Authenticating google gebruikt in Dashboard widget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
Doel: Apple widget maken waarbij je je Google calender kan beheren
Probleem: Hoe kan ik een user inloggen binnen de widget.

Google beschikt zelf over een aantal mogelijkheden ( waarbij een onderscheid tussen webapplicaties en installed applicaties) http://code.google.com/in.../docs/GettingStarted.html
Ik val niet onder een webapplicatie want dan wordt je geforwarded naar je browser. En installed ben ik ook niet.
Is het überhaupt mogelijk?

Ik zit al een hele poos met die probleem. Ik heb diverse google docs/google geraadpleegd maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand mij alvast op weg kan helpen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:45
An "installed application" is defined here as installed on a machine such as a desktop computer or a mobile device.
Volgens mij val je gewoon daaronder. Zo'n widget is toch gewoon een applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je dubbelklikt op een nieuwe widget die je hebt gedownload dan wordt gevraagd of je deze wilt installeren ;) . Lijkt me dus duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Het ligt er maar net aan hoe je e.e.a. opbouwt. Ik neem aan dat je met JS/HTML een widget bouwt. Misschien kun je dan wel iets met XHR, maar daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken.
Mocht dit niet werken zul je met de CLI aan de slag moeten en dat vanuit je JS aansturen. Ik zou dan bijvoorbeeld 'ns naar wget of curl kijken...

... en etcetera en zo