Toon posts:

FFC kabel fujitsu siemens amilo D 7830

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik las van de week op (o.a.) deze site over het bestaan van DIY beamers.
Aangezien ik nog een oude Fujitsu Siemens Amilo D 7830 met kapotte invertor had liggen, besloot ik hier ook mee bezig te gaan.
Kreeg het scherm wonder boven wonder zonder al teveel moeite los, maar zit nu met het bekende FFC kabelprobleem.
Ik heb het DIY beamer topic al gelezen, en zag dat er daar links stonden naar FFC kabels.
Nou vroeg ik me af: heeft elk (merk/type) laptop een eigen FFC, of zijn er een beperkt aantal (in de zin van "ik moet alleen even kijken of ik type A, B of C heb"). Ik heb op internet al gezocht naar een FFC kabel voor de D 7830, maar daar kon ik niks bij vinden.

Zelf solderen is geen optie. Het is zo'n superdun kabeltje, het lijkt wel een stukje "oranjebruin" plakband (ook ongeveer even dik en breed) met een tiental lijntjes/draadjes.

Ik zal een paintplaatje bijvoegen, voor de duidelijkheid;)

http://img132.imagevenue...._LCD_scherm_122_15lo.jpg#

Alvast bedankt:)
Ik zal het resultaat laten zien. Dit zal niet lang duren, enkel een kwestie van monteren van laptopschermpje op overhead, ventilatortje en een UV blokkerende sheet, zodat het scherm niet flets wordt na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na nog enig onderzoek kwam ik erachter dat er ook FPC's bestaan. Dit is een andere techniek om dunne, platte kabels te maken. Deze zijn veel specifieker. Ik kan alleen nergens duidelijke info krijgen welk type ik heb:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Maak eens een foto, een paintplaatje zegt eigenlijk niks.

Belangrijke dingen:
Pitch (de afstand tussen het midden van de pinnetjes. (meten door het van alle pinnetjes samen te meten en te delen).
De breedte van de totale kabel
Het aantal pinnetjes
De dikte
Het soort stekker.

En dan moet je een verlengsnoertje vinden ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een gedetailleerdere paint...
11 "pins"
5 dikken, dan 4 dunnen en dan nog 2 dikken.
Het is een platte kabel (lijkt op plakband)...
Heb gezocht, nog niet gevonden. De kabels die ik gevonden heb, hebben allemaal dezelfde "pindikte"

http://img161.imagevenue....2_ffccable_122_1090lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm...nevermind, ik moet naar het uiteinde van het kabeltje kijken;) ik zie daar 20 pinnetjes, netjes op dezelfde afstand:)

We hebben nu dus:
-0,5 mm pitch;
-20 pins;
-1 cm breed.

Nu het volgende probleem: ik kan nergens een verlengkabeltje met die specifics vinden:(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 13:00 ]