Windows 7 Verkenner niet toegankelijk via menu 'Start'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 20:40
Hi!

Ik heb een vervelend probleempje met mijn Windows 7 Home Premium 32-Bit... Na een clean install van Windows 7 blijkt de Windows Verkenner niet te openen wanneer ik met de rechter muisknop op 'start' klik. Het menu verschijnt wel, met hierin ook de optie 'Windows verkenner openen', maar wanneer ik hier op klik gebeurt er niets.

De verkenner is verdere op alle andere manieren wel te benaderen... Het lijkt er dus op dat deze Windows getweaked is. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Een zoektocht via Google leverde niets concreets op en hier op GoT zie ik wel een soortgelijk topic uit oktober 2009 echter zonder oplossing helaas.

Voor alle volledigheid moet ik zeggen dat de disc die ik heb gekregen van de firma LWS-ICT uit Zoetermeer alles behalve een origineel image van een MS-Disc te zijn... Ik heb bij deze firma 2 Win7 licenties besteld die overigens 100% legitiem zijn ( gecheckt bij MS helpdesk ) maar de installatiemedia die hun meesturen vraagt niet eens om de code. Meer hoef ik niet uit te leggen over deze twijfelachtige versie denk ik :-)

Uiteraard heb ik dit probleem ook bij hun neergelegd maar LWS-ICT laat na ontvangst van de betaling niets meer van zich horen en reageert niet op email. Ik heb mijn hoop dus op GoT gevestigd...

Groeten Erwin

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 15:49

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Download een echte, ongemodificeerde windows en installeer die met jouw code. Uiteindelijk betaal je voor de licentie, niet voor het medium. En doe verder nooit meer zaken met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
Hoi Ragger,

Thanks voor je antwoord. Uiteraard had ik dit zelf ook al bedacht als oplossing maar dan wel in het uiterste geval. Als e.e.a. met bv een registeraanpassing op te lossen is dan ga ik mezelf natuurlijk geen extra werk op de hals halen door, wederom, een clean install te doen.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Groeten Erwin

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Je kan ook een upgrade draaien hoor!!

Dan hou je alle instellingen.. Of je kiest om er een nieuwe install naast te zetten! dan heb je al je data beschikbaar.
Moet je wel alles opnieuw installeren. en daarna de windows.old COMPLEET verwijderen!

Succes.

PS: Waarom levert dat bedrijf niet de originele CD's mee bij een win 7 install ( OEM is toch echt met media!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Ik zou idd het advies van Ragger volgen, want als ik het zo lees, betwijfel ik of dit kleine dingetje het enige is wat er niet klopt aan jouw versie. Via torrent of iets dergelijks kan je wel een goede versie downloaden en dan zou ik een clean install doen. Dan weet je zeker dat alles lekker loopt. Bewaar des noods je profiel map even C:\Users\Username. Mochten hier instellingen instaan van bepaalde programma's die je later toch nog nodig hebt, kan je die altijd stuk voor stuk weer dr uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou oppassen met de gedownloade versies - anders zit je zo weer met eenzelfde probleem opgescheept of erger.
Daarnaast :botweg je profile dir kopieren is niet genoeg tegenwoordig, maar daarom is er ook iets als een backup en een Easy Transfer wizard voor je instellingen.

Maar eerlijk gezegd: je hebt gewoon recht op afhandeling van je aankoopgarantie, en als je vind dat het aangeschafte produkt niet voldoet aan jouw verwachtingen (je vertrouwt de geleverde installatie niet) hoort de winkel je hierop gewoon ondersteuning te leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 24-01-2010 12:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
PS: Waarom levert dat bedrijf niet de originele CD's mee bij een win 7 install ( OEM is toch echt met media!)
Tja, dat merk je dan pas achteraf en zoals gezegd reageren deze mensen niet meer op mail zo gauw ze de centjes binnen hebben... Misschien willen zo snel mogelijk failliet gaan door geen service te leveren? Lijkt mij een raar streven maar ja....

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
Bedankt voor jullie tips..... Clean install met betrouwbare media is natuurlijk een optie en lijkt tot nu toe ook de enige manier op e.e.a. wel werkend te krijgen. ( helaas )

@ alt-92 : Van ondersteuning heeft dit bedrijf nog nooit gehoord... Geld vangen wel en daarna niets meer van je laten horen.

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
alt-92 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:54:
Ik zou oppassen met de gedownloade versies - anders zit je zo weer met eenzelfde probleem opgescheept of erger.
Uiteraard oppassen hiermee. Maar de originele iso's zijn meestal wel te verkrijgen op het inet. Mocht je buurman ofzo een origineel hebben liggen is dit natuurlijk beter.
Daarnaast :botweg je profile dir kopieren is niet genoeg tegenwoordig, maar daarom is er ook iets als een backup en een Easy Transfer wizard voor je instellingen.
Ook een goede tip idd. Zelf heb ik dit nooit nodig gehad. Ik zorg er meestal voor dat ik de belangrijkste dingen op een andere schijf heb staan, zodat ik no worry mijn c-schijf kan formatteren. De meeste programma's die ik gebruik hebben niet zodanige instellingen dat ze niet makkelijk in te stellen zijn na de installatie. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak eens een foto van de DVD en post die hier (hosting via imageshack, tinypic, etc.). Pas dan weten we of het een illegale is of een normale disc. Win7 installatie vraagt ook niet meer om de code tijdens installatie, dat doe je achteraf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
@ Hero of Time:

MS levert geen recordables met paarse onderzijde he :) Die disc is gewoon flut.... En daarnaast: Windows is al pre-activated. Zo'n versie had ik natuurlijk ook heel simpel uit een nieuwsgroep kunnen plukken. Bedrijf is gewoon niet pluis dus.

Just an average guy...

Pagina: 1