten gebeurde er niks. Het scherm bleef zwart, fans draaien wel maar geen piepjes. Het volgende heb ik nu geprobeerd:

1 reepje (verschillende) geheugen in verschillende slots
andere videokaart
alles losgekoppeld behalve cpu, videokaart en geheugen

maar ook dan blijft het scherm zwart en geen piepjes. Helaas kan ik geen andere cpu testen want ik heb een I7...daar heb ik geen 'oude' van liggen.

Na wat googlen en threads hier op Tweakers met hetzelfde probleem werd er gesuggereert om je bios te resetten. Dit gedaan en pc start weer. Voor ongeveer 10 seconden. Valt daarna weer uit. Maakt niet uit of ik er een HDD aan hang of niet..

De hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgelopen maar het probleem blijft.

Setup:
Intel Core I7 920, 2.6 GHz
6GB DDR3 1333 MHz van Corsair
CoolerMaster Silent Pro M700, 700 watt
Sapphire Radeon HD4870x2
Asus P6T Deluxe v2

Alle onderdelen zijn nu 11 maand oud.

Hebben jullie misschien dezelfde ervaringen met dit moederboord? Of is deze stuk en tijd voor een RMA'tje?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Aan het einde ervan weet je of je een hardware of software probleem hebt en indien het een hardware probleem betreft weet je welk onderdeel het veroorzaakt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
Voltage van het geheugen is volgens mij vaak boosdoener bij deze i7,

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, werkt weer. Na het resetten van het moederboord heb ik het reepje geheugen verplaatst naar het slot die het dichtst bij de cpu zit. Draai nu met 2gb, als dit voor een weekje goed gaat probeer ik het met wat meer.

Bedankt voor de reacties!