[t-mobile] slecht bereik op mijn iphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke betaal dus 50 euro per maand voor 300 belminuten en 3g internet op mijn iphone.

Woon in Adam west, tegen de ring aan, niet echt de middle of nowhere.

Nou heb ik alleen 3g op mijn iphone als ik in mijn slaapkamer ben die aan de kant van de a10 zit.

Als ik in mijn werkkamer en woonkamer ben, die aan de andere kant van de flat zitten, heb ik alleen 4 streepjes.

Nou is de vraag, wat kan ik doen? Kan ik mijn t-mobile abonnement opzeggen, kan ik geld terug krijgen? Of moet ik gewoon 50 euro per maand blijven weggooien voor niks?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
T-Mobile geeft geen garantie op het 3G-bereik, just have to deal with it. Heb hetzelfde probleem in Wageningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Kijken of je op de dekkingskaart wel 3G hoort te hebben en dan even contact opnemen met tmobile.

Je kan korting krijgen, dus het is het wel waard om er even achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De dekkingskaart voor 3G is bij T-Mobile erg roos(of roze ;))kleurig : je hebt bijna overal wel 3G-dekking, in de praktijk valt dat echter behoorlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
Je zou eigenlijk al blij moeten zijn met 4 streepjes......
Mijn broer heeft maar 1 streepje bij ons in de woonkamer ;)

Edit: (om toch maar iets ontopic's te zeggen)
Ik ken wel iemand die erg veel heeft geklaagd bij T-Mobile (beetje erg moeilijk doen in de T-Mobile winkel) en die mocht zijn contract gratis opzeggen en de iphone houden. (na ongeveer 1.5 jaar abbonementsduur).

[ Voor 52% gewijzigd door MarkieNL op 24-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
MarkieNL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:56:
Je zou eigenlijk al blij moeten zijn met 4 streepjes......
Mijn broer heeft maar 1 streepje bij ons in de woonkamer ;)

Edit: (om toch maar iets ontopic's te zeggen)
Ik ken wel iemand die erg veel heeft geklaagd bij T-Mobile (beetje erg moeilijk doen in de T-Mobile winkel) en die mocht zijn contract gratis opzeggen en de iphone houden. (na ongeveer 1.5 jaar abbonementsduur).
Niet dat het wat toevoegt als probleemoplossing, maar moeilijk doen in de T-Mobile winkel doe ik ook nooit meer. Ben er gister uitgegooid omdat ik om een bonnetje vroeg, en dan overdrijf ik niet, en daar is ook niets aan voorafgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Ik heb ondervonden dat je juist "in the middle of nowhere" wel/beter 3G bereik hebt dan in een stad. Als ik door mijn stad loop valt het 3g Bereik echt tegen, maar heb in bepaalde dorpen en andere kleine plaatsen waar ik ben geweest juist goed bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen eens bellen met klantenservice van t-mobile.

Vriend van me die hier net was heeft gewoon vol bereik met vodafone 3g.

Ik internet al jaartje op me macbook via iphone tethering nu lijkt het erop dat ik internet moet gaan aanschaffen of me buurjongen moet gaan betalen om met zijn internet mee te doen. Terwijl ik al 45 euro per maand betaal voor internet en bellen. Dus heb wel even zin om moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik ga vanavond ook es even uitgebreid klagen bij T-Mobile. Bij ons in huis, vrijwel geen bereik (mijn vader klaagt er ook al constant over met zijn T-Mobile abbo.)
Op de dekkingkaart staat dat wij zelfs binnenhuis volledige 3G dekking moeten hebben.
Dus niet. In 20km omtrek, nergens 3G te bekennen.
Oftewel dikke bende. Beloven veel met hun dekkingkaart, maar de praktijk is 1 dikke ellende met hun.
Heb het nu behoorlijk lang getolereerd (4 jaar) maar heb nu een iPhone, en nog steeds is alles zo bagger, ben het nu wel even zat met T-Mobile. (En ik heb geen zin om van provider te verwisselen, omdat ik al zo lang bij T-Mobile zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:41
hier zijn nog wat mensen met deze problemen. Zij hebben oplossingen aangeboden gekregen.

http://www.iphoneclub.nl/...one-terug-20-korting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik ben zelf vaak in West met iPhone 3GS,en merk hetzeflde. Ander voorbeeld: in de AH XL aan het Osdorpplein heb ik geen ontvangst de helft van de tijd, dat is echt onhandig.

Helaas was jailbreaken enige oplossing voor mij en een Vodafone abbo... te triest voor woorden maargoed...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke al die mensen op iphoneclub mochten dus hun contract laten ontbinden maar dan moesten ze wel de iphone terug sturen.

Maar mijn iphone is vorig jaar gejat en heb een tweede hands iphone gekocht. Zou ik die dan moeten gaan inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:59
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:56:
Oke al die mensen op iphoneclub mochten dus hun contract laten ontbinden maar dan moesten ze wel de iphone terug sturen.

Maar mijn iphone is vorig jaar gejat en heb een tweede hands iphone gekocht. Zou ik die dan moeten gaan inleveren?
Ik denk dat je dan een probleem hebt, aangezien ze je IMEI code bij je contract hebben, en die dus niet overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:41
lees maar even door dan zie je dat t-mobile ook wel een abbo bij vodafoon op hun kosten verstrekt( laatste pagina) en hij mocht de iphone dus houden. Als je lang en netjes onderhandelt zijn ze volgens mij best wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gebeld met t-mobile, zal morgen op 3 verschillende plaatsen in mijn huis speed test doen op speedtest.net. En moet die snelheden doorgeven aan klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tommzz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat je dan een probleem hebt, aangezien ze je IMEI code bij je contract hebben, en die dus niet overeen komt.
tsjah ik kan er niks aan doen dat mijn iphone gejat is. Heb gewoon een aangifte die ik kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij is het ook een probleem van de iPhone. Met mijn E51 had ik met KPN zo goed als altijd 3G maar met de iPhone is het 3G bereik echt vele malen slechter.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik krijg as donderdag (nog 2 dagen wachten :) ) mijn Iphone 32GB zwart. Ik heb met al mijn nokia`s altijd goed bereik met 3G. Dus hoop ik ook met de Iphone 32GB geen goed 3G bereik heb. Dan ligt het echt wel aan de Iphone. Maar daar kom ik over 2 dagen wel achter. Ik laat dan wel mijn bevindingen achter.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, 3 speedtesten doorgegeven aan klantenservice. Technische dienst gaat nu bereik op mijn postcode onderzoeken en wordt binnen een week teruggebelt.

Hoop niet dat ze toevallig ff een 3g ontvangst opvangen, heb 2 keer per dag als ik geluk heb ff 5 minuutjes 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sms gehad van t-mobile. Dat de paal die vlakbij mijn huis staat een reparatie heeft ondergaan en dat ik nou weer normaal internet zou moeten hebben.

Nou heb ik wel 3g de laatste tijd maar altijd met maximaal 3 streepjes ernaast, wat neerkomt op nog steeds erg traag internet. Kan ik nu niks doen omdat ik toch die 3g heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Tsja de dekkingskaart geeft 3G bereik weer, hoe snel dat is geeft die kaart niet aan, dus denk dat je daar niet op kan winnen. Maar dat is natuurlijk altijd te proberen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Patavorene op 04-02-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met 3 streepjes 3G zou je gewoon snel internet moeten hebben..met 3 streepjes met KPN haal ik gewoon 1mbit.. (weet dat je met tmobile 2mbit hebt, maar toch..1mbit noem ik niet traag).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Ik heb een aantal dagen geleden ook contact opgenomen met T-Mobile over de dramatische 3g ontvangst op mijn iPhone.

Mijn vriendin is topsporten en speelt op hoog niveau korfbal. Dat is overal in Nederland en vriendlief gaat dus vrijwel elke week mee op pad. Handig zo'n iPhone met internet, leuk filmpjes op youtube checken of nieuws lezen op diverse fora. Niet dus. In zeker 6/10 sporthallen bizar bereik, ook buiten op de parkeerplaats. Ik was de afgelopen weken met een aantal vrienden is bij gaan houden hoe vaak mijn 3g eruit klapte, waar die van hun het nog deed. Nokia E75 icm vodafone had in alle gevallen 3g bereik, net zoals een andere vriend van mij met zijn HTC Touch HD icm KPN. Waar zij op de meeste terrasjes prima konden internetten, kampte ik met een simpele GPRS verbinding.

Na per email beklag te hebben gedaan over de slechte 3g ontvangst, een reactie gehad dat een medewerker van de technische dienst contact met mij zou opnemen. Hopelijk dat mij ook de optie contract ontbinden wordt aangeboden. 45 euro in de maand betalen voor zoiets vind ik niet kunnen!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:22
Een jaar geleden hetzelfde meegemaakt met T-mobile + Iphone. Slecht telefoonbereik en internet al helemaal niet op thuisadres.
Eerst 6 maanden 50 % korting gehad, met de mededeling dat daarna de problemen verholpen moeten zijn. Na 6 maanden was het iets beter, maar niet voldoende. Daarop is mijn contract netjes door T-mobile ontbonden en heb ik de Iphone teruggestuurd.

Vervolgens een losse Iphone aangeschaft en een speciaal iphone abbo bij Vodafone erbij genomen: 13 euro per maand met onbeperkt internet. En nu altijd goed bereik, zowel telefoon als internet.

Mijn ervaring met T-mobile is dus qua dekking niet best, maar qua klantenservice prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-mobile is daarom ''k*t met bereik''.
in begin toen me vader abo afsloot bij t-mobile hadden steeds last van slecht bereik.
we moesten steeds naar buiten om te bellen. t-mobile deed er niks aan, nu dat ik een iphone 3gs is de probleem opgelost gedeeltelijk met 3g. nu is bereik wel goed maar nu nog heb ik er last van als ik in de trein zit bv of in gouda. bij vodafone/kpn heb je daar bijna geen last van. je kan beter volgend jaar abo afsluiten omdat ze ook een iphone mogen leveren. (t-mobile is bekend met de bereik probleem) ik raad je aan je volgende abo af te sluiten bij kpn of vodafone.
Pagina: 1