[Ipod Classic] Ipod niet herkent + beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Omdat er tijdens het bijzetten van muziek het snoertje uit de ipod is getrokken zitten de nummers die op mijn ipod staan gevangen. En omdat ik sinds heel kort een nieuwe mac gebruik omdat mijn hardeschijf is gecrashed heb ik die muziek ook niet op mijn nieuwe pc nog staan.

Als ik mijn ipod erin steekt herkent itunes hem wel maar zegt hij dat ie beschadigd is. Mac zelf herkent hem niet en geeft ook geen icoon weer op mijn bureaublad. Schijfhulpprogramma geeft hem grijs weer en kan er niks mee.

Programma's als yamipod, ipod rip, music rescue, pod to mac, ipod access herkennen mijn ipod niet als usbdevice dus kunnen ook niet de muziek eraf halen.

Ik heb een hele hoop maniertje geprobeerd zoals:
1. Zet hem in diskmode.
2. Zorg dat je computer verborgen bestanden kan lezen.
3. Open je iPod als harde schijf.
4. Open de map Music.
5. Hier staan allemaal rare muziekbestanden, kopieer ze allemaal naar je computer.
6. Voeg al die rare bestanden toe aan (het liefst een lege) iTunes.
7. Druk nu op de knop in iTunes die al je nummers onder Mijn Muziek zet, nu zijn al die rare muziekbestanden verandert in geordende mp3 bestanden.

Maar nog steeds verschijnt mijn ipod niet op mijn bureaublad. Ik kan de muziek nog wel luisteren op mijn ipod zelf, maar ik wil het ook veilig op mijn mac hebben staan.

Kan iemand me nog helpen? zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anyone