Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geslipstreamde WinXP MCE 2005 SP3 installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met nLite een slipstream gemaakt van een i386 map op een pc met windows mce(stond op de hd)
toen ik hem opende met nLite herkende hij het als Windows XP Media Center Edition 2005(zoals het bedoeld is)
Ik heb er toen SP3 bij ge slipstreamt omdat ik het niet kon installeren anders, dit lukte ook

Toen ik hem liet installeren stond er Windows XP Professional Setup, hij liep helemaal af, maar als de pc dan opstarte zie ik nergens media center staan, ook zei hij dat de product key ongeldig is(wss door de SP3 slipstream)
Kan iemand dit oplossen dat ik wel media center kan gebruiken?

ICB

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet SP3 erin slipstreamen :)
Dat maakt namelijk bepaalde wijzigingen als je die in de installatiemedia met nLite integreerd waardoor de productidentifier niet meer als XP Media Center wordt herkent.
Overigens heb je niet voldoende aan alleen CD1, de installatiemedia van XP MediaCenter bestaat uit twee delen, zonder dat tweede deel hou je inderdaad een XP Pro over.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 24-01-2010 12:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik er dan SP2 bij slipstreamen ipv SP3?
Want anders kan mijn laptop er niet mee draaien ivm sata disks, en nieuwe drivers en zo

Ik heb de 2 cd's samen op 1 dvd(rw) gebrand, inclusief dat "CMPNTENTS(of zoiets)" foldertje
Moet ik ze op cd's branden?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand reacties?
Moet ik het op 2 cd's branden?
Zoja wat op welke cd, mag ik er drivers en sp2 bij slipstreamen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd. Heeft Google geen antwoorden? En waarom moet je zonodig een SP erin gooien? Je kan gewoon de drivers erin slipstreamen zonder SP.
Btw, bij de system requirements van SP3 staat duidelijk GEEN MCE:
System Requirements
Supported Operating Systems: Windows XP Home Edition ; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2
SP2 ondersteund wel MCE. Kijk hier maar: http://www.microsoft.com/...playlang=en&stype=s_basic

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:45:
Mag ik er dan SP2 bij slipstreamen ipv SP3?
Want anders kan mijn laptop er niet mee draaien ivm sata disks, en nieuwe drivers en zo

Ik heb de 2 cd's samen op 1 dvd(rw) gebrand, inclusief dat "CMPNTENTS(of zoiets)" foldertje
Moet ik ze op cd's branden?
MCE 2005 is gebaseerd op XP met SP2, die hoef/kun je niet meer slipstreamen. SP's voegen trouwens geen extra s-ata drivers toe oid. Over het samenvoegen op één cd/dvd is genoeg te vinden, voorbeeldje. Met wat aanpassingen kun je SP3 wel slipstreamen in MCE, maar SP3 achteraf eroverheen halen is minder moeite en kans op problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 25-01-2010 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt Nielson, keb eens gekeken op die msfn.org site, tis gelukt

Bedankt!
Pagina: 1