Bedraad netwerk uitbreiden met een draadlloze notebook

Pagina: 1
Acties:

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik heb hier een netwerk met een Zyxel 2602 router voorzien van 4 bedrade poorten, alle 4 de poorten zijn reeds in gebruik in verband met de vier aanwezige computers. Nu hebben we hier een notebook erbij genomen, maar hoe sluit ik die nu aan op het internet?

- Mijn router ondersteunt geen draadloos netwerk.
- Alle poorten van de router zijn bezet

Bestaat er zoiets als een uitbreiding van bij voorbeeld een antenne die in een van de 4 poorten van mijn router past, en die dan vervolgens verbinding kan leggen met het notebook?
Bestaat er zoiets als een uitbreiding die in een poort van je router past, waardoor je meer poorten hebt? Ik kan natuurlijk een switch kopen en aansluiten, maar zijn er nog meer mogelijkheden?

Alvast bedankt.

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
koop een switch met WIFI. of koop een Wifirouter en sluit een kabel van je Zyxel aan op 1 van de 4 lanpoorten en zet DHCP op deze router uit. Je kunt dan ook de drie overige poorten nog gebruiken.

Zo just wat you want.

Thanks Mate

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nieuwe router met draadloze mogelijkheden. leuke linksys vind je tussen de €40 b/g en €80 b/g/n euro

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Andre61 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:19:
[...] Ik kan natuurlijk een switch kopen en aansluiten [...]
Dat zou ik doen, of een wireless accesspoint met (4-poorts) switch erin, zodat je beide uitbreidt.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Andre61
Room42 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:28:
[...]

Dat zou ik doen, of een wireless accesspoint met (4-poorts) switch erin, zodat je beide uitbreidt.
Heb jij een aantal voorbeelden van een wireless accesspoint met (4-poorts) switch, ik kan er niet veel vinden op het internet. Jou suggestie heeft mijn voorkeur boven een 2e router of een andere router, ik gebruik de Zyxel in combinatie met VOIP, en ben blij dat dat allemaal werkt, dus het liefst blijf ik daarvan af.

Verwijderd

Wireless router kopen en dan deze HOWTO gebruiken: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Erg handig heb ik ook gedaan, met de router van 30 euro die ik heb gekocht heb ik op mijn laptop dezelfde snelheid als op mijn pc. Router staat 2 verdiepingen lager

Verwijderd

Of je koopt gewoon een la fonera+. Een accesspoint die je aansluit op een van de poorten van je router (de computer die je er af haalt kan je doorlussen via de la fonera+. Daarnaast kun je meedoen aan het la fonera project. Heb je over de hele wereld toegang tot internet via fonera toegangspunten.

https://shop.fon.com/FonS...w=product&product=PRD-018

Edit: Kost qua geld €29,95
Edit2: Zie net dat ik nog mensen uit mag nodigen voor fonera. Als je me (bijvoorbeeld via pm) je mailadres doorstuurt krijg je een link waarbij je €19,95 betaalt. Komt wel nog verzending bovenop. Als andere mensen zo'n uitnodiging willen mogen die uiteraard ook reageren :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 22:34 ]

• Andre61
Is deze Sitecom WL-581 Wireless Router Kit een goede keus hiervoor?

• Andre61
Ik heb wat zitten lezen, en twijfel nu over een van de volgende 2 routers:
- D-Link DIR-655 Wireless-N Gigabit Router
- Linksys WRT320N Wireless-N Gigabit Router,DualBand

Welke van de 2 zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Andre61 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:
Ik heb wat zitten lezen, en twijfel nu over een van de volgende 2 routers:
- D-Link DIR-655 Wireless-N Gigabit Router
- Linksys WRT320N Wireless-N Gigabit Router,DualBand

Welke van de 2 zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt.
beide geen slechte keus, al heb ik het idee dat de d-link met minder (probleem) discussies voorkomt dan de sitecom

ik heb zelf de 320, maar als ik niet beter wist en ik zou me moeten baseren op het forum was ik vandaag mischien wel voor de dlink gegaan

Iperf

Pagina: 1