Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
Allen,

Ik heb afgelopen week de Canon HF200 aangeschaft. Ik moet zeggen dat het een zeer nette camera voor het budget is. Om al het beeld materiaal op te slaan heb ik een Sandisk extreme 16GB (class 10 - 30MB/s) SDHC Card er bij gekocht.

Nu het probleem. Als ik wil opnemen in MXP(24mbps) of FXP(17mbps) modus, dan geeft de camera de volgende melding "Cannot record movies in MXP/FXP mode on this memory card". Nu heb ik de handleiding vluchtig doorgenomen en kwam tot de conclusie dat dit voor komt bij class 2 of lagere SD(HC) kaarten. Mijn sandisk extreme zou hier dus geen problemen mee moeten hebben. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

----------------
update: de sandisk die ik gekoppeld heb ik uiteraard niet de juiste het is dit model in 16GB variant

[ Voor 13% gewijzigd door Liqued op 23-01-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Schijnt een bekend probleem te zijn:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32880894
joostjep schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:03:
Voor een gedeelte ben ik er al uit. Ik lees nl het volgende op camcorderinfo.com:

I went out and got a 16gb Extreme III SDHC Card last night (FOR $79.00!!!). On the Package it was still the class 6 version. But inside the package it was the class 10 version. And surprise I cant record in FXP and MXP mode with this card ..... Is there a work around or a solution for this?

I saw this on the Canon website...:

"Because the Speed Class 10 became standardized after camcorders were released, movies cannot be recorded on the Class 10 SDHC cards when the recording mode is set to MXP or FXP."

Het probleem is dus bekend. Ik moet de class 6 version hebben. Raar is wel dat ik 109 euro voor het kaartje heb moeten betalen.

[ Voor 81% gewijzigd door Xtuv op 23-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
Naar aanleiding van de vorige post ben ik aan de slag gegaan en waarschijnlijk met enig succes. Ik kreeg deze mail terug van de supportdesk van Canon.
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Wij begrijpen uw ongenoegen over het ontvangen antwoord over dat uw Scandisk Extreme 16Gb class 10 niet wordt ondersteund door uw Camcorder FS200.

Hierbij kunnen wij u meedelen dat wij uw aanvraag verder hebben geleid of voor dit een firmware update ontwikkeld gaat worden. Helaas kunnen wij geen uitspraken doen of deze aanvraag wordt ingewilligd en op welk termijn.
Indien er een firmware update komt voor dit probleem met Class 10 geheugenkaarten kunt u dit terug vinden op onze website.

Ons excuus voor dit ongemak en willen u bedanken voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
uw Canon Support Center
http://www.canon.nl/Support/consumer_products/index.aspx

© Copyright 2008
http://www.canon.nl/copyright/index.asp

Gebruiksvoorwaarden
http://www.canon.nl/Terms_and_Conditions/index.asp
Nu maar hopen dat ze boter bij de vis doen en er snel een firmware upgrade uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het is een nogal makkelijke toezegging vind je ook niet? Ze gaan hem nog ontwikkelen. Enig idee hoe lang dat gaat duren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjlutters
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2022
Tja hoe lang gaat dat duren? Lang denk ik.

Helaas is Canon niet heel rechtlijnig is haar antwoorden.
Ik ontving vandaag onderstaande reply, en die heeft toch een andere strekking dan die hierboven.

Kort samengevat: bad luck!!
Koop maar een nieuwe class 6 voor uw net nieuw aangeschafte, maar toch al sterk verouderde camera?!?

Het imago van Canon daalt stevig in mijn achting.

"Hartelijk dank voor uw e-mail,

Allereerst onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Omdat class 10 geheugenkaarten werden gemaakt nadat onze camcorders vrijgegeven waren, kunt u geen films opnemen met uw camcorder in de MXP en FXP modus. U kunt echter wel stilstaande beelden en films in de XP +, SP en LP-modus met uw camcorder opnemen. Wij adviseren u class 4 of class 6 geheugenkaarten te gebruiken indien u in de MXP en FXP mudus wilt opnemen. Canon Inc. zal geen update van een firmware beschikbaar stellen om class 10 kaarten te ondersteunen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,"

|:( volgende keer toch eerst even googlen en dan pas kopen. Toch weer 100 euri down the drain. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmh01
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb een SanDisk Extreme III 16 GB kaart in deze camera zitten en dat werkt perfect. Op de kaart staat echter dat het een class-6 betreft.

De camera heb ik medio december '09 aangeschaft. Misschien dat hier een andere firmware al inzit als in de in dit topic besproken modellen. Op de Canon-site is echter nog geen nieuwe firmware te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het topic wel helemaal goed gelezen? De oplossing staat in deze post: Liqued in "Canon HF200 en Sandisk extreme 16GB (cla...". Kijk daarna ook even naar het laatste bericht in de post (je kickt nu een topic van al een tijdje geleden). Tot slot staat je DM uit :)

Let op, het betreft dus problemen met een Class10 kaart en niet met een Class6 kaart.
Pagina: 1