Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent mijn videokaart laten vervangen(nu ati powercolor hd 4650, eerst nvidia 7950gt).
Gisteren had ik wat harde schijf ruimte nodig en heb ik eoverbodige programma's lopen verwijderen. Ergens heb ik toen waarschijnlijk mijn SM Bus Controller eraf gehaald.

Mijn internet sloeg spontaan af en bij controlpanel->system->device manager zie ik nu een geel ?! bij SM Bus Conroller en direkt daarboven een geel ?! Other PCI Bridge Device

Ik heb het gegoogled en nieuwe drivers geprobeerd te installeren maar tot nu toe geen succes. Ook heb ik geprobeerd om het probleem via Update Driver met de win xp cd te fixen maar daar blijft ie op hangen.

Dit is mijn processor, als er meer info nodig is hoor ik het graag.
AMD Athlon 64 x2 Dual Core processor 3800+

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:33

mace

Sapere Aude

Je processor heeft hier verder weinig mee te maken.

Interessanter is welk moederbord je hebt, en eventueel welke netwerkaart als je niet je onboard gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe vind ik deze gegevens? Ik ben zelf geen kenner.

Aanvulling, de reden voor dit schrijven is dat mijn internet niet meer werkt via de ethernetkabel. Ik ben nu via wifi online en wil graag terug naar de kabel.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Misschien is het een idee om te proberen je kennis op een wat hoger niveau te krijgen voor je hier heen komt, er wordt op GoT wat meer van je verwacht.

Desondanks, als je wilt weten welk type moederbord je hebt, zijn daar wel een paar tooltjes voor (zoals SIW, onder andere). Een andere methode is om je kast open te schroeven en te kijken wat er voor typenummer op je moederbord staat.

Overigens denk ik dat je probleem opgelost zou zijn als je naar de website van de fabrikant van je mobo zou gaan en daar de chipset drivers van zou downloaden en installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door CherandarGuard op 24-01-2010 15:00 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
CherandarGuard. Bedankt voor het advies, zoals je hierboven hebt kunnen lezen doe ik binnen mijn kunnen mijn best.

Het moederboord is Asus M2N-E, AM2, nForce 570 Ultra, 4xDDR2, ATX.

Edit, Ik ga nu je advies over de chipset proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 15:02 . Reden: nieuwe info ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de chipset driver gevonden en geinstalleerd http://www.asus.nl/produc...v3F7ayQ9&content=download

Het probleem lijkt verholpen, ga nu system opnieuw starten om te testen.

Alles draait weer soepel, hartelijk dank voor de hulp! Topic kan dicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 15:14 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

topics gaan hier niet dicht, mensen die later tegen hetzelfde probleem aanlopen kunnen dan ook nog meediscussieren...

goed dat je hebt weten op te lossen..
Pagina: 1