Toon posts:

Laptop op Home Cinema en TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem wat lijkt op dat van MisterT,
Ik heb een home cinema systeem gekocht met 3 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. Op de uitgang heb ik mijn LG plasma aangesloten die ook HDMI heeft. Op een andere HDMI ingang van de home cinema heb ik mijn Sony Vaio met HDMI aangesloten. Ik krijg wel het geluid van mijn laptop op de home cinema, maar mijn beeld op de plasma blijft zwart. Ik heb op de laptop wel voor een extrern beeld gekozen en mijn laptop registreerd wel een ander beeldscherm. Ik heb al met de resolutie gerommeld, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kan iemand mij helpen?

Groet Wilbert

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:33

thommich

Belg

zeker dat het aan je laptop ligt die geen signaal uitstuurt?
Het kan ook je receiver zijn die het niet correct verwerkt/doorstuurt.

Verder, werkt je HDCP-codering correct? (indien je nvidia gebruikt kun je dat vinden bij de drivers dacht ik...)

EDIT: bedoel je trouwens met "het beeld blijft zwart" dat je televisie helemaal geen signaal ontvangt, of dat je laptop een zwart beeld uitzendt?

[ Voor 23% gewijzigd door thommich op 24-01-2010 14:40 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Werkt het rechtstreeks wel?

[ Voor 56% gewijzigd door Nielson op 24-01-2010 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thommich
Mijn laptop doet wel iets, want als er op mijn plasma geen signaal binnen komt, krijg ik in het beeldscherm van mijn plasma een balkje met daarin de melding"geen signaal". Nu gebeurd er wel iets als ik mijn laptop op extern beeldscherm zet en mijn home cinema set op de juiste bron zet. Maar mijn beeld op de plasma is zwart. Zonder het balkje. Dat betekend dat hij wel iets binnen krijgt.

Nielson
Ik heb mijn laptop nu via een home cinema set aangesloten met HDMI. Als ik mijn laptop rechtstreeks op de plasma aansluit met HMDI werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Thommich
Wat je met de rest bedoel snap ik niet. Ik ben er niet zo in thuis, met al die termen. Kan je het uitleggen?

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
misschien kan je home cinema set alleen maar hd-audio doorsturen, en geen beeld.

je zou de hd direct aan tv kunnen doen, en dan met (jackplug naar tulp) in je home cinema set doen.
zo doe ik het bij mezelf ook, maar dan met een computer ipv een laptop

• thommich

thommich

Belg

Het is eventueel gemakkelijker voor ons als je hier even vermeld om welk home cinemasysteem het gaat, of welke receiver je dus gebruikt.

Wat ik bedoel met HDCP-codering kun je onder andere hier lezen. Maar ik weet eigenlijk niet of dit uitmaakt in dit geval. Het komt erop neer dat als je apparaten via HDMI aansluit, er een beveiliging meegezonden wordt over de kabel. Als één van de apparaten daar niet goed mee overweg kan kunnen er problemen optreden. (Wat hier dus eventueel zou kunnen gebeuren als je receiver "zich verslikt" in de codering...)

Maar nogmaals, kun je vermelden om welk systeem het hier gaat?

offtopic:
En twee berichtjes na mekaar posten wordt hier niet zo erg geapprecieerd, het is beter om de "edit" knop te gebruiken, rechtsboven je post, om je vorige bericht aan te vullen

EDIT: Je hebt toch je bureaublad op dupliceren gezet? Indien niet, heb je al eens een windowsvenster verschoven naar de randen van je scherm om zo op je televisie uit te komen?

[ Voor 14% gewijzigd door thommich op 24-01-2010 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Harman Kardon home cinema set. Het type receiver is AVR 160

• thommich

thommich

Belg

Hmm, als ik de folder bekijk zou het op het eerste zicht wel moeten werken. :?

Heb je gekozen voor beeldschermen dupliceren of beeldschermen uitbreiden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen voor , het bureaublad naar die beeldscherm uitbreiden, kiezen. Maar als ik deze aanklik en bevestig, gaat het vinkje weer weg. Ik kan ook de resolutie niet aanpassen. Moet de laptop zeker op beeldscherm aangesloten zijn.

Vreemd allemaal. Lijkt zo makkelijk. Maar ik ben geen techneut in deze.

• Haas83
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06-2022
Wilbert heb je inmiddels al een oplossing voor dit probleem?

Ik heb sinds twee weken ook een HK AVR160 welke is aangesloten op een Sony Bravia, en heb hetzelfde probleem als ik mijn laptop (HP DV6) aansluit. Wanneer ik deze rechtstreeks op de TV aansluit heb ik geen problemen maar als ik hem aansluit via de HK dan krijg ik alleen geluid via de HK. (ik breid mijn bureaublad uit maar heb ook geprobeerd het beeld te dupliceren)

Ik zie wel dat er "een" signaal binnenkomt op de Bravia omdat deze 1080 binnen ziet komen, ook als ik het On Screen Display (instellingen) van de HK oproep wordt deze wel op Bravia weergegeven dus hij wil wel graag beeld laten zien.

Ik heb al mn drivers al geupdate en een andere set HDMI kabels aangesloten maar geen reactie.
Misschien dat iemand nog een uitweg weet? Ik heb Harman Kardon al gemaild maar het blijft al twee weken stil helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Haas83 op 08-02-2010 12:40 ]

• Haas83
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06-2022
Het probleem is inmiddels opgelost! (vreugdesprong)
Na drie weken tevergeefs te wachten op een reactie van Harman Kardon op 1 van mijn drie mailtjes en het contant in de gaten houden van T.net besloot ik maar eens een telefoonnummer van HK te scoren maar zag dat er inmiddels een update bij de AVR160 stond (http://www.harmankardon.c...tDetails.aspx?PID=AVR+160) (terwijl ik me voor updates had opgegeven maar ok...soi)

Deze geinstalleerd en het werkt weer zoals verwacht hoewel HK nu wel ontzettend impopulair bij mij is geworden, je mag toch wel een beetje service verwachten voor zo'n bedrag lijkt me...

De update is van 19 maart 2009 en het probleem en de update komen ook voor bij andere AVR's van HK, de AVR160 bestond zelf nog geeneens op 19 maart :P
Ik heb lang naar een antwoord gezocht dus ik hoop dat ik iemand hiermee ook blij kan maken!
Pagina: 1