Win 7 activeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
Hey mensen. Ik zit met een probleempje, excuses als dit niet het goede forum daarvoor is.
Ik heb ongeveer een maand geleden een systeem besteld bij een zekere webwinkel. Inclusief Windows 7 home premium (OEM). Computer blijft vragen om deze versie online te activeren, maar wanneer ik dit wil doen met de bijgeleverde code geeft hij aan dat het hier om een versie van Windows 7 professional gaat :? De code kan daar dus ook niet voor gebruikt worden.

Terwijl ik toch duidelijk kan lezen dat op het hoesje dat het hier wel degelijk om een home premium gaat.
Komt iemand dit bekend voor ? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Bellen met microsoft en dan komt alles goed :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Misschien die "zekere webwinkel" even benaderen !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

alm

Wat geeft Windows zelf aan welke versie het is? Zie de eigenschappen van de computer... Als daar Windows 7 Professional staat hebben ze een fout gemaakt bij het installeren en zal waarschijnlijk opnieuw geïnstalleerd moeten worden om Home Premium te krijgen... Tenzij daar een downgrade truc voor is, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Als je key echt voor Professional is.
Met "Anytime Upgrade" upgraden van Home Premium naar Professional en dan de meegeleverde key gebruiken..
Je kan daarbij je eigen DVD gebruiken
Dan zou activeren wel moeten lukken.

edit: sorry ik zie nu dat Professional is geïnstalleerd ipv HP

In dat geval is downgraden met een registryhack ook een mogelijkheid
Kijk hier maar eens.

[ Voor 62% gewijzigd door elinx op 24-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

start > winver
Als daar dus win professional staat heeft de winkel de verkeerde versie geinstalleerd.
Daar kan je gewoon voor terug, en hun de goede versie laten installeren. Vraag ze dan gelijk of ze ook voor jou activeren.

Uiteraard wel even een backup van je data maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
Hmm bedankt voor de reacties alvast, ik zal maandag contact opnemen met Cool prices ( want daar is hij geassembleerd).. Hij geeft daadwerkelijk aan dat pro er op staat :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

alm

Kun je ons laten weten hoe het uiteindelijk is opgelost? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biohazzard21 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:56:
Hmm bedankt voor de reacties alvast, ik zal maandag contact opnemen met Cool prices ( want daar is hij geassembleerd).. Hij geeft daadwerkelijk aan dat pro er op staat :? ...
Hij geeft aan dat er PRo opstaat, terwijl je licentie voor Premium is. Daar zit het probleem, of downgraden naar premium, of nieuwe installatie.
Microsoft zal je ditzelfde vertellen. Coolprices ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Coolprices heeft de fout gemaakt, dus die hoort het op te lossen.
Als je betaalt om je pc te laten installeren moet dat dus ook goed gebeuren.
Hebben ze een fout gemaakt, dan moeten ze die herstellen.

Zelf gaan downgraden is natuurlijk een oplossing maar dan verwacht ik de kosten van de windows installatie terug.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-01-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:24:
Coolprices heeft de fout gemaakt, dus die hoort het op te lossen.
Als je betaalt om je pc te laten installeren moet dat dus ook goed gebeuren.
Hebben ze een fout gemaakt, dan moeten ze die herstellen.

Zelf gaan downgraden is natuurlijk een oplossing maar dan verwacht ik de kosten van de windows installatie terug.
Ja maar heeft hij dan ook daadwerkelijk betaalt om zijn PC OOK te laten installeren? Of alleen het assembleren van de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zit wat in, maar dat maak ik wel op uit de TS. Al moet je dat wel tussen de regels doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:40:
Zit wat in, maar dat maak ik wel op uit de TS. Al moet je dat wel tussen de regels doorlezen.
Ik denk dat als hij een kant en klaar systeem had gekocht bij Cool Prices, ze hem huis wel hadden geinstalleerd en geactiveerd.
Ik denk dat hij gewoon een systeem heeft gekocht, met een OEM windows 7 los, weet niet of het nog steeds verkocht wordt, maar windows 7 OEm werd inderdaad los verkocht.
Ik denk dat TS zich gewoon vergist
Pagina: 1