BumpTop - Is een 3D bureaublad de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
http://bumptop.com/mac/

Ik speel er nu even mee, en het is wel "geinig", maar is er iemand die het ook echt handig vindt?

Volledig lege bureaubladen zijn altijd een beetje mijn ding geweest, en al die 3d, stickies en stapeltjes pictogrammen leiden me nogal af van mijn webbrowser of document.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik vind het inderdaad ook gewoon geinig en niet meer dan dat.

De user folder zoals je standaard op een Mac hebt, bevat in principe alles mappen om je data goed over te sorteren. De folder voor je desktop hierin zie ik als niets meer en minder dan een temp folder om dingen even niet te vergeten of als ik bijvoorbeeld een film van een share kopieer, en ik die weer wil verwijderen als ik hem heb gekeken.

In andere woorden, mijn desktop is vrijwel altijd leeg en handige tools om m'n desktop geordend te houden zijn dus redelijk overbodig :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo denk ik er inderdaad ook over en mijn desktop is ook zo goed als leeg. Het ding bevat op dit moment vier bestanden: mijn persoonlijke dagboek, een bestand met een citaat waar ik graag aan herinnerd wordt, een artikel waar ik aan werk en een kaartje van mijn vriendin. De eerste twee bestanden horen daar en de laatste twee zullen op een later moment naar een andere plek geplaatst worden. Mijn desktop is dus zo goed als leeg en dat houd ik ook graag zo: al die bestanden leiden me enorm af.

Echter, zijn wij nu een uitzondering dat wij onze bestanden netjes opruimen in de mappen die ervoor zijn (en eventueel nog een mapje extra aanmaken als dat nodig is)? Zijn wij simpelweg te veel gewend geraakt aan de abstracte hiërarchische mappenstructuur die veel besturingssystemen ons aanbieden? Wij kunnen er uitstekend mee werken, maar blijkbaar kan niet iedereen dat, anders zou zo'n 3d-desktop niet ontwikkeld worden, lijkt me. Hoe verhouden deze opvattingen zich nou met elkaar?

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Harm schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:15:
Hoe verhouden deze opvattingen zich nou met elkaar?
Als verschillen tussen mensen. Er zijn mensen die graag tussen hun spullen werken en er zijn er die het graag opbergen en een orde proberen te houden.
Uiteraard zit er ook weer een groep tussen die het wel 'verbergt', maar vervolgens in de kasten er een enorme chaos op na houden.

:-)

(Zelf houd ik van een leeg bureaublad en geordende submappen. Hoewel ik dan soms wel weer worstel met de structuur daarin (wat hoort nou bij wat)).

signature

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Het is grappig maar een map waar je naartoe klikt is toch handiger. Nou zit ik op Windows, maar dat is hier niet echt relevant, ik klik op een knop in de startbalk of start menu, of duw win+e, dan krijg ik toch ook mijn mappen te zien?
In deze 3D weergave moet ik weer moeilijk gaan doen met stapels etc. Moet je alsnog door de stapel heen gaan zoeken.
Het kan gewoon niet lekker werken, maakt het juist omslachtiger en langzamer.

Maar vooruit...jaren geleden een extremere tool gezien die je Windows weergaf als een huis waar je ook daadwerkelijk doorheen kon lopen. Deze tools zijn gewoon voor de gein.
Ook allemaal die dingen in Compiz in Linux, meedere desktop, switchers en weet ik veel wat. Het is gewoon niet te onthouden welke functie ook alweer waar zat.

Om nou 30 dollar voor die tool te betalen. :)

Mijn bureaublad is overigens leeg. Helemaal, iets met hide icons. Het is eventueel een tempmap die ik bereik met de explorer. Verder gebruik ik de libraries in Win7. Iets soortgelijks zal vast ook wel in Mac OS zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Ascathon op 23-01-2010 21:30 ]