Toon posts:

nieuwe pc wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb mijn pc in onderdelen binnengekregen, waarna ik hem in elkaar heb gezet.
Helaas start de pc niet op. Wel gaan de lampjes branden, en werken alle fans.
Op mijn asrock mobo zit een dr. Debug die de volgende foutcode geeft: E8 of 83(ik weet niet van welke kant ik moet lezen). Deze code komt alleen niet in het boekje voor. Misschien hebben jullie nog suggesties voor veel gemaakte fouten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 18:02 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
ik zou gaan beginnen met het zo kaal mogelijk opstarten. haal alle hardware die niet absoluut noodzakelijk is even los en ga testen wanneer het wel goed gaat. Eventueel kan je de hangen en opstart troubleshooter er nog even bijpakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Rupie op 23-01-2010 17:55 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is zowat alle hardware die erop aangesloten zit essentieel: cpu mobo gpu hd en geheugen. Verder is het enige niet essentiele wat ik er nu aan heb hangen de dvd drive

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Wat zijn de onderdelen trouwens in het systeem? En heb je al gekeken naar de troubleshooter?

Je mobo heeft geen onboard video? dan kan je het iig even zonden videokaart proberen.
probeer het ook even met maar 1 reepje geheugen als je er nu meer in hebt zitten. Je kan het ook even helemaal zonder geheugen of hdd proberen om te zien of je dan een andere foutmelding krijgt.

Desktop | Server | Laptop

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 09:40

SeatRider

Hips don't lie

Heb je de afstandsbusjes gebruikt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels is het probleem opgelost, ik had het geheugen in de verkeerde sloten gadaan(blauwe ipv de witte)
Igg bedankt voor de hulp.
Deze kan dus opslot

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 18:24 ]

Pagina: 1