Toon posts:

Apple, Mediaplayer en gebruik m.b.v. DLNA/uPnP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ervaring met enerzijds iMac (OSX 10.6.x) en anderzijds de Ryan Playon (WD TV HD Live ook geprobeerd) en dan met name het gebruik van DLNA/uPnP waarbij Eyeconnect/Playback werden gebruikt om opgenomen TV programma's af te spelen.

Het blijkt dan dat functies als Fast Forward (boven 2 X), GoTo (h:m:s), Resume allemaal niet of onvoldoende werken. Zoals gebruikelijk stelt de HW kant zich op dat het probleem bij de SW ligt en omgekeerd. De betreffende forums ook doorgewerkt maar geen oplossingen.

Om nu te voorkomen dat ik alle Mediaplayers moet gaan uittesten om te ontdekken welke nu wel of niet goed werken in mijn configuratie hoop ik van de ervaringen van anderen te kunnen profiteren.

Dus, zijn er mensen die en een Mac, OSX 10.6.x hebben en een Mediaplayer waar alle functies goed werken indien van DLNA/uPnP gebruikt gemaakt wordt?

Mijn dank voor alle info.

PS: waarom wil ik perse met DLNA/uPnP werken en niet met Samba (waar het meestal wel goed werkt)?
Allereerst omdat het hoort te kunnen maar vooral omdat de voornaamste functie zal zijn om opgenomen TV programma's te bekijken. Dit is een eenmalig iets en dus zinloos om een uurtje bezig te zijn met e.e.a. in een ander format om te zetten en overtollige stukken te knippen.