Geen internet via sitecom WL-351 router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DShadow
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-04-2024
(jarig!)
Ik ben bezig mijn netwerk te upgraden van 100mbit naar 1gbit. Voor dit doel heb ik de sitecom WL-351 router gekocht. Als ik mijn utp kabel van mijn modem rechtstreeks verbind heb ik internet en werkt alles goed.
Als ik alles verbind via de router heb ik geen internet. De router kan ik wel inkomen en pingen. Maar verder dan dit kan ik niet komen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Welke ISP heb je?
En heb je van de modem al eens de spanning eraf gehaald en weer opnieuw erop gezet? Grote kans dat de modem van jouw vorige router nog in zijn geheugen heeft staan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DShadow
(jarig!)
Ik heb ziggo als provider. In mijn eerste idee blijft mijn huidige router op zijn plek zitten wordt de nieuwe router achter de oude geplaats zodat het bestaande netwerk werkend blijft, er zijn maar een paar pc's die de gbit verbinding nodig hebben en internet verbinding kan makkelijke uit met 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
dus nu heb je --> kabelmodem---> router ---> Router Sitecom ---> pc's??

klopt dit?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47

_AN

Als je Ziggo hebt, moet je, volgens mij, een aantal (login)gegevens op de router invoeren. Weet je zeker dat deze correct zijn? Heb je al in de log gekeken van de Sitecom (ik betwijfel of die überhaupt een log heeft).

Heb je nadat de gegevens correct zijn ingevoerd de router en de Sitecom herstart, dit wil bij mij ook wel eens helpen (ook kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:24
_AN schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:05:
Als je Ziggo hebt, moet je, volgens mij, een aantal (login)gegevens op de router invoeren. Weet je zeker dat deze correct zijn? Heb je al in de log gekeken van de Sitecom (ik betwijfel of die überhaupt een log heeft).

Heb je nadat de gegevens correct zijn ingevoerd de router en de Sitecom herstart, dit wil bij mij ook wel eens helpen (ook kabel).
Tegenwoordig niet meer, werkt zo ook wel ;)

Verder, Router achter Router niet meest slimme plan, gewoon op de gigabit laten draaien. Die rechtstreeks aan Modem hangen, en modem keer van spanning afhalen. Dan moet t werken.
Mocht je eventueel poorten te kort hebben, pak dan die 2de, maar sluit de WAN aansluiting NIET aan, zet DHCP eerst uit op dat ding, en gebruik alleen de lan poorten, daar een kabel in naar lan poort op de gigabit sitecom, en dan zou t moeten werken.
_AN schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:14:
[...]

Oke. Bij CaiW (ook kabel ISP) is het nog wel nodig.. ;)
Dat kan kloppen, maar ik kan bevestigen dat bij mij thuis niet meer hoeft, en mijn mijn neef plaats ik de oude router ook van hier zo over, zonder dat hostnaam of wat dan ook verander, en draait zo door. Zolang de modem der maar ff uit is geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenBatt op 24-01-2010 21:50 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47

_AN

GoldenBatt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:12:
[...]

Tegenwoordig niet meer, werkt zo ook wel ;)
Oke. Bij CaiW (ook kabel ISP) is het nog wel nodig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

DShadow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:25:
Ik ben bezig mijn netwerk te upgraden van 100mbit naar 1gbit. Voor dit doel heb ik de sitecom WL-351 router gekocht. Als ik mijn utp kabel van mijn modem rechtstreeks verbind heb ik internet en werkt alles goed.
Als ik alles verbind via de router heb ik geen internet. De router kan ik wel inkomen en pingen. Maar verder dan dit kan ik niet komen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Probeer eens dit:
Sluit je modem aan op je PC.
Start >> Run >> CMD.exe
C:\>ipconfig /release <enter>

Je IP adres lease wordt nu losgekoppeld van je PC. NU kan je router het oppakken.

Zet je PC nu uit. Sluit de router aan, en zet deze aan.

Sluit je PC aan op de router en controleer dan eens of je router (ergens in eens status pagina) inderdaad een WAN ip adres heeft gekregen. Zo ja, dan zou je nu het Internet op moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:27
Net iets makkelijkere oplossing. Ik ben dit probleem al eerder tegen gekomen bij deze router i.c.m. Ziggo. De oplossing is een Firmware upgrade. Ik zal de link naar het bestandje er ook even bij zetten. Als het niet lukt lees ik het nog wel.

www.sitecom.com/download/4454/wl-351_1.1.zip

En wat ook nog eens helpt na de upgrade is de Ziggo manier van resetten. Modem en router stroom + netwerkkabel eruit. Stroom modem erin, helemaal laten opstarten. Netwerkkabel naar router erin. Stroom router erin. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DShadow
(jarig!)
Het probleem is opgelost, mijn netwerk was toch al hopeloos ingewikkeld geworden. Ik heb gewoon de oude router en switch er uit gehaald en alles aan de nieuwe router gehangen.

Vorige week heeft mijn vader toch zijn computer de deur uitgedaan en een laptop met wifi gekocht.
Pagina: 1