Ik heb een UPC HD DVR decoder middels een HDMI aansluiting aan mijn Samung LED 40B7000 gekoppeld, probleem is dat als ik de decoder aanzet en de TV staat op analoge TV hij niet automatisch overgaat naar de decoder. Ik moet eerst middels source de HDMI aankiezen. Als ik de HDMI loskoppel en middels de SCART connectie op de decoder deze aan zet spingt die wel naar de decoder....iemand enig is hoe ik er kan voor zorgen dat de Decoder op beeld komt middels de HDMI aansluiting of is dat normaal gedrag.
Verwijderd
Dat komt omdat er op een scart kabel wel een control dinges zit... dat is standaard op een scart kabel, dat de kabel dan de tv laat overschakelen naar het scart kanaal.
HDMI heeft dat niet.
HDMI heeft dat niet.
Is dat zo? Als ik mijn BD speler aanzet die via een reciever is aangesloten wordt mijn tv wel automagisch op het goede kanaal gezet. Is ook allemaal hdmiVerwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:30:
Dat komt omdat er op een scart kabel wel een control dinges zit... dat is standaard op een scart kabel, dat de kabel dan de tv laat overschakelen naar het scart kanaal.
HDMI heeft dat niet.
Hallo met Tim
Verwijderd
Ja, maar sommige tv's hebben het inderdaad zo dat de tv zelf ingebouwd heeft dat wanneer er een signaal binnenkomt, direct daar naar toe overschakelt.
Dan heb je het over HDMI CEC, oftewel de mogelijkheid om apparaten verbonden met HDMI met elkaar te laten communiceren. De uitwerking verschilt per apparaat en aansluiting. Sommige apparaten registreren alleen acties als aan en uit. Maar er zijn er ook waarbij je met de ene remote alles kan bedienen vanaf het andere apparaat. Het is dus maar net welke instellingen er gebruikt kunnen worden tussen beide apparaten.Pkunk schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:35:
[...]Is dat zo? Als ik mijn BD speler aanzet die via een reciever is aangesloten wordt mijn tv wel automagisch op het goede kanaal gezet. Is ook allemaal hdmi
Maar aanzetten van HDMI CEC of HDMI Control zou dan de oplossing kunnen zijn. Mits beide apparaten het dus ondersteunen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1