• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2025
Kan iemand mij vertellen of ik mijn humax ir-deto via een scartverloop naar component kan aansluiten op mijn HK avr-255?
Ik kan nergens vinden of de decoder dit signaal uitstuurd over scart. De benodigde kabel heb ik al gevonden.
http://kabeltje.com/hq-sc...onent-25-meter-p-934.html

• crimescene
Niemand?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Waarom zou je dat willen? Je kan hem beter gewoon op je tv aansluiten met de scart. Als je geluid over je receiver wil, kan je de digitale audiouitgang van de Humax daarvoor gebruiken.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Mr.Qips
Misschien heeft hij wel meerdere apparaten die hij via component wil aansluiten, en maar 1 ingang op z'n tv ;) Dus het is een heel legitieme vraag.

Alleen is ir-deto geen type, maar het gebruikte encryptie-protocol. Ik neem aan dat de IR-Fox bedoeld (het basis model dat je gratis bij je abbo krijgt). Je kan in je configuratie menu als het goed is voor RGB, CVBS of S-Video kiezen. CVBS is component. Met de kabel die je noemt zou het dus moeten werken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:49:
Je kan in je configuratie menu als het goed is voor RGB, CVBS of S-Video kiezen. CVBS is component. Met de kabel die je noemt zou het dus moeten werken.
CVBS is toch composiet? Denk dat je meer aan de genoemde kabel hebt als de decoder RGB over scart kan sturen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Tevens move ik dit topic even naar Mediaspelers en HTPC's aangezien het hier om een digitale decoder gaat en dit niet echt met audio te maken heeft.

Van AUD naar MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• crimescene
@Mr.Qips
Misschien heeft hij wel meerdere apparaten die hij via component wil aansluiten, en maar 1 ingang op z'n tv ;) Dus het is een heel legitieme vraag.

Alleen is ir-deto geen type, maar het gebruikte encryptie-protocol. Ik neem aan dat de IR-Fox bedoeld (het basis model dat je gratis bij je abbo krijgt). Je kan in je configuratie menu als het goed is voor RGB, CVBS of S-Video kiezen. CVBS is component. Met de kabel die je noemt zou het dus moeten werken.
Dat wat ik erbij had gezet was idd niet het type, foutje dus. Het is dus de ir-fox ja.

De reden dat ik hem zo wil aansluiten is, dat ik zo min mogelijk kabels naar mijn tv wil hebben. En aangezien mijn receiver nagenoeg iedere aansluiting heeft, wil ik de decoder via hem laten lopen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ja dat kan. http://www.panda.nl/index.php?cPath=24_102 Decoder instellen op RGB.

• crimescene
Ik heb hem ondertussen even aangesloten met een scart verloopblokje, en een s-vhs aansluiting gebruikt met kabel naar de receiver. Hij zal zo wel blijven aangesloten zitten, aangezien ik geen verschil in beeldkwaliteit kan zien(tov de scart direct naar de tv toe)

• Friedchicken
crimescene schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:03:
Ik heb hem ondertussen even aangesloten met een scart verloopblokje, en een s-vhs aansluiting gebruikt met kabel naar de receiver. Hij zal zo wel blijven aangesloten zitten, aangezien ik geen verschil in beeldkwaliteit kan zien(tov de scart direct naar de tv toe)
S-Video bedoel je waarschijnlijk ;) Audio heb je wel optical aangesloten?

• crimescene
Die bedoel ik ja, maar dat is hetzelfde als s-vhs. En audio loopt uiteraard via optical.

• Friedchicken
crimescene schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:28:
Die bedoel ik ja, maar dat is hetzelfde als s-vhs. En audio loopt uiteraard via optical.
Niet helemaal waar. S-Video is de Separate Video aansluiting en S-VHS is een type VHS. S-VHS is een verbetering op het VHS-systeem. (Videoband)

Wikipedia: S-Video en Wikipedia: S-VHS

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kan in je configuratie menu als het goed is voor RGB, CVBS of S-Video kiezen. CVBS is component. Met de kabel die je noemt zou het dus moeten werken.
CVBS is composite, TS wil via Component aansluiten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1