2e hands ACD 24" : waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik zou maandag een 2e hands 24" ACD oppikken. Iets waar ik op moet letten? Zou een jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Even een quote van mezelf uit een topic iets verder in de lijst:
Mikey NL schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:03:
Nou, dit is precies een topic waar ik even mijn zeer negatieve ervaring kwijt kan. Ik heb twee weken geleden een Mac Pro gekocht met een 24" LED scherm. Dit omdat mijn 27" iMac maar niet binnen kwam en ik echt een machine nodig had.

Helaas heb ik er nu al flink spijt van. Ik had op mijn 24" last van het volgende:
- Kleurverloop naar onderen naar geel
- Knipperend scherm
- Dode pixel

Ik was binnen een week terug bij de APR en heb een nieuwe uitgezocht, had precies hetzelfde kleurverloop.

Dus vervolgens besloten maar in de winkel te testen en ik ben er bang van geworden. Om te testen hebben we ze aangesloten op een nieuwe 27" iMac en wat bleek, de nieuwe iMacs lijken een veeeeel mooier scherm te hebben (mits je een goede hebt uiteraard).

Als je de twee schermen naast elkaar hebt, dan is de iMac veel witter en helderder. We dachten eerst nog dat het aan het 24" scherm zou liggen, dat het weer een verkeerde was, maar we hebben er dus nog een stuk of 6 open gemaakt, allemaal uit verschillende weken en geen van allen was goed. Sommige waren extreem geel, sommige hadden kleurverloop. Uiteindelijk één mee naar huis genomen welke qua kleur goed was, maar nu blijkt de onderste helft van het scherm heel soms te flikkeren en springt ie regelmatig even op zwart... Verder zit er weer een dode pixel in.

Al met al ben ik zeer ontevreden over de 24" en heb ik er spijt van dat ik geen 27" heb gekozen, welke veel mooier was (het model in de winkel in ieder geval).
Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal niet goed zijn, maar als je de mogelijkheid hebt om uitgebreid te testen, dan zou ik dat doen... In ieder geval om even te kijken naar het kleurverloop!

Goede test hiervoor kun je vinden op macrumors: hier en hier