[word 2007] Marges in etiketten

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Sinds redelijk kort zijn wij over naar office 2007. Ik weet niet geheel of ik daar blij mee ben.

Zo printen wij vaak etiketten en daar heb ik nu even een probleempje mee.

Het is geen probleem om de etiketten te maken en op een goed manier in te stellen als het gaat om de afmetingen van het etiket zelf. Het aantal op een blz de grote en dergelijk is goed in te stellen.

Maar dan maakt hij de marges binnen het etiket wel 0cm (boven onder, ect).
Hoe verander ik nu de marges binnen de etiketten?? Zodat ik de tekst op het etiket meer naar links en beneden krijg? Ik dacht met de optie cell-marges. En dat doet hij ook, maar dan veranderd hij de grote van het etiket zodanig dat hij niet meer op 1 blz past.

Dus ik wil binnen het etiket de marges kunnen aangeven. Dus als het etiket 3,7 bij 7 cm is, moet de tekst overal 0,3 cm van de rand van het etiket afblijven.

Hoe stel je dit je dit in?? Links rechts wil nog wel eens lukken met de knopjes op de liniaal. Boven en onder heb je dit niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De simpelste manier lijkt mij om bij de details(afmetingen) van het labelformaat de side margin te verhogen met de gewenste linkermarge, en de width te verlagen met (linkermarge+rechtermarge). Hetzelfde voor top margin en height.

Overigens zou ik zelf de voorkeur geven aan het printen van enveloppen, of aan van die enveloppen met vensters. Dat bespaart plakwerk. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
pedorus schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:54:
De simpelste manier lijkt mij om bij de details(afmetingen) van het labelformaat de side margin te verhogen met de gewenste linkermarge, en de width te verlagen met (linkermarge+rechtermarge). Hetzelfde voor top margin en height.

Overigens zou ik zelf de voorkeur geven aan het printen van enveloppen, of aan van die enveloppen met vensters. Dat bespaart plakwerk. :)
het zijn boekjes waar adresetiketten opmoeten.
De marges boven en aan de zijkant gelden voor het hele A4 blad in de instelling, weer niet voor het etiket zelf helaas.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pedorus
  • Niet online
Je hoeft toch maar een keer ietsje te verschuiven, waarna de pitch ervoor zorgt dat ze allemaal verschuiven? Voor de zekerheid, ik bedoel dus dit dialoogje:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/6272/word2007labels.png
Dus stel je wilt bovenaan het etiket een marge van 0.3 cm, dan verhoog je top margin met 0.3 cm, en verlaag je label height met 0.3 cm.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
pedorus schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:38:
Je hoeft toch maar een keer ietsje te verschuiven, waarna de pitch ervoor zorgt dat ze allemaal verschuiven? Voor de zekerheid, ik bedoel dus dit dialoogje:
[afbeelding]
Dus stel je wilt bovenaan het etiket een marge van 0.3 cm, dan verhoog je top margin met 0.3 cm, en verlaag je label height met 0.3 cm.
Nee, want die topmargin werkt alleen voor de eerste rij etiketten en vertelt de printer waar hij moet beginnen met zijn eerste etiket. Dit werkt dus niet op de volgende etiketten. En ja, er zijn nog meer trucjes te verzinnen, maar z'n optie hoort er toch gewoon in te zitten of ben ik nu gek? Hij heeft er wel altijd in gezeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 24-01-2010 16:48 ]

• pedorus
  • Niet online
Tsja, er zijn best veel mogelijkheden om tekst te verplaatsen. Een andere oplossing werkt met de table cell margins, maar dan moet je daarna de linker page margin weer even terugzetten. Je zou ook met indent, alignment of spacing en zo nog wat zaken kunnen werken. Uiteindelijk krijgt de printer alleen door dat je een bepaald stukje tekst op een bepaalde positie wilt renderen, en boeit het niet echt hoe die tekst op die positie is gekomen. Word print etiketten op dezelfde manier als dat Word een tabel op een normaal A4tje zou printen, en stuurt dus niet zoiets als 'hier hoort een nieuw etiket te beginnen' ofzo aan de printer. Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens uit. ;)
Cyberpope schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:47:
Dit werkt dus niet op de volgende etiketten.
Tuurlijk wel, die zijn ook meeverschoven, omdat de hoogte van het eerste etiket hetzelfde blijft. :)

Pagina: 1