Windows 98 installeren op Powerbook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bezit een oud type powerbook 400 MHZ, hierop staat os9 is dit te vervangen door windows 98
Zo ja hoe gaat dat in zijn werk het formateren van de harddisk en opnieuw installeren van de drivers.

Alle reacties hierover zijn welkom

Met vriendelijk groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen verstand van Mac's maar ik denk wel dat die 400 MHz een PowerPC CPU is en geen X86. (Dus nee Windows 98 gaat dan niet werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen x86-CPU in dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het gaat lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:38:
Er zit geen x86-CPU in dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het gaat lukken ;)
Ik ga een stapje verder door gewoon stellig te zijn in dat 't onmogelijk is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

CyBeR schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:42:
[...]

Ik ga een stapje verder door gewoon stellig te zijn in dat 't onmogelijk is.
Vervangen is inderdaad onmogelijk. Volgens mij was er wel toen al iets (Virtual PC ofzo) waardoor je Windows kon draaien op je Mac. Maar dat zal vast niet rap gaan.

Ik vraag me af waarom je er Windows 98 op wilt zetten. Als het voor DOS-spelletjes is kan je ook Dosbox proberen, ik gok dat je dat wel op zo'n oude Mac kan installeren. Als je alleen wilt webbrowsen/chatten kan je beter OS9 erop laten staan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er bestaan wel linux varianten die gecompileert zijn voor powerpc, die zijn ook stukken lichter om te draaien. Maar geen idee of dat zin heeft voor je...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
simon7, welkom op GoT :w

We willen je hier graag helpen, maar we verwachten op GoT dat daar ook iets tegenover staat, wat eigen inzet. In principe is het de bedoeling dat je eerst zelf naar een oplossing zoekt en aangeeft wat je al hebt geprobeerd. Dan kunnen we je immers makkelijker en beter helpen.

Hierboven wordt je al een eind op weg geholpen :) Maar let hierop bij je volgende topics.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1