Probleem Sapphire HD3850 Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Beste mensen,

Een hele poos zit ik al met het een probleem.
Echter weet ik nog niet precies wat het probleem is, mijn gedachten gaan naar de videokaart.
Ik begin me steeds meer te ergeren eraan, en wil er nu wel echt een keer iets aan gaan doen.

Het volgende was er aan de had:
Ik had een systeem draaien met verouderde hardware.
Ook begon ik met mijn videokaart problemen te ondervinden met groene strepen door me beeldscherm heen, aanhoudend. Zeer vervelend.
Gedachten van mij, en een vriend die er meer verstand van heeft als mij gingen uit naar een probleem met de videokaart, die dus vervangen naar een Sapphire ATI Readon HD 38500.
De problemen bleven aanhouden en naar wat doorzoeken was gebleken, dat de voeding maar net genoeg stroom leverde om de kaart te ondersteunen, en dat wat extra niet en overbodige luxe zou zijn.
Daarop besloten de voeding naar een Recom Power Engne 550 Plus te vervangen, en ook dat mocht niet helpen. De groene strepen bleven anhouden, zo ook de ergenis. Ook dachten we aangezien de videokaart een tijdje met niet erg veel stroom had gedraait dat de kaart misschien heeft kunnen aantasten.
Echter na een aantal dagen, had ik er geen last meer van. En besloot ik het maar zo te laten.
Er gingen heel wat maandjes goed voorbij.
Tot 2 dagen geleden, en me videokaart begon wer mankementen te vertonen.
Het begon weer met de groene strepen door me beeldscherm. Waarop volgende dat al me kleuren ook niet meer goed werkten (Bijv. bij een grandient geen vloeiende overloop maar kleurenbalken die dan van donker naar licht gaan met zichtbare pixels).

Ik zit er nog aan te denken om me pc een keer helemaal door te laten testen, maar moet ik daar een keer een goeie en betrouwbare locatie voor vinden aangezien ik het nog niet eerder gedaan heb en het niet zo heb op dingen weggeven, hehe. Als iemand er nog eentje wet in de buurt van Dronten. Bij deze.

Specs;
CPU: Inter Core 2 Duo E4600 2.4GHz, 2,00 GB
Videokaart: Sapphire ATI Readon HD 3850
Voeding: Recom Power Enige 550W
Mobo: 4CoreDual-Sata 2 R2.0 (ASRock)
Geheugen: 2GB DDR 2 geheugen
Hardschijf: 500 GB

Maar iemand misschien enig idee waar het aan kan liggen verder?
Of als je er verder nog informatie bij moet hebben, altijd beschikbaar.
Heel erg bedankt voor de hulp alvast.

Groeten,
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47
Heb je die strepen altijd? Ook tijdens het BIOS scherm?

Misschien ook voor de zekerheid de temperaturen uitlezen van de videokaart etc.

Verder:

Je moederbord heeft een PCI-e slot die op x 4 draait. Ik kan niet direct vinden of het PCI-e slot zijn lanes ook nog moet delen met de harde schijven etc (DMI), het namelijk wel eens zo zijn dat je videokaart te weinig bandbreedte ter beschikking heeft...

Ondanks dat staat je videokaart wel bij de VGA support list dus dat zou het probleem eigenlijk niet mogen zijn.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
De strepen heb ik niet altijd, de ene keer start hij op zonder problemen, en de andere keer zit me hele beeldscerm vol met strepen.
Soms ben ik ook gewoon op de pc als hij het dan wel doet, en komen ze in een keer weer tevoorschijn, krijg ik eerst strepen word me scherm zwart en start de pc opnieuw op.
Het is echt heel wisselend.

Zover ik me kan herinneren heb ik het ook wel een keer in de BIOS gehad ja.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ngsl52.jpg

Voorbeeld van hoe de overloop er bij kleuren er nu uit, moet natuurlijk wel zeggen dat ik maar een foto heb genomen ervan met me mobiel, omdat als ik een printscreen maak en ik het jullie dan laat zien, er voor jullie niks te zien is geloof ik.

Maar drama dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Ook nog wat voorbeelden van de strepen, hoop echt dat iemand me kan helpen:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/106mttg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/29n6qo6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dukths.jpg

Edit:

Tempratuur GPU is 47 graden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronnyrr op 25-01-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Mogelijk is het het geheugen op je videokaart die aan het overlijden is, of dat het te warm word. Dus controleer of er voldoende airflow is in je kast.
Pagina: 1