Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dragon Age: Origins wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:23
Hallo,

Vandaag heb ik Dragon Age: Origins Deluxe op Steam aangeschaft.
Na het downloaden wil ik uiteraard spelen.
Dus ik start het vanuit steam, krijg een pop-up met wat mij key is en de melding die op te schrijven omdat ik die straks nog ga hebben, click op OK en er gebeurd niets, even dat disk acces, meer niet.

Ok dan probeer ik het maar buiten Steam om, rechstreeks in de folden, starten, niets ...
Als admin dan maar, compatibility mode, XP SP3, Vista SP2, niets ...

Dxdiag, alles ok (Andere spellen geven geen probleem, ook andere steam games).
Google leverd ook niet veel op, ja mensen die de auto update niet kunnen starten, maar die van mij start dan wel op.

Heeft hier nog iemand Dragon Age draaien en die op Steam aangeschaft ?
In het Dragon Age forum hier is ook niets te vinden.

Mijn specs
WIN7 64 Bit
ASUS p6t SE, I7 920 (stock)
2 Ati 5870 in crossfire.
Creative Xifi.

De rest doet er niet toe denk ik.

Verwijderd

Kijk eens in Documents/Bioware/Dragon Age/Logs/DragonAge_1.log.

• Overgeef Dave
Die dir heb ik niet.
Ik heb \Documents\BioWare\Dragon Age\News en \Documents\BioWare\Dragon Age\Settings
Ik heb eens een search gedaan op DragonAge*.log, maar er is niets te vinden.
Ondertussen heb ik al eens ge-herinstaleerd, maar ok dat verhelpt het probleem niet.

Edit:
Ondertussen zie ik dit op de Steam forums, waar twee andere mensen het probleem hebben:
This happened after the Jan 19th update. (Since there have been a couple after that one.)
Nu kriig ik trouwens van steam de boodschap 'This game is currently unavailable'.
Ik zal het voorlopig op Steam steken.

[ Voor 38% gewijzigd door Overgeef Dave op 24-01-2010 21:46 ]

Verwijderd

als je services runt, kun je dan de Dragon Age: Origins - Content Updater vinden?
Heb je een integrity check gedaan onder Steam van je game files?

• Overgeef Dave
Ja,

De Content updater zit in mijn services, ik moet hem wel manueel starten.
Integrity check ook reeds gedaan, en een boel andere dingen die op steam te vinden waren.

Het probleem blijft. Ik heb een ticket aangemaakt op Steam, hoop dat dat geen dagen duurt voor ze met een oplossing komen.
Dat zal mij leren, de volgende keer dat ik een non-valve game op Steam koop zal nog een tijdje op zich laten wachten.

• Overgeef Dave
Opgelost !

Voor het nageslacht:
Kaspersky Internet security disabled de DNS service. Sinds de Steam update van 18/1/2010 geeft dit problemen.
De DNS service terug op automatic zetten en je kan weer spelen.
Dit heeft volgens de Steam Fora nog invloed op andere 3th party Steam games.

Verwijderd

Apart, ik gebruik ook Kaspersky, maar heb met DAO en met mijn Steam games geen probs. Anyway, gelukkig opgelost.
Pagina: 1