Verwijderd

Topicstarter
Wegens verhuis is er eindelijk plaats voor een deftige TV. Heb nu een 37" W serie van Sony (full hd / 100hz / 4hdmi). Heb zeker geen klachten over de tv maar is wat klein.
Nu is de vraag, wanneer is het 3D gebeuren stabiel genoeg voor een tv in huis te halen ? Ik vermoed dat we binnen de 18maand wel enkele 3D modellen in de winkel gaan zien staan, maar gaan die eerste modellen meteen goed functioneren ? Of vinden jullie (mensen hier volgen deze markt echt goed op merk ik) dat je pas een 3DTV met full hd & hz & 4hdmi & 24p etc (ken er niet zoveel van) waar je deftig op kan gamen met je ps3 etc, pas in in 2015 of dergelijke op de markt komt ?
Als ze er al deftig mee op de markt komen eind 2012 is het misschien gek nu een nieuwe tv te kopen, want een deftige 47" kost je toch 1500-2000€.

Mvg.

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 18:16
Dit jaar komen al de eerste panasonic 3d tv's, geloof tussen de 1500-2000 euro. De tv's lijken mij prima voor 3d en bluray, het 3d aanbod daarentegen zal nog wel even duren.

Verwijderd

ik zou er nog een beetje mee wachten want die technologie moet nog geperfectioneerd en bijgewerkt worden en het 3d-stuf aanbod is ook niet echt gigantisch te noemen.Dus naar mijn mening moet je nog een jaartje wachten en kijk dan wat het wordt/niet wordt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Merkte zonet reeds een 3D blu-ray in de videotheek. Ben er echt wel op uit dat dit deftig doorbreekt :P
Deftige zetel & tv is een must voor mij na een week werken eens een goede blu-ray, dang.
Mja, Panasonic lijkt me niet echt topkwaliteit. Sony/Philips is meer mijn ding.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 10:52

Krizzie

Progressive Music \o/

Waarom zou panasonic niet goed zijn? :?

Geluidswolk

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07
Dit jaar komen de tv's al op de markt. Sony, Panasonic, LG, etc. allemaal hebben ze 3D modellen getoond op de CES van begin januari. Deze modellen komen binnen enkele maanden op de markt.

Of het goed genoeg is? Tja, beoordeel zelf of het goed genoeg is. De techniek is in ieder geval niet nieuw en de tv die je nu aanschaft zal toch voor het grootste deel de komende 5 jaar gewoon 2D beeld weergeven omdat de markt voor 3D nu pas van de grond komt na Avatar.

Vind je het goed genoeg ogen, gewoon kopen dus.

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet zo dat tegenwoordig eens je de hardware hebt, alles upgrade krijgt via firmware ? Net zoals mijn PS3. Ik wist niet dat die ooit 3D zou ondersteunen, maar nu blijkt dit te kunnnen met een gewone firmware.
Een nieuwe console is niets schockend, maar een TV van 2000€ die na 2jaar dan toch niet goed genoeg lijkt, schrikt me al een beetje af. Dus mijn vraag is nu, eens je hardware hebt lost de firmware het voor je op. Of beter langer wachten want de hardware bepaald ook veel ?
Nuhja, ik vermoed dat je ook kan wachten op revieuws hier bij t.net ? En ja, ik heb gisteren Avatard 3D gezien, dit is echt enorm. Heb elke 'top' film gezien de laatste jaren, elk topgame en dergelijke gespeeld. Maar dit was voor mij echt wel indrukwekkend. Ice Age 3D was ook tof, maar niet echt indrukwekend. Was Ice Age 3 de zelfde hardware als Avatar ? Dus is een 3D tv nu de ice age firmware en later de avatar firmware ?

Grtz...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Wanneer er deftige 3D-TV's voor de consument beschikbaar zullen komen, zal niet lang meer duren. Er zijn echter amper deftige 3d-films te verkrijgen. Bovendien denk ik dat het beeld bij de eerste versies vrij ambetant zal zijn.

Dus ik zou nog een paar jaar wachten als ik u was.

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik volg het ook, deze ontwikkeling, maar elke keer komt er iets nieuws, dus ik ga gewoon nu kopen :) Alleen maar wachten en wachten is ook niets (helemaal niet tot 2015 zoals je zei)...

Wat heb jij met het woord deftig?

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 18:16
maar 2000 euro uitgeven en dan de komende 5 jaar 10 films in 3D kijken, als die tv al 5 jaar mee gaat, is ook zonde . . . .

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Mahoke het beste zal zijn om eens die nieuwe 3D tv's te testen (eens ze er zijn). Vergeet niet dat de techniek in de bioscoop anders is dan die 'shutter glasses' toegepast bij deze tv's. Ik vraag mij toch ook af ofdat je wel een WOW effect krijgt van de 3D effecten van een tv (is toch immers veel kleiner dan het grote projectie scherm in de bioscoop), waarschijnlijk zit je al snel richting 50-60 inch voor die 3D modellen.

Ook zou ik niet te snel zeggen dat Panasonic brol is, zeker niet als je alternatief Philips is :) Voor plasma moet je al bij Sony en Philips niet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet, eens de media door heeft dat er geld te rapen is bij het 3D gebeuren zal er wel snel meer te zien zijn hierbij. Maar waarmee is de technologie anders tov cinema ? Minder of anders ?

Wat heb ik bij het woord Deftig, geen idee. Ben van tienen, is gewoon een common woord hier.

Ik zeg niet dat Panasonic slecht is, maar heb er zelden iets goed van gehoord.
Mijn tv word minstens een 47"/50" hoor. 47x2.5x3.5 is 4m15. Zit op een 4m50 dus...

En ik ben meer voor een LCD, of is plasma nog beter beeld ? Ik dacht dat ik iets van af kende, tot ik op tweakers kwam... Sigh. :)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:09:
Ik zeg niet dat Panasonic slecht is, maar heb er zelden iets goed van gehoord.
Mijn tv word minstens een 47"/50" hoor. 47x2.5x3.5 is 4m15. Zit op een 4m50 dus...

En ik ben meer voor een LCD, of is plasma nog beter beeld ? Ik dacht dat ik iets van af kende, tot ik op tweakers kwam... Sigh. :)
Het blijft smaak natuurlijk en ook welke omgeving je je tv neerzet. Plasma en LCD hebben beiden hun eigen voordelen maar ook nadelen. Ga je voor Plasma dan kun je echt niet om Panasonic heen. Pioneer was marktleider tot ze stopte en Panasonic heeft die rol nu overgenomen. De techniek van Pioneer is ook dit jaar voor het eerst aanwezig in de Panasonic modellen (ze werkten al min of meer samen).

Ikzelf zit ook al 1,5 jaar te wachten en ga toch echt dit jaar de knoop doorhakken. Zie genoeg redenen om langer te wachten maar dat duurt me te lang (OLED schermen van 50" op een betaalbaar niveau).

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Had OLED geen levensduur van maar 5-7jaar ? Mjah, de Philips LCD PFL47 9000serie kost een 2000€ in de winkel hier, maar ik vermoed dat je er goedkopere winkels zijn..

Wat is eigenlijk de beste manier, internetshop of ? En welke dan ? (België) Want als ik soms de prijzen hier lees merk ik wel dat de locale shop hier enorm duur is..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:25:
Had OLED geen levensduur van maar 5-7jaar ? Mjah, de Philips LCD PFL47 9000serie kost een 2000€ in de winkel hier, maar ik vermoed dat je er goedkopere winkels zijn..

Wat is eigenlijk de beste manier, internetshop of ? En welke dan ? (België) Want als ik soms de prijzen hier lees merk ik wel dat de locale shop hier enorm duur is..
Als die al te krijgen zijn. Philips levert niet snel. Vooral 9000-serie.Er zijn ook nog eens veel problemen mee.
Pagina: 1