Videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 13:47
Beste Mensen,

Bij deze heb ik nu toch echt even de hulp nodig van de wat "professionelere" mensch! haha..
Tijdje terug had ik een topic geopend, (waarin ik overigens niet verder heb gereageerd, sorry daarvoor kwam door omstandigheden), over het feit dat ik geen beeld kreeg met mijn nieuwe GPU!

Nu dus weer, maar daar zo meer over:

Mijn Setup nu:

Asus Striker extreme
Core 2 duo E6750
2x1GB dual channel SLI Nvidia geheugen
Scythe mugen 2
1x Raptor schijf (windows instal)
3x Sata schijf
OCZ fatality 550 voeding
Ati Sapphire 5858 gamers edition@ the moment

Dit is wat er tot nu toe is gebeurt, sorry voor het beetje lange verhaal maar dan kan ik een beetje een juist beeld scheppen over de situatie!

Mijn 1ste GPU was een Sapphire Vapor -X 4890 2Gb, deze in de pc verwerkt, windows opnieuw geinstalleerd, alles ging goed, totdat ik de drivers van m,n moederbord had geinstalleerd.
Ik moest de PC opnieuw opstarten ivm de installatie, daarna kreeg ik simpelweg geen beeld meer. de PC start wel op, alleen beeld doorgeven, Ho maar. Fans lopen allemaal, zowel van de gpu als cpu etc.
Op de kaart brande nu ineens ook een lampje met de letters CTF.

Op internet gezocht en gekeken wat het probleem kon zijn en erachter gekomen dat dit een bekend probleem was met de VaporX serie, iets met de voeding, maargoed. Ik meteen contact gezocht met sapphire, zij raadde mij aan de kaart gewoon terug te brengen, omdat deze niet goed scheen te zijn, In ieder geval was het dus niet goed dat het CTF lampje brandde.

Ok, al met al een nieuwe VaporX in huis kunnen halen, weer in de pc gedaan, computer aangezet, weer hetzelfde probleem, CTF lampje brand, wel PC aan, geen beeld. toen weer de kaart in een andere sleuf geprobeert, een PCI express 8x slot, en ja hoor daarin kreeg ik met deze wel beeld, vorige kaart dus niet.
Meteen de Bios ingegaan, even wat dingen aangepast in de SLI setup, (kan even niet zeggen wat precies) maar het werkte wel. GPU weer in de bovenste PCI 16x geprikt, en de PC deed het weer, zelfs in het beruchte, niet werkende PCI express 16x slot.

Gelukkig als ik ben meteen de PC verder afgemaakt, zodat ik kan genieten van mijn zojuist nieuw verkregen EN werkende Pc, iets wat ook altijd wel fijn is.. Ook dit was dus echter van korte duur.... heb in denk ik 2 weken tijd nog 2x de GPU moeten omwisselen, van de ene sleuf naar de andere omdat ik dus weer geen beeld doorkreeg, iets wat denk ik geen normale gang van zaken is:D, maargoed. Andere voeding voor de zekerheid maar eens gebruikt, geen resultaat. Uiteindelijk wel weer een werkende PC gehad voor een week maar toen... Zaterdag ochtend, half slaperig, tijd om de PC maar eens aan te zetten, en wat denk je, weer dat gezeik. CTF lampje aan. Dus ik de GPU weer omgezet naar een ander slot, maar nu werken ineens alle PCI express sloten niet meer. Overal krijg ik dus geen beeld meer op... Weer in elk slot dat het CTF lampje op de VAPOR blijft branden, dus in principe lijkt het me weer een kapotte kaart. Gelukkig de kaart weer kunnen ruilen omdat deze dus hetzelfde probleem had.

Nu dus voor een andere kaart gegaan omdat ik het helemaal gehad heb met de Vapor Serie, dus mooi een 5850 kunnen kopen, van Sapphire..
Deze ook meteen weer ingebouwd, en wederom weer in geen enkel slot beeld te krijgen.............
Toen zakte de moed me ook in de schoenen..

vervelende is dat ik helemaal niks kan, omdat er simpelweg geen beeld doorkomt...
Kan niet in de bios komen, kan geen bios updaten etc etc..

Dus ik vroeg mij nu af of misschien mijn moederbord kapot zou zijn, vervelende is dat ik niet 1,2,3 ergens even m,n GPU kan testen (alleen zal deze het wel gewoon moeten doen) of dat ik ergens even een ander moederbord vandaan kan toveren, om het daarmee te proberen.

Wie oh wie kan mij hier even mee verder helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
SLI-opties die iets doen aan een ATI GPU ?
Normaal kan zoiets niet.

Dat terzijde, al eens een BIOS-update gedaan ?
Het probleem lijkt me eerder aan het moederbord dan aan de grafische kaart te liggen, aangezien je er al meerder hebt geprobeerd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
[quote]Petervanakelyen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:47:
SLI-opties die iets doen aan een ATI GPU ?
Normaal kan zoiets niet.

Probleem is dat ik geen beeld heb, kan dus niet in m,n bios komen..:(

Dat terzijde, al eens een BIOS-update gedaan ?
Het probleem lijkt me eerder aan het moederbord dan aan de grafische kaart te liggen, aangezien je er al meerder hebt geprobeerd.
[/quote]

Uiteindelijk meteen moeten doen toen ik deze PC wel werkend heb kunnen krijgen, maargoed, ik dacht er toen eerlijk gezegd niet bij na, omdat het gewoon allemaal "goed" werkte. Erg stom!!

De boosdiener lijkt me nu in elk geval ook het moederbord, en niet de GPU!!

En ja een biosupdate zou misschien een goede optie zijn, alleen probleem is dus nogmaals dat de videokaart op geen enkel PCI express slot beeld doorgeeft nu..
Misschien een reset van de bios een idee?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer inderdaad eens een CMOS-reset. PC van de stroom, pilletje eruit, jumper kortsluiten, even wachten, OK). En als je beeld hebt zo snel mogelijk een BIOS-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
hmmmm heb nu inderdaad weer beeld.. haha wat een verhaal:) probleem is nu alleen dat ik hier geen diskettes heb of cd's voor een Biosupdate:S

In windows een biosupdate doen? aan te raden offuh..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 22:41
bij ASUS borden, kan je de rom file gewoon op een usb stick zetten, en dan flashen in BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
hmmm geniaal idee, dank je wel.. is aan te raden om de nieuwste versie van de bios erop te zetten? ja stomme vraag ben nog redelijke leek op dit gebied:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
JimZzter schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:52:
hmmmm heb nu inderdaad weer beeld.. haha wat een verhaal:) probleem is nu alleen dat ik hier geen diskettes heb of cd's voor een Biosupdate:S

In windows een biosupdate doen? aan te raden offuh..??
Je kan Asus EzFlash gebruiken.
JimZzter schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:58:
hmmm geniaal idee, dank je wel.. is aan te raden om de nieuwste versie van de bios erop te zetten? ja stomme vraag ben nog redelijke leek op dit gebied:D
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
mooi, even mee aan de slag, update volgt snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Ok, Bios flashen is helemaal gelukt:D:D heel erg relaxed, pc start in principe ook weer gewoon op.
Heb weer beeld, nu even nog inet te vroeg juichen en vanavond even de PC flink testen.

Wederom volgt er snel weer even een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Nou.. Even een update..Alles werkt weer..geen probleem meer met de GPU, bios geupdate, en draaien maar!
Iedereen in ieder geval bedankt! topic mag van mij gesloten worden, mits dat kan hiero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
JimZzter schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:38:
Nou.. Even een update..Alles werkt weer..geen probleem meer met de GPU, bios geupdate, en draaien maar!
Iedereen in ieder geval bedankt! topic mag van mij gesloten worden, mits dat kan hiero?
Topics gaan hier normaal pas dicht als het topic niet voldoet aan de eisen, maar normaal blijft het gewoon open. Voor in het geval andere mensen dezelfde problemen hebben, of jijzelf later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Ok ok, duidelijk:D

Vraag me alleen nog wel af wat nou eigenlijk het probleem is geweest met m,n pc.
De eerste kaart was sowieso niet goed, alleen de 2de ben ik nu wel over aan het twijfelen..?

Maargoed blij dat het weer werkt:D!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Laatst online: 07-07 12:45
windows opnieuw geinstalleerd, alles ging goed, totdat ik de drivers van m,n moederbord had geinstalleerd.
Ik moest de PC opnieuw opstarten ivm de installatie, daarna kreeg ik simpelweg geen beeld meer
Aansluiten op de onboard en daarna de graka drivers installeren?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
.Sjoerd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:40:
[...]

Aansluiten op de onboard en daarna de graka drivers installeren?
Er zit geen onboard op de Striker Extreme...

Pagina: 1