Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 23:57
Hallo,

Ik ben op zoek naar een apparaat wat dezelfde functionaliteit heeft als de AC Ryan Play!On DVR TV.
( http://www.bit-tech.net/h...yan-playon-dvr-tv-review/ )

Zoek een apparaat voor het volgende:
- TV opnemen (Ziggo Cable via COAX)
- Opnemen op Externe Harddisk heeft voorkeur.
- Bestanden afspelen via het netwerk.
- Bestanden afspelen via externe (USB of eSATA) Harddisk.
- Kan van een externe Harddisk met meerdere partities lezen (en opnemen)
- Eventuele WIFI antenne (optioneel) beschikbaar. (niet een pre)

- Ondersteuning voor WMV/MKV:x264 is leuk maar niet perse nodig.

Nu dacht ik dat ik met de AC Ryan Play!On DVR TV een leuk apparaat had gevonden die bovenstaande functionaliteiten heeft echter schijnt deze EOL te zijn |:(

Is er een soortgelijk product die dezelfde functies heeft?
Heb deze opsomming van producten al gelezen echter heeft elk product wel iets. (En een hoop kunnen niet fatsoenlijk op een Externe harddisk opnemen, laat staan één met meerdere partities).

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 24-01-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08-2023
fantec dvr player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ACRyan komt binnenkort met een opvolger van de PLayOn DVR. De HD versie, wacht daar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bedankt voor de reacties.

@Ijsbeer, heb je hier toevallig een link/bron voor?
Kan zelf niets vinden op AC Ryan site noch forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Is dit betrouwbaar genoeg :)
Miro_NL in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

Mail of DM Miro anders hij moet je meer kunnen vertellen. Miro werkt bij ACRyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342648

Ik zit eigelijk met het zelfde probeem, mijn ouders draaien op het moment Microsoft Mediacenter, hier was ik 2 jaar geleden toen dit aangeschaft werd zeer enthousiast over. Nu 2 jaar later iets minder. Met name doordat Mediacenter zeer beperkte mogelijkheid heeft tot streamen van verschillende soorten videobestanden. Helaas word het systeem dat destijds best prijzig was alleen nog maar gebruikt voor het opnemen van programmas op tv. Nu ben ik op zoek gegaan naar een alternatieve oplossing tot vervanging van het complete systeem.

Ik zit daarom eigelijk praktisch met het zelfde probleem. Ik zoek een mediaplayer zoals de AC Ryan Playon!HD (ACR-PV3100) alleen dan met de mogelijkheid tot ook het opnemen van programma's. Zoals ik begreep van de reacties hierboven heeft AC Ryan een DVR-TV uitvoering en komt hier een nieuwe HD Versie vanuit.

Alleen mijn vraag is zal deze de zelfde functies hebben als de AC Ryan Playon!HD? alleen dan met een harddisk recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Royz

Kleurenblind!!

conceptronic yiuxx?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Anoniem: 342648 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
Ik zit eigelijk met het zelfde probeem, mijn ouders draaien op het moment Microsoft Mediacenter, hier was ik 2 jaar geleden toen dit aangeschaft werd zeer enthousiast over. Nu 2 jaar later iets minder. Met name doordat Mediacenter zeer beperkte mogelijkheid heeft tot streamen van verschillende soorten videobestanden. Helaas word het systeem dat destijds best prijzig was alleen nog maar gebruikt voor het opnemen van programmas op tv. Nu ben ik op zoek gegaan naar een alternatieve oplossing tot vervanging van het complete systeem.

Ik zit daarom eigelijk praktisch met het zelfde probleem. Ik zoek een mediaplayer zoals de AC Ryan Playon!HD (ACR-PV3100) alleen dan met de mogelijkheid tot ook het opnemen van programma's. Zoals ik begreep van de reacties hierboven heeft AC Ryan een DVR-TV uitvoering en komt hier een nieuwe HD Versie vanuit.

Alleen mijn vraag is zal deze de zelfde functies hebben als de AC Ryan Playon!HD? alleen dan met een harddisk recorder?
Ik zal hier me DM naar Miro_NL van AC Ryan wel posten:
De DVR HD zal, qua afspelen, alles kunnen wat de PlayOn!HD kan.
Daarbij kan hij tot High Quality video opnemen.
Er zijn ook wat extra features bij gekomen qua web beheer.
Over levertijd, heb ik geen vaste informatie.
Wij verwachten dat hij binnenkort klaar zal zijn voor jullie.
@Ijsbeer, bedankt voor de verwijzing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Die ligt wel in een andere prijsklasse (uitgaande dat de DVR HD voor ongeveer de prijs van een DVR uitkomt) dan de AC Ryan.

En dat je later nog een tuner (als die überhaupt uitkomt) erbij moet kopen/inzetten.
Zie ook deze quote:
quote: nossie
in eerste instantie worden er 2 uitvoeringen geleverd:
-zonder harddisc
-met 1Tb harddisc

Later volgt er een DVB-T tuner, welke naderhand voor € 49,00 ingebouwd wordt
Ze zijn nog in onderhandeling met de diverse kabelmaatschappijen om ook DVB-C te introduceren op de Yuixx.

Prijs van de DVB-C was nog niet bekent.
Wel bekent is dat alle tuners dual-tuners worden zodat je digitaal kunt kijken en andere zenders kunt opnemen
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342950

Ik wou deze ac ryan dvr tv ook kopen maar toen ik het geld had kon je hem in geen één winkel meer krijgen.
Dus was ik opzoek gegaan naar iets met ongeveer dezelfde functies had als de mediaplayer van ac ryan tot ik de verbatim mediastation hd dvr tegenkwam op komplett.be deze had een hdd van 1tb en kostte 220€ terwijl die van ac ryan maar een hdd van 500gb had en 250€ kostte.
De mediaplayer van verbatim is een mooi apparaat maar er zitten toch nog heel wat onvolmaaktheden in (bv. display die constont blijft hangen, nog niet compatibel met windows 7,enz.)
maar ik denk dat een volgende firmware hier wel iets aan kan veranderen, de vraag is wanneer komt die nieuwe firmware? maar al bij al is dit een mooi toestel met veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112

Anoniem: 342950 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:02:
Ik wou deze ac ryan dvr tv ook kopen maar toen ik het geld had kon je hem in geen één winkel meer krijgen.
Dus was ik opzoek gegaan naar iets met ongeveer dezelfde functies had als de mediaplayer van ac ryan tot ik de verbatim mediastation hd dvr tegenkwam op komplett.be deze had een hdd van 1tb en kostte 220€ terwijl die van ac ryan maar een hdd van 500gb had en 250€ kostte.
De mediaplayer van verbatim is een mooi apparaat maar er zitten toch nog heel wat onvolmaaktheden in (bv. display die constont blijft hangen, nog niet compatibel met windows 7,enz.)
maar ik denk dat een volgende firmware hier wel iets aan kan veranderen, de vraag is wanneer komt die nieuwe firmware? maar al bij al is dit een mooi toestel met veel mogelijkheden.
Ik heb net de Verbatim gekocht maar die gaat nu weer terug. Wat heeft dat ding een slecht beeld via die tv tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Ik heb net de Verbatim gekocht maar die gaat nu weer terug. Wat heeft dat ding een slecht beeld via die tv tuner
Ik heb de verbatim ook al eens moeten retourneren omdat er problemen waren met de tv-out poort deze gaf in het begin veel storing en na een tijd zelfs niks meer door.
Heb nu sinds een paar dagen een nieuwe aangekregen, hier werkt de tv-out poort enzo wel maar de time shift functie werkt niet naar behoren zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392225.
Maar voor de rest vind ik het beeld van de tv-tuner toch behoorlijk goed, kanalen waar ik anders storing op had kon ik via de mediastation perfect bekijken zonder dat er storing was.
Maar ik ben de laatste om te zeggen dat dit de ideale mediaplayer/recorder is, daarvoor zitten er nog teveel onvolmaatheden in.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 342950 op 30-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342950 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:51:
[...]

Ik heb de verbatim ook al eens moeten retourneren omdat er problemen waren met de tv-out poort deze gaf in het begin veel storing en na een tijd zelfs niks meer door.
Heb nu sinds een paar dagen een nieuwe aangekregen, hier werkt de tv-out poort enzo wel maar de time shift functie werkt niet naar behoren zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392225.
Maar voor de rest vind ik het beeld van de tv-tuner toch behoorlijk goed, kanalen waar ik anders storing op had kon ik via de mediastation perfect bekijken zonder dat er storing was.
Maar ik ben de laatste om te zeggen dat dit de ideale mediaplayer/recorder is, daarvoor zitten er nog teveel onvolmaatheden in.
Hoe heb jij dit precies werkend gekregen. Ik heb de samsung led tv met ingebouwde tuner, deze tv geeft perfect beeld. Maar als ik nu de kabel in mijn verbatim kastje doe en ik ga kanalen zoeken dan vind hij helemaal geen digitale kanalen. Mijn provider zend standaard al digitaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wij hebben analoge tv, de mediaspeler zocht de kanalen (duurde ongeveer 10min) en gaf de kanalen goed weer op 1080i 50hz. heb verder niets moeten doen om de storing weg te krijgen.
Maar als ik nu via de tv-out televisie wil kijken (bv.omdat de recorder aan het opnemen is) dan heb ik wel nog altijd storing op sommige kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342950 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:50:
wij hebben analoge tv, de mediaspeler zocht de kanalen (duurde ongeveer 10min) en gaf de kanalen goed weer op 1080i 50hz. heb verder niets moeten doen om de storing weg te krijgen.
Maar als ik nu via de tv-out televisie wil kijken (bv.omdat de recorder aan het opnemen is) dan heb ik wel nog altijd storing op sommige kanalen.
Hoe heb je precies alles aangesloten. de kabel die uit de muur komt in de tv in van de verbatim en een andere kabel van je tv naar de tv uit van de verbatim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:02:
[...]
Hoe heb je precies alles aangesloten. de kabel die uit de muur komt in de tv in van de verbatim en een andere kabel van je tv naar de tv uit van de verbatim
Ja precies. het beeld dat binnenkomt op de tv-in conector komt dan op je scherm via de HDMI kabel,
en de tv-out conector dient voor "gewoon" tv te kunnen kijken zonder de verbatim te gebruiken als je nl. een programma aan het opnemen bent kun je niet zappen naar een ander kanaal, dus daarvoor dient de tv-out conector. (In princiepe zou je deze niet hoeven aan te sluiten).
Maar als je nu de knop aan de achterkant uitschakeld en tv kijkt dan zal er heel veel storing te zien zijn.

Dus het tv-signaal komt binnen op de tv-in conector en via de HDMI kabel(of een andere aansluiting) komt het tv-signaal op je scherm terecht. de tv-out conector is er dus enkel om tv te kijken als je de mediastation niet gebruikt, teminste in stand-by want als je de knop uitschakeld heb je veel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Heb je deze al geretourneerd, of heb je hem nog in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342950 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:55:
[...]

Heb je deze al geretourneerd, of heb je hem nog in je bezit?
Ik heb hem nog wel. een andere vraag. Moeten aktijd mpeg 4 bestenden gestreamd worden? Bij de verbatim zit een transcode cd en dan moet ik streamen vanaf de laptop maar dat wil ik eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb geen idee, ik heb windows 7 en het systeem is nog niet compatiebel met windows 7 dus ik zet ze gewoon over via usb omvormen heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren een mpeg 4 bestand geprobeerd af te spelen maar dat doet hij namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja inderdaad de films die ik erop zet zijn in mpeg 2 formaat voor mpeg 4 heb je wel een converter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
even on topic...ik bezit de AC Ryan Play On DVR TV en deze is alles behalve perfect....weinig tot zeer weinig support meer van AC ryan en nog minder (geen...!!!!) updates omdat ze meer bezig zijn met hun huidige (toekomstige) produkten.
Helaas moet ik zeggen want het is een leuke machine..(echt waar)
Ik heb hiervoor de fantec genoemd aangezien deze al een tijdje in de verkoop is EN full HD is.
Oftewel...full HD MET DVR...!!!! en deze machine heeft wel veel support en updates (zie hun website)..
Helaas heb ik de dvr van AC ryan...
Dus de Verkopers van AC RYAN hier op het board mogen dan wel hier hun eigen product de hemel in prijzen maar hun support van de dvr is bagger...!!!!!
Dus kijk uit met AC RYAN...!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marathonna schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:33:
even on topic...ik bezit de AC Ryan Play On DVR TV en deze is alles behalve perfect....weinig tot zeer weinig support meer van AC ryan en nog minder (geen...!!!!) updates omdat ze meer bezig zijn met hun huidige (toekomstige) produkten.
Ik heb hiervoor de fantec genoemd aangezien deze al een tijdje in de verkoop is EN full HD is.
Oftewel...full HD MET DVR...!!!! en deze machine heeft wel veel support en updates (zie hun website)..
Dus de Verkopers van AC RYAN hier op het board mogen dan wel hier hun eigen product de hemel in prijzen maar hun support van de dvr is bagger...!!!!!
Welke problemen ondervind je dan zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
marathonna schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:33:
De DVR TV heeft een oudere chipset en dus heeft helaas niet de mogelijkheid om Full HD weer te geven.
Wij proberen wel support te geven voor de DVR TV, dus hierbij wil ik jullie allemaal meedelen dat er een firmware update is voor de DVR TV:
http://www.acryan.com/dow...100TV_6.2.1262UO(866).zip
Blijkbaar waren er problemen met de scheduled recording in de vorige firmware.
Hopelijk lost deze firmware de problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Miro_NL schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
[...]

De DVR TV heeft een oudere chipset en dus heeft helaas niet de mogelijkheid om Full HD weer te geven.
Wij proberen wel support te geven voor de DVR TV, dus hierbij wil ik jullie allemaal meedelen dat er een firmware update is voor de DVR TV:
http://www.acryan.com/dow...100TV_6.2.1262UO(866).zip
Blijkbaar waren er problemen met de scheduled recording in de vorige firmware.
Hopelijk lost deze firmware de problemen op.
1 van de vele problemen ja...(hopelijk..????) voor de liefhebbers van dit apparaat die willen lezen over wat er allemaal wel en niet kan met dit machientje moeten hier maar eens lezen..
Vooral de stukjes over hoe de mensen zich in de steek gelaten voelen door AC Ryan.....
Even voor de goede orde dit is het Forum van AC Ryan ZELF....!!!!!!!! ;( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
sorry was de link vergeten....

http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er toevalig iemand wanneer AC Ryan met een opvolger komt voor de playon hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
:S

De PlayOnHD is nog niet zolang op de markt, die wordt voorlopig nog niet opgevolgd. De Mini is er nu ook bij en binnenkort kun je, zoals hierboven staat genoemd, de DVR TV HD verwachten.
Ik zou niet hopen op een opvolger van de PlayOnHD binnen afzienbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws de AC Ryan dvr hd is te koop op komplett.be
maar €304 vind ik toch wat te duur, dus zou iemand kunnen schatten hoelang het nog zou duren voordat deze AC Ryan dvr hd een stuk goekoper te verkrijgen zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 342950 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:38:
Goed nieuws de AC Ryan dvr hd is te koop op komplett.be
maar €304 vind ik toch wat te duur, dus zou iemand kunnen schatten hoelang het nog zou duren voordat deze AC Ryan dvr hd een stuk goekoper te verkrijgen zal zijn?
Ik zou zeggen: 'bestel hem via AC Ryan zelf ... "

http://www.playondvr.com/en/#buynow

vanaf €229,-

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fulgore schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Ik zou zeggen: 'bestel hem via AC Ryan zelf ... "

http://www.playondvr.com/en/#buynow

vanaf €229,-
Maar ik zou er liever een kopen met een ingeboude hardeschijf van 1TB.
en weet er messchien iemand of deze al leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Daarom staat er ook vanaf ..... :?

Stuur AC Ryan een mailtje, die hebben vast een antwoord op jou prangende vraag.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Pagina: 1