[MBP 4,1] Lage performance

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Sinds een tijd heb ik last op mijn MBP4,1 (2,4G Penryn met 4GB RAM) last van lage prestaties. Dit houd in:
- openen van een tab duurt soms enkele seconden (zelfs tot 10 seconden) echter opeens gaat het dan weer snel
- kopieren van bestanden duurt lang
- machine reageert traag indien Windows 7 VM aanstaat

Dit lijken met allemaal dingen waar de HDD intensief mee wordt gebruikt. Daarom even een Xbench harddisk test gedraait, echter heb ik totaal geen vergelijkingsmatriaal.
Afbeeldingslocatie: http://versluis.dyndns.org/Forums/Screen%20shot%202010-01-23%20at%208.41.25%20PM.png

Het lijkt mij niet snel, maar zou iemand een Xbench kunnen draaien? Het liefst met een gelijke schijf (Fujitsu MHY2250BH, een 5400RPM 250GB Fujitsu schijf dus)

Heel graag een reactie van iemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Zijn die problemen er sinds upgrade naar snow leopard zoja is het groote kans dat het aan snow leopard ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Nou de problemen zijn wel erger geworden sinds Snow Lepard, maar waren in enige mate al aanwezig. Geloof niet dat het daar aan ligt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Voila,

Hitachi dinges 5400 rpm 320GB schijf.
Ik heb geen performance problemen bij het openen van tabs oid.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/1692/schermafbeelding2010012v.png

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
ik zou eens diskwarrior over je schijf laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik heb zelf een Seagate 7200rpm schijf in m'n MBP (februari 2008, 2,5ghz, 4gb geheugen) gezet.
Mijn score ziet er anders uit, ik merk dan ook niks van traagheid. Enkel bij het opstarten van Snow Leopard, dit duurt voor m'n gevoel wel bijzonder lang. Zeker in vergelijking met de iMac van bijvoorbeeld m'n ouders. Al scheelt het natuurlijk wel dat zij hun systeem enkel gebruiken voor mail, web en muziek :)

Afbeeldingslocatie: http://www.keikut.nl/meuk/49261650c7f8f1286ed11c6419b2f606.png

VMWare en mijn oude schijf waren ook geen vriendjes hoor. Zeker als ik Adobe programma's had lopen was het geen pretje om Windows te draaien. Dit heb ik opgelost door de Virtual Machines op een externe schijf te plaatsen, het werkt merkbaar sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:56
werk je toevallig in een snapshot van de virtuelmachine?? dit zorgt er namelijk voor dat wijzigingen in het vm geheugen direct op disk uitgevoerd worden.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Wat ik ook vaak krijg is dit, dan wordt de menubalk wit terwijl je een beachball ook krijgt. Nadat dit weg is kan je pas een screenshot maken. Het gaat vaak gepaard met deze mooie effecten, dit lijken me artifacts ofzo (wel eens van gehoord, nooit gezien -nog-)

@pjeterinfo: ik werk inderdaad wel in een snapshot ja. Maar die staat niet independent, dus wordt hij niet meteen weggeschreven toch?

[ Voor 13% gewijzigd door --help op 24-01-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:56
Independent disks worden niet meegenomen bij een snapshot,maar het geheugen wordt altijd direct op disk weggeschreven. nl. Op het moment dat de snapshot gemaakt wordt schrijft vm al het geheugen naar disk daarna is dat dus eigenlijk ram voor de vm. Een volgende snapshot kopieerd dat stukje en werkt vervolgens verder in die kopie.

Niet of wel direct wegschrijven van data naar disk noemt men persistent of nonpersistent en heeft niets te maken met het wegschrijven van het geheugen, hieronder een kleine uitleg:

http://www.vmware.com/sup...ve_snapshot_desc_gsx.html

[ Voor 27% gewijzigd door pjeterinfo op 24-01-2010 21:03 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
pjeterinfo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:56:
Independent disks worden niet meegenomen bij een snapshot,maar het geheugen wordt altijd direct op disk weggeschreven. nl. Op het moment dat de snapshot gemaakt wordt schrijft vm al het geheugen naar disk daarna is dat dus eigenlijk ram voor de vm. Een volgende snapshot kopieerd dat stukje en werkt vervolgens verder in die kopie.

Niet of wel direct wegschrijven van data naar disk noemt men persistent of nonpersistent en heeft niets te maken met het wegschrijven van het geheugen, hieronder een kleine uitleg:

http://www.vmware.com/sup...ve_snapshot_desc_gsx.html
Ah duidelijk zeg! Ik snap hem, dankjewel voor de uitleg :)

OT: Nog iemand anders die wat te melden heeft betreft de HDD performance? En dus de error beelden enzo? Graag hoor ik jullie mening over.

[ Voor 8% gewijzigd door --help op 25-01-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--help schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:37:
Sinds een tijd heb ik last op mijn MBP4,1 (2,4G Penryn met 4GB RAM) last van lage prestaties. Dit houd in:
- openen van een tab duurt soms enkele seconden (zelfs tot 10 seconden) echter opeens gaat het dan weer snel
Heb jij toevallig automatisch 'Top Sites' weergeven als je een nieuwe tab opent aan staan? Dat geeft namelijk exact die verschijnselen (ik heb het gehad soms dat ik 20 seconden moest wachten), als je teveel history krijgt, dan word het tijd je history eens weg te gooien. (JA, die verslaat het doel van Top Sites, JA, ik baal er ook van, maar tis nu eenmal zo)..
- kopieren van bestanden duurt lang
- machine reageert traag indien Windows 7 VM aanstaat
Ja, een VM maakt je machine natuurlijk wel iets trager, hangt er een beetje vanaf hoeveel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Heb jij toevallig automatisch 'Top Sites' weergeven als je een nieuwe tab opent aan staan? Dat geeft namelijk exact die verschijnselen (ik heb het gehad soms dat ik 20 seconden moest wachten), als je teveel history krijgt, dan word het tijd je history eens weg te gooien. (JA, die verslaat het doel van Top Sites, JA, ik baal er ook van, maar tis nu eenmal zo)..

Ja dat hád ik inderdaad wel, nu naar aanleiding van je verhaal dat dus weggehaald! Eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan ook :o! Wat een onzin zeg ...

[...]

Ja, een VM maakt je machine natuurlijk wel iets trager, hangt er een beetje vanaf hoeveel?

Nou zegmaar het verschil van dag en nacht. Hij voelt langzamer aan als de iBook G3 600Mhz nog voor de upgrade van het geheugen -toen 128MB met Photoshop open! Ja dat is ernstig, zelf bij het appeltje aanklikken krijg ik soms een beachball.. :*)
Bedankt voor de tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Mijn prestaties zijn als volgt. Ik heb een kleine 2 maanden geleden wel zelf de HDD vervangen voor een 500GB Western Digital.

xbench

Wat ik ook merk met de laatste versie van VMWare Fusion is dat de Mac ongelooflijk traag wordt als W7 draait via de bootcamp partitie.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
ReCreator schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:33:
Mijn prestaties zijn als volgt. Ik heb een kleine 2 maanden geleden wel zelf de HDD vervangen voor een 500GB Western Digital.

[afbeelding]

Wat ik ook merk met de laatste versie van VMWare Fusion is dat de Mac ongelooflijk traag wordt als W7 draait via de bootcamp partitie.
Ah okee dan, want ik had het met de voorlaatste versie inderdaad wel minder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Update: Het lijkt erop dat het advies van _ElMo_ het winnende advies is geweest! Sinds de wijziging naar een home-page i.p.v. top sites -> geen problemen meer :D

Ongelofelijk wat een irritante "feature" ...
Pagina: 1