Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Ik heb zelf een socket A Orb met zo'n typische AMD clip erop.(duron 600@800)
Er is ook een ouder model waarbij de koeler een kwartslag gedraaid moest worden ( 'khebumzellufnie vul me maar aan tweakers
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Verwijderd
Is het er eentje met een meer traditionele clip (dus niet dat 'twist' idee) dan moet je 'em op je Duron kunnen gebruiken.
Ik heb er trouwens nog eentje liggen, specifiek voor socket A: Zie Vraag & Aanbod.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Socket A golden Orb bestaat niet... Das de Chrome Orb... Die is dus ook niet goudkleurigOp woensdag 07 maart 2001 17:03 schreef qbits het volgende:
De ene Golden Orb is de andere niet.
Ik heb zelf een socket A Orb met zo'n typische AMD clip erop.(duron 600@800)
Er is ook een ouder model waarbij de koeler een kwartslag gedraaid moest worden ( 'khebumzellufnie vul me maar aan tweakers)
Alle 'echte' Golden Orbs moet je een kwartslag draaien
Verwijderd
Kun je hem dan wel plaatsen zonder de core te beschadigen ?
Geen inspiratie
Verwijderd
Als dit de echte is die je een kwartslag moet draaien, helpt die spacer ook niet. Die helpt allen als je de koeler er op zet, en een beetje scheef of uit het midden zit.
Tegen DRAAIEN met de koeler onder druk helpt helemaal niets, daar kan de core van een AMD gewoon heel slect tegen..... !!!
Plak hem op de gpu van de vidkaart
ziet er sexy uit en het werkt nog ook

dit is wel een Ghrome orb onder mijn GF 1 DDR
maar een voorbeeld dat het kan
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Wordt inderdaad niet meer zo warm als met orginele fan. Is nu toch nog warmer dan normaal vanwege het oc'en
Bedankt voor de response.
Nog een vraag is 6x133=800 mogelijk met Chrome orb en Duron 700 ? Mobo wordt een MSI K7T Turbo Raid.
Die bestaat wél, alleen moest je dan goed op het typenummer letten. Het ging om een 'normale' socket 370 Gorb die een bredere basis had, waardoor 'ie wel de rubberen voetjes haalt, en als zodanig netjes -en officieel- past.Op donderdag 08 maart 2001 00:46 schreef -BrZ- het volgende:
[..]
Socket A golden Orb bestaat niet... Das de Chrome Orb... Die is dus ook niet goudkleurig
Alle 'echte' Golden Orbs moet je een kwartslag draaien
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ummhh Chrome Orb voor Tbord/Duron op 800 moet nog wel gaan. Ik zou er niet mee gan overklokken echter, het kan wel, maar dan heb je extra ventilatie in de kast echt hard nodig, of de kast open, of een tunneltje...
/Typos ....
Graadje of 35 met het weerstationetjeOp donderdag 08 maart 2001 14:03 schreef Hooi het volgende:
Gnah Chrome Orb op een Geforce. k'wed dat ie niet meer zo warm wordt
![]()
Zo'n ding om binnenen buiten temp te meten weet je wel .
Sensor hangt uit de wind tussen een van de koeliribben;)
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
ThermalTake Golden Orb voor Socket A CPU's
Je moet dus een type ' TTC-M5AB ' hebben, dan kan 'ie officieel op Socket A.
t' probleem is dat een redelijk stille koeler wil en niet super veel ga overclocken. Zoals gezegd700@800 (6x133).Op vrijdag 09 maart 2001 00:09 schreef Hooi het volgende:
Op een Socket 370 netjes past ja
Ummhh Chrome Orb voor Tbord/Duron op 800 moet nog wel gaan. Ik zou er niet mee gan overklokken echter, het kan wel, maar dan heb je extra ventilatie in de kast echt hard nodig, of de kast open, of een tunneltje...
/Typos ....
De PC moet eigenlijk 24 uur p/dag aanstaan en dan is een beetje rust in de tent wel prettig ivm mijn nachtrust.
SuperOrb en Fop38 zijn dus slechte opties..
misschien een fop32 ? Ach, ik lees wel een paar reviews op anand...
Verwijderd
TTC-M5AB is een Chrome Orb van Titan, niet Thermaltake.Op vrijdag 09 maart 2001 10:18 schreef JumpStart het volgende:
Check deze posting op T-net maar even:
ThermalTake Golden Orb voor Socket A CPU's
Je moet dus een type ' TTC-M5AB ' hebben, dan kan 'ie officieel op Socket A.
(Helaas ligt hun website weer eens plat...)
Dus maar effe van de Regenboog
http://regenboog.net Kijk bij "coolers"
Dit is hun 'Gloden Orb', de M1AB, maar dat is een Socket 370
Verwijderd
Lijkt me een goed idee, ze hebben net een nieuwe review. Laat je oog eens vallen op de Alpha 6035 met Ystech fan, past altijd, één van de betere koelers, en niet zo'n herrie, is gewoon te krijgen.Op vrijdag 09 maart 2001 10:57 schreef Majestic het volgende:
[..]
t' probleem is dat een redelijk stille koeler wil en niet super veel ga overclocken. Zoals gezegd700@800 (6x133).
De PC moet eigenlijk 24 uur p/dag aanstaan en dan is een beetje rust in de tent wel prettig ivm mijn nachtrust.
SuperOrb en Fop38 zijn dus slechte opties..
misschien een fop32 ? Ach, ik lees wel een paar reviews op anand...
(Bij Nedcool natuurlijk
Anders de Agilent Arctic Cooler, maar die past wat moeilijker op Abit KT7 borden en behoorlijk slecht te krijgen.
(Ik blijf het zeggen, DP5-6H51 van Coolermaster is een goedkoop en stil alternatief als je niet verschrikkelijk wilt overklokken..)
Suc6 !
Ik heb ze beide, en met allebei zit m'n Duron 800@1050(10*105)@1,8v rond de 48C stressed. De coolermaster is wel makkelijker te bevestigen (op een abit KT7 - #@%#$% elco's)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself