Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsoveen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 13:34
Allen,

Mijn JVC GR-DVP3E vertoont opeens kuren. Bij het afspelen verschijnen een stuk of 4 grijze balken door het beeld heen, samen met de melding "head cleaning required".

Weet iemand wat het probleem is? Zou het zelf te repareren zijn?

Alvast erg bedankt,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
Lijkt me simpel: de koppen zijn vies. Gewoon even een cleaning tape kopen, die een seconde of 10 laten draaien en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPeek schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:18:
Lijkt me simpel: de koppen zijn vies. Gewoon even een cleaning tape kopen, die een seconde of 10 laten draaien en het probleem zou opgelost moeten zijn.
De melding koppen reinigen is wel een heel standaard melding en kan in feite alles zijn in dit deel van de camera. Desalniettemin zou ik idd beginnen met een reinigingscassette en daarna nadenken hoeveel je nog bereid bent uit te geven aan een reparatie. Je kunt met deze jongens contact opnemen. Volgens de site repareren ze alleen Sony, maar wellicht kun je eea vragen en desnoods vragen voor een alternatief adres voor JVC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Stap 1 is idd een cleaning tape gebruiken, dit mag je evt herhalen maar meer dan 2 'a 3x heeft geen zin. Ook zou ik de tape waarmee het probleem zich voordeed niet meer gebruiken. Dus, stap 2 is verder schieten met een nieuwe tape en hopelijk (waarschijnlijk) is het dan opgelost.

Om vieze koppen zoveel mogelijk te voorkomen gebruik je best alleen tapes van 1 merk, dus niet wisselen tussen sony, jvc, panasonic etc tapes. Sommige tapes zijn al niet ok vanaf dat ze nieuw zijn, weg ermee dan, volgende tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:21:
Stap 1 is idd een cleaning tape gebruiken, dit mag je evt herhalen maar meer dan 2 'a 3x heeft geen zin. Ook zou ik de tape waarmee het probleem zich voordeed niet meer gebruiken. Dus, stap 2 is verder schieten met een nieuwe tape en hopelijk (waarschijnlijk) is het dan opgelost.

Om vieze koppen zoveel mogelijk te voorkomen gebruik je best alleen tapes van 1 merk, dus niet wisselen tussen sony, jvc, panasonic etc tapes. Sommige tapes zijn al niet ok vanaf dat ze nieuw zijn, weg ermee dan, volgende tape.
QFT met als aanvulling dat je gewoon iedere keer een nieuwe tape moet pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
En het is vooral aan te raden om de tapes te gebruiken van het merk camcorder, aangezien andere bandjes je koppen naar de klote kunnen helpen omdat ze een andere coating hebben, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:42

ManiacsHouse

Scheisse!

MPeek schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:43:
En het is vooral aan te raden om de tapes te gebruiken van het merk camcorder, aangezien andere bandjes je koppen naar de klote kunnen helpen omdat ze een andere coating hebben, ofzo.
Das een beetje een onzin verhaal.

Feit is wel dat JVC in het verleden bij diverse consumenten-camera's dit probleem had. Is zelfs een item bij Radar over geweest tig jaar geleden.
Dat head cleaning verhaal kan van alles zijn. Mijn camera heeft er ook last van. Ik gebruik hem alleen nog maar om mee in te laden. Is inmiddels al 8 jaar oud. De moeite niet om te laten repareren.
Hoe oud is je camera? Ergens uit 2001?
Pagina: 1