Na jaren van trouwe dienst wil mijn pc ineens niet meer opstarten, het begon met een medling dat de processor niet meer herkend werd. Na een reboot verdween die melding, maar kwam hij niet verder dan de melding welke processor erin zat, het stopte vlak voordat het geheugen gechecked zou gaan worden. Als ik heel snel op Del druk, krijg ik de melding dat hij de bios in wil, maar dan bevriest hij. Ik heb de bios-batterij nog vervangen, maar dat hielp niet.
Laatste maanden geen wijzigingen aan het systeem gedaan en nooit overgeklockt oid. Mijn vermoeden is dat het moederbord of de processor het begeven heeft, maar ik zou graag iets meer zekerhied hebben welke het is met het oog op vervanging of alles helemaal nieuw kopen. Van binnen is alles regelmatig stofvrij gemaakt en is het nog steeds. Fans draaien wel gewoon en bios piept niet.
Systeem:
Laatste maanden geen wijzigingen aan het systeem gedaan en nooit overgeklockt oid. Mijn vermoeden is dat het moederbord of de processor het begeven heeft, maar ik zou graag iets meer zekerhied hebben welke het is met het oog op vervanging of alles helemaal nieuw kopen. Van binnen is alles regelmatig stofvrij gemaakt en is het nog steeds. Fans draaien wel gewoon en bios piept niet.
Systeem:
- AMD Athlon X2 4600+ s939
- Gigabyte K8 NS ULTRA 939
- 4 x 512Mg DDR
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best