Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

problemen met system restore Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop, dat iemand mij kan helpen. Ben absoluut niet handig met een besturingssysteem en heb derhelve nu een probleempje.

Omdat mijn computer allemaal rare dingetjes ging vertonen (internetverbindingen die niet meer tot stand konden komen, mediaplayer die niet meer wist hoe hij mp3-tjes moest spelen, Windows die niet meer afsluit) dacht ik maar eens aan een complete restore van mijn Dell Dimension 9150. Een fijne mogelijkheid om de computer terug te zetten naar originele stand en hopenlijk alle probleempjes kwijt te raken. Echter...

Zoals Dell aangeeft op zijn site klik je tijdens het opstarten op ctrl + F11. Je komt dan in een symantec system restore programma. Ik heb (of liever gezegd had) een Windows XP Media edition op mijn computer staan. Een CD is niet bijgeleverd, want er zou een partitie op de harde schijf staan waar e.e.a. op staat. Ik klik op confirm waar gevraagd en het programma loopt een paar minuten. Totdat er een melding komt, dat het systeem niet gerestored kan worden en dat ik Dell moet bellen. Ik moet vooral de computer niet uitzetten, maar moet op finish klikken.

Als ik dat doe gaat de bios lopen en krijg ik de melding:
Loading PBR for descriptor 2...done. en verder niks.

Wat nu? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bellen? :)
Wat zegt de Dell helpdesk dan? Zij weten immers hoe hun recovery procedure loopt en kunnen je het beste antwoord geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop, alsof mijn image beschadigd is waardoor de restore niet meer werkt. Nou, Dell gebeld en wat denk je. Kost 89 Euro om alleen met een meneer te mogen spreken. Tsjonejonge... heb nu dus eigenlijk een computer die het niet meer doet omdat hun programma'tje corrupt is en waarvoor ik meer dan een nieuwe harde schijf moet betalen om hem weer aan de praat te krijgen. Wat een k.u.t.-service!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je al geprobeerd om even te googlen?

Ik kwam onder andere deze al tegen, wellicht dat je daar iets mee kunt: link

of op de site van dell zelf:
http://support.dell.com/s...ABD622013&c=us&l=en&s=gen

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 27-01-2010 13:41 ]

Desktop | Server | Laptop

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
alt-92 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:17:
Bellen? :)
Wat zegt de Dell helpdesk dan? Zij weten immers hoe hun recovery procedure loopt en kunnen je het beste antwoord geven.
Inderdaad. Je krijgt een melding neem contact op met Dell en ipv daarvan ga je hier vragen wat je moet doen 8)7

Volgens mij had je het probleem al gefixt kunnen hebben als je gewoon ff met Dell gebeld zou hebben O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:31:
Het lijkt erop, alsof mijn image beschadigd is waardoor de restore niet meer werkt. Nou, Dell gebeld en wat denk je. Kost 89 Euro om alleen met een meneer te mogen spreken. [...]
. Wat een k.u.t.-service!
Dan is je supportcontract voor het eerste jaar (de goedkoopste optie) denk ik verlopen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als jij belt met Dell en je geeft aan dat je een XP Media Center CD nodig hebt omdat de herstelpartitie niet werkt, dan sturen ze die op als je supportcontract inderdaad in orde is. Als je de goedkoopste versie hebt, dit betekent dat je ze mag bellen en dat je iemand aan de telefoon krijgt heb ik het idee, dan zul je denk ik moeten betalen.
Als je bij een supportmedewerker aangeeft dat je een nieuwe harde schijf wilt, dan is deze schijf zonder besturingssysteem. Vraag dus ook om de XP Media Center CD, anders kun je nog niks. Of je moet natuurlijk een ander besturingssysteem willen installeren.
Pagina: 1