Iemand ervaring met een (niet werkende) KPN dongel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305218

Topicstarter
Hallo! :P

Ik heb pas geleden een KPN dongel gekocht omdat ik mobiel internet wilde op mijn laptop. Maar het werkte niet, de sim kon niet worden gelezen, waardoor ik ook de pin code niet kon invoeren en vervolgens geen verbinding kon krijgen. Ik ben terug geweest naar de winkel en daar hebben ze me een nieuwe sim gegeven, maar het maakt geen verschil. :'(

Ik ben er nu net achter gekomen dat het niet ligt aan de dongel, want hij werkt wel op deze PC (met windows XP). Nou is mijn vraag: Waarom werkt de dongel niet op mijn nieuwe laptop (met windows 7) en weet iemand hier misschien een oplossing voor? Bepaalde extra software die ik moet downloaden of zo?

De laptop is trouwens een Acer Aspire 7540, mocht dat nog van belang zijn.
Sorry als dit topic niet in "Overige Hardware" behoort te staan. :$

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ehm, gewoon ff googlen op 'kpn dongle driver win7' levert diverse mogelijke antwoorden op:

Gewoon installeren.
Daarna op je dektop rechter-klik je op het kpn dashboard icon op je desktop. Daar ga je naar properties, daarin naar compatibility.
Daar klik je op “run this program in compatibility mode for:” en daarin kies je een oudere versie van windows.

Of:
Nou de nieuwste versie van dashboard werkt gewoon in windows 7. Werk er al een week of 3 mee zonder problemen. (32 bit, werkt niet voor 64 bit win7)

Of:
Laatste KPN Dashboard
en driver van
http://asia.cnet.com/down...9550865s-50002471r,00.htm

Of:
Ik heb na de eerdere installates van de dongel te hebben verwijdert de installatie opgestart via de dongel, maar op het laatst gekozen om niet ná voltooien het Dashboard programma al automatisch te openen. Eerst met de rechtermuisknop de eigenschappen aangepast in het opstarten voor alle gebruikers compatibel met XP (service pack 2).
Daarna pas voor het eerst opgestart ennnnnnn, jaaaaa hij doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het internet al afgezocht naar oplossingen en die hierboven heb ik dus al geprobeerd, zonder succes.
Toch bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 305218 op 24-01-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Fijn als je dat even aangeeft., en wat je evt al nog meer hebt geprobeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dragon2 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:27:
Fijn als je dat even aangeeft., en wat je evt al nog meer hebt geprobeerd 8)7
Je hoeft niet meteen met zo'n toon te beginnen, ik zeg het nu toch? Het ligt ook nogal voor de hand dat ik eerst google gebruik om zelf een oplossing te vinden, voordat ik het hier vraag? Daarom vraag ik in de titel van het topic ook om ervaringen van anderen, en niet om informatie die ik zelf ook wel op het internet kan vinden.

Het ligt sowieso niet aan de manier van installeren. Er mist bepaalde software waarmee de sim gelezen kan worden of iets dergelijks...want op deze computer deed alles het wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 305218 op 24-01-2010 14:07 ]