playon hd in netwerk integreren

Pagina: 1
Acties:

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01-2025
Hallo medetweakers,

ik ben eigenaar van een playon hd en ben er best tevreden over (geen onnodige reclame maken :) )

Nu wil ik wel deze mediaplayer in een netwerk opnemen, eventueel samen met een NAS later.

Wat me al gelukt is, is om de phd zichtbaar te maken met m'n pc en dat m'n phd de bestanden via workgroup kan zien. Totdat ik wil afspelen, dan krijg ik de melding dat het bestand dat ik net aanklikte niet bestaat of niet herkend wordt. Vreemd...

Ik heb het al zelf geprobeerd via de fora van ac ryan mezelf, maar de uitleg die ze daar geven, dat grenst aan het ongelooflijke, bijna niet te volgen en een échte oplossing voor het probleem geven ze niet...

Ik geraak er dus niet uit. Kan iemand me helpen of heeft iemand hier ervaring mee? (eventueel ook of je er een andere NAS zijn content op kan laten spelen)

Alvast heel erg bedankt!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geef ff door welke windows versie je gebruikt? En hoe je de boel geshared hebt, hoe je netwerk in elkaar zit enzo.

Ik heb zelf net een paar dagen een pohd in huis, met hd erin. Ik zet er via het netwerk bestanden op en speel ze af vanaf de pohd of vanaf de nas die ik heb staan. Ik wil zelf m'n pc juist uit hebben staan, dus ik heb nog niet geprobeerd of hij wil spelen vanaf de windows 7, die heb ik ook niet goed geshared staan in het netwerk. Maar vanaf mijn NAS wil het dus prima (ingelogd als 'guest', en vanaf een andere mediaplayer is me ook al gelukt.

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01-2025
hallo, bedankt voor de snelle reactie.

Ik gebruik volgende onderdelen:

- w7 ultimate 32 bit
- router linksys (WRT54G2)
- alles geshared (met alle machtigingen tot wijzigen enz)
- pc is direct aangesloten op router alsook de pohd
- pohd heeft laatste firmware en samba geïnstalleerd.

Hopelijk is dit genoeg?

Groeten