Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe internet en televisie aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Chovav
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2024
hallo,

ik wil graag een abbo aansluiten met internet, bellen en tv. ik wil eigenlijk helemaal geen digitale tv want ik heb meerdere tv's in huis.. ik heb geen zin om meerdere decoders te moeten betalen.

ik heb gezien dat als ik geen KPN telefoonaansluiting heb, dat er meerstal een optie is om die door de internetprovider te laten activieren. de vraag is, als ik digitale tv "moet" nemen (i.v.m. combo abbo), krijg ik daar ook de analoge zender standaard bij, of moet ik het op een of een andere manier activeren via kpn of zoiets??

ik heb het geprobeerd te googelen maar wordt constant doodgegooid met reclame... |:(

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
op de kabel bij ziggo hou je het analoge pakket erbij. en dan heb je niks te doen met kpn.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 17:57
Je hebt geen KPN telefoonaansluiting. Valt alle ADSL af.
Je wil geen digitale televisie. Valt CanalDigitaal af.

Dan blijft er over: Kabel en Glasvezel

Glasvezel heeft geen televisie waarbij je niet werkt met meerdere decoders.

Dan blijft er over: Kabel.

Wie bieden kabel aan?
Ziggo, UPC, Caiway.

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 19:19
HenkEisDS schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:25:
Onzin, je kunt gewoon adsl hebben zonder telefoonaansluiting. XS4all heeft er zelfs mee geadverteerd. Neem internet en bellen via adsl, geen kpn aansluiting nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door beefstick op 24-01-2010 18:30 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Precies, en dan zou je digitenne erbij kunnen nemen voor televisie.

"Maar dan moet ik decoders betalen!!" hoor ik je al zeggen. Klopt, maar je huurt ze vrij goedkoop van KPN.

Analoge kabel is hier bij UPC €17 uit mijn hoofd. Digitenne is €8,50 met 1 toestel en elke extra decoder kost €4 extra. Dus met 3 televisies kost het ongeveer net zoveel als analoge kabel nemen. Pas bij 4 of meer tv's is analoge kabel goedkoper (maar dan zit je wel met splitters, versterkers, extra kabels door je huis trekken, geen EPG).

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 24-01-2010 18:34 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:33:
Precies, en dan zou je digitenne erbij kunnen nemen voor televisie.

"Maar dan moet ik decoders betalen!!" hoor ik je al zeggen. Klopt, maar je huurt ze vrij goedkoop van KPN.

Analoge kabel is hier bij UPC €17 uit mijn hoofd. Digitenne is €8,50 met 1 toestel en elke extra decoder kost €4 extra. Dus met 3 televisies kost het ongeveer net zoveel als analoge kabel nemen. Pas bij 4 of meer tv's is analoge kabel goedkoper (maar dan zit je wel met splitters, versterkers, extra kabels door je huis trekken, geen EPG).
Dat is niet helemaal waar.

Wij hebben hier 3 decoders (en dus 3 smartcards) gwoon op 1 Digitenne abo. Kost dus gewoon 8,50 per maand.

Ey!! Macarena \o/

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan heb je misschien gebruik gemaakt van een actie die niet meer bestaat? Van de digitenne-site:
De eerste digitale ontvanger die je nodig hebt om het tv signaal naar je tv sturen krijg je gratis in bruikleen (normale prijs: € 90,-). Op één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De 2e of 3e ontvanger kun je huren voor € 4,- per maand
Of je hebt ergens anders decoders vandaan gehaald, dat kan ook. De smartcards krijg je wel gratis, maar de decoders echt niet (meer) hoor :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Chovav
ok... begrijp ik het goed dat als ik digitale tv neem (geen digitenne) ik altijd ook analoge tv erbij krijg?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Chovav schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:55:
ok... begrijp ik het goed dat als ik digitale tv neem (geen digitenne) ik altijd ook analoge tv erbij krijg?
Ja, totdat dit stopt.
Van Ziggo heb ik een half jaar geleden een brief gekregen dat analoge TV in mijn regio zal stoppen in het najaar van 2010. Dat is al best snel dus.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Chovav schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:55:
En geen satelliet, en geen IP-tv. Alleen bij kabel ja, zolang het nog duurt :)

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
gertvdijk schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Ja, totdat dit stopt.
Van Ziggo heb ik een half jaar geleden een brief gekregen dat analoge TV in mijn regio zal stoppen in het najaar van 2010. Dat is al best snel dus.
Mag ik vragen welke regio dat is?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Ja, totdat dit stopt.
mmm intressan artikel ?
http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=2219

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gizz schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:43:
Dan heb je misschien gebruik gemaakt van een actie die niet meer bestaat? Van de digitenne-site:

[...]

Of je hebt ergens anders decoders vandaan gehaald, dat kan ook. De smartcards krijg je wel gratis, maar de decoders echt niet (meer) hoor :)
Ik dacht dat jij het had over extra abo kosten per decoder/smartcard.

Dus 4 euro per smartcard. Maar dit is idd de huur per maand voor een decoder.

Wij hebben hier 3 eigen decoders (toen nog gratis), en op 1 abo met daarop 3 smartcards. En dat is gewoon 8,50 per maand.

Ey!! Macarena \o/

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 19:15

The Wizard

Moderator Mobile
HenkEisDS schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:25:
Je wil geen digitale televisie. Valt CanalDigitaal af.

Dan blijft er over: Kabel en Glasvezel

Glasvezel heeft geen televisie waarbij je niet werkt met meerdere decoders.

Dan blijft er over: Kabel.

Wie bieden kabel aan?
Ziggo, UPC, Caiway.
Klopt niet, bij glasvezel heb je gewoon analoge TV.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Ja, totdat dit stopt.
OPTA heeft de twee grootste kabelmaatschappijen, UPC en Ziggo, verplicht om hun analoge aansluiting administratief door te verkopen aan andere aanbieders*. Deze partijen kunnen op hun beurt de aansluiting plus een televisiepakket aanbieden aan consumenten.

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 24-01-2010 19:31 ]

Iperf

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat artikel is een half jaar oud, de definitieve datum voor uitschakeling analoog bij Caiway wordt 10-10-2010.
Zie persbericht van 02-10-2009.

• Chovav
het gaat om regio rotterdam. ik heb nu gewoon internet bij upc besteld met de standaard TV/radio erbij.. als ik ooit verplicht ben om digitale tv te nemen, zie ik het dan wel. in totaal ben ik nu 41 euro per maand kwijt (+45 euro administratieve kosten WTF).

bedankt in ieder geval!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

asmi schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Dat artikel is een half jaar oud, de definitieve datum voor uitschakeling analoog bij Caiway wordt 10-10-2010.
Zie persbericht van 02-10-2009.
de referentie was naar ziggo en upc (wat de ts heeft) dat die van de opta het analoog singaal in stand moeten houden,

@ hieronder, nee lees iets naar beneden

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 24-01-2010 21:23 ]

Iperf

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
fish schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:08:
de referentie was naar ziggo en upc (wat de ts heeft) dat die van de opta het analoog singaal in stand moeten houden,
Nee, je geeft een link naar een artikel dat gaat over Caiway, met informatie die inmiddels achterhaald is. Als je wilt wijzen op een bijzin in dat artikel is het handig als je dat erbij vermeldt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Ja leuk is dat als de OPTA ze dat verplicht. Daarmee gaat het hele argument voor uitschakeling van analoge zenders om zeep: de bandbreedte op de kabel die analoge tv innneemt is relatief veel te groot. Als de OPTA dat gaat verplichten zouden kabelaanbieders er totaal geen baat bij hebben om analoog uit te gaan schakelen en gaan ze het ook zelf nog wel aanbieden.
Heintzer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:13:
Mag ik vragen welke regio dat is?
Delft, oud Casema-gebied.
Nou kan het ook langer geleden zijn dat ik die brief heb gezien. In elk geval dacht ik nog "ooh dat duurt nog ff" toen ik die brief las. Nu heb ik inmiddels door het kapot gaan van de TV bij de nieuwe maar gelijk digitale HDTV gedaan.

[ Voor 33% gewijzigd door gertvdijk op 24-01-2010 22:55 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chovav schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:58:
het gaat om regio rotterdam. ik heb nu gewoon internet bij upc besteld met de standaard TV/radio erbij.. als ik ooit verplicht ben om digitale tv te nemen, zie ik het dan wel. in totaal ben ik nu 41 euro per maand kwijt (+45 euro administratieve kosten WTF).

bedankt in ieder geval!
"Regio" Rotterdam kan nogal wat zijn - R'dam zelf en plaatsen als Spijkenisse zijn van UPC, Schiedam en Maasluis zijn CAIWAY, o.a. Nieuwerkerk is van Ziggo, en er zijn een aantal gemeentes (Capelle) die een eigen mini-CAIbedrijf nog hebben, met goede analoge pakketten, maar verder geen drol aan opties.

Wees eens duidelijk - - dat je analoge televisie wilt is helder, maar verder weinig:
  • welke gemeente woon je exact?
  • heb je totaal geen fysieke ISRA-punt (overnamepunt telefonie), of is die er wel maar gewoon niet actief?
  • hoe snel moet je internetverbnding worden?
  • welke eisen/voorkeuren heb je mbt telefonie? Is vaste telefonie wel noodzakelijk of zou je niet met combo van mobiel en een SIP-account over je internetverbinding uit de voeten kunnen?
Eerlijk gezegd verbaast het me weinig dat je met googlen weinig gevonden hebt- de kwaliteit van wat je vindt wordt bepaald door hoe nauwkeurig je zoekt. Als je zoektermen overeenkomen met wat je in dit topic post, dan vind je niets wat toegespitst is op wat je wilt weten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1