Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

dit is mijn eerste post en hoop op dit forum veel te leren.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik heb een probleem met mijn applicatie op nujij.org

Af en toe krijg ik deze foutmelding:

(mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2))

Ik ben nog niet erg bekend met MySQL en kan dus geen oplossing vinden, heb her en der op het net wel gelezen dat dit aan de sessie timeout instelling kan liggen in my.cnf maar dit bestand kan ik niet vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank,

Nils

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens de _basic_config.php wel naar de 'localhost' verwezen, in plaats van local host het ipadres van de server gebruiken geeft geen verandering.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-01 12:14
Dit ligt niet aan MySQL maar aan de server, net of de server MySQL herstart bij x aantal connecties.

Verwijderd

Dit is geen fout in de code van je applicatie. In elk geval geen directe fout. Er is op die server iets anders aan de hand. Dat zou op zich wel weer kunnen komen door deze of een andere applicatie die slecht met resources omgaat en MySQL daarbij op zijn knietjes krijgt.

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 09:53

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Heb je mySQL zelf geconfigureerd ? of is de site ondergebracht bij een bedrijf ?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:37

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hallo Nujij, welkom op GoT :)

Ik heb weinig toe te voegen aan de bovenstaande posters over je specifieke probleem, ik ga het topic alleen een tikje richting het juiste forum geven (Waar hoort mijn topic?).

Deze gaat naar WSS.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• jediah

jediah

(if you did not)
Raad ik je aan dit goed door te lezen, en stappen toe te passen. Het is een manual dus erg duidelijk.
http://dev.mysql.com/doc/...ot-connect-to-server.html

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor je reacties, ik ga op onderzoek uit.

@ MueR, ok thnx, ik moet de weg hier nog een beetje leren kennen :)

Verwijderd

Topicstarter
@Schoonouders te huur,

de applicatie is geinstalleerd met Fantastico deLuxe op Cpanel.

kun je hier wat mee?

• jediah

jediah

Mijn naam is Jediah overigens,

Maar ik vraag me af, is het je eigen ''dedicated of VPS'' ? en

Je zou kunnen overwegen een nieuwe installatie te doen, mits je uit de sql manual bent gekomen die ik je gaf. ? die is aansluitend op jouw probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Jediah,

nee ik ben nog niet zover dat ik een dedicated server heb, dit heeft wel een aantal voordelen, maar dat is toch ook best wel kostbaar ?

Ik zou graag dedicated gaan als ik meer verkeer op mijn site heb, maar daar heb ik een jaar voor uitgetrokken, al weet je het nooit natuurlijk.

Ik ga nu beginnen aan de handleiding, ik moest nog wat mails beantwoorden aan enkele leden.

Bedankt in ieder geval alvast voor je ondersteuning!

• jediah

jediah

Ja, een dedicated server heeft zeker voordelen. Ik heb tot eind vorig jaar 2 dedicated servers gehad, het beviel me zeer goed omdat het je erg veel vrijheid in doen en laten geeft.
Maar een ''zware'' website hosten kan zelfs wel op een vps, mits je je images, files en databases apart van de webserver wilt houden.

Ik hoor het wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit, ik denk dat het te maken heeft met dat ik geen dedicated server heb. Ik kan locaties en bestanden als (default /tmp/mysql.sock en my.sql nergens vinden.
Hi Jediah,

Kom er nog niet uit...

Ik ben nog wel een ontzettende nOOb, qua MySQL, maar wel heel leergierig ;)

Ik loop er gewoon op vast, dat is balen... is er een query beschikbaar om dit op te lossen?

Alvast hardstikke bedankt,

groeten Nils

• jediah

jediah

Ik denk dat je je host dan even je probleem moet voorleggen, want tot die directory heb jij geen toegang als gebruiker van ''gewone'' webhosting. Dit is dus een teken dat zij hun software niet op orde hebben. gewoon een support ticket via je panel, een mailtje of een belletje.

(offtopic ben geen mod maar groeten hoeft niet !:D)
Het algemeen beleid #groeten

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MySQL draait gewoon niet als je die melding krijgt. De query SHOW STATUS geeft de tijd aan dat MySQL al draait.
Andere hoster zoeken als de problemen aanhouden.

Verwijderd

Topicstarter
@Jediah,

dankje, het ticket is verstuurd

@GlowMouse

Zou het kunnen dat toen ik die foutmelding kreeg MySQL opnieuw opgestart is?

Deze MySQL server draait inmiddels 0 dagen, 3 uren, 9 minuten en 5 seconden. Hij is gestart op 23 Jan 2010 om 13:01.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou zomaar kunnen inderdaad :) Komt het ongeveer overeen met het tijdstip van je foutmelding?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik het tijdsverschil meereken wel :)
Pagina: 1