[7] Onvoldoende machtigingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik met een in mijn ogen vaag probleem te maken. Ik krijg namelijk de laatste paar dagen bij het proberen op te slaan van downloads (via IE, of via FTP, hoe dan ook) de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizame.com/foutmelding.png

Zonder dat ik iets heb veranderd, krijg ik die melding opeens als ik op mijn E-schijf bestanden op probeer te slaan, via meerdere programma's. De enige locatie die hij mij toestaat om iets in op te slaan, zijn de standaard-mappen van Windows 7. Ik heb maar 1 gebruikersaccount dus daar kan het niet aan liggen. Vind het verder een heel vreemde melding, aangezien ik dit probleem eerst nooit had.

Iemand die weet hoe het komt? Ik heb géén instellingen veranderd, dus er is ook niets mis met de gebruikersrechten (of in ieder geval is er niets aan veranderd). Eerst werkte alles volgens de huidge instellingen prima, dus iemand die een oplossing heeft?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus er is ook niets mis met de gebruikersrechten (of in ieder geval is er niets aan veranderd)
Hoe weet je dat ze niet zin veranderd?

Weet je dat omdat je ze zelf niet hebt veranderd en dus kunnen ze niet veranderd zijn?
Of heb je daadwerkelijk gecontroleerd of de rechten goed zijn ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Hoe weet je dat ze niet zin veranderd?

Weet je dat omdat je ze zelf niet hebt veranderd en dus kunnen ze niet veranderd zijn?
Of heb je daadwerkelijk gecontroleerd of de rechten goed zijn ingesteld?
Ja wat ik inderdaad bedoel is dat ik de rechten niet heb veranderd, maar dat ik niet weet of ze op een of andere wijze wel veranderd zijn...ik heb niets nieuws geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met andere woorden: je hebt niks gecontroleerd tot nu toe wat er anders is?
Doe dat dan eerst? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
alt-92 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:14:
Met andere woorden: je hebt niks gecontroleerd tot nu toe wat er anders is?
Doe dat dan eerst? :)
Ik weet niet waar jij dat ziet staan?? Ik zeg dat ik niets heb veranderd en dat er in mijn ogen niets is veranderd. Natuurlijk heb ik van alles nagekeken. Heb UAC uitgezet, machtigingen opnieuw toegewezen, machtigingen overschreven, schijven gecontroleerd, gebruikersaccounts nagekeken, maar alles staat volgens mij goed (en nogmaals, er is door mij niets aan veranderd) dus ik vind het raar dat ik die melding krijg. Daarom dat ik vraag, iemand enig idee? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RV op 23-01-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is die E schijf? Een externe?
Zodra je via een andere pc of ander user account dingen aanpast zoals nieuwe mappen maakt heb jij daar met het account dat je standaard gebruikt geen rechten en daarom krijg je die melding.

Machtigingen is een goed begin, vergeet niet jezelf eigenaar te maken.
Ook kan het helpen het programma via waar je de melding krijg uit te voeren (of juist niet) als admin.

[ Voor 28% gewijzigd door Saturnus op 23-01-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Saturnus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:45:
Wat is die E schijf? Een externe?
Zodra je via een andere pc of ander user account dingen aanpast zoals nieuwe mappen maakt heb jij daar met het account dat je standaard gebruikt geen rechten en daarom krijg je die melding.

Machtigingen is een goed begin, vergeet niet jezelf eigenaar te maken.
Ook kan het helpen het programma via waar je de melding krijg uit te voeren (of juist niet) als admin.
Zoals ik dus al zei heb ik niets veranderd (zie boven). Dus of die E-schijf extern is of niet, dat doet er verder niet toe. Maar goed, het is dus een interne schijf. Ik heb een C, D, E en F schijf. Het account dat ik standaard gebruik is de enige account en de admin account. Ik heb mezelf ook al eigenaar gemaakt (zie boven). En het komt niet bij een programma voor (zie boven), maar bij meerdere. Ook als ik een bestand bijvoorbeeld verborgen wil maken krijg ik een melding, en wel de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizame.com/foutmelding2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The_ReVenger schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:43:
[...]

Ik weet niet waar jij dat ziet staan?? Ik zeg dat ik niets heb veranderd en dat er in mijn ogen niets is veranderd. Natuurlijk heb ik van alles nagekeken.
En dat zie ik weer nergens staan :) Doe eens een output geven van icacls dan? :)
 icacls <foldernaam>

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Ah ok mijn fout :). Ik heb jou advies gevolgd en hieronder de screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizame.com/cmd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Dit is de "icacls" van de folder waar ik vooral problemen mee heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizame.com/cmdd.png

[ Voor 6% gewijzigd door RV op 25-01-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Iemand die nog tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Ik heb nu toch wat raars en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik programma's uitvoer 'Als Administrator' dan kan ik wel overal opslaan e.d., maar doe ik dat niet dan krijg ik een foutmelding dat ik 'Onvoldoende machtigingen' heb. Er is maar 1 account en die heeft alle machtigingen. Voor zover ik weet is er niets veranderd, maar nou kan ik opeens via IE niet meer direct iets downloaden in elke folder, of ik moet IE als Administrator uitvoeren. Dit kan ik alleen niet standaard aanzetten, omdat het een Windows-programma is. Het rare is, dat ik hier eerst helemaal geen last van had...

Iemand die tips heeft of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Niemand :'( ?

[ Voor 12% gewijzigd door RV op 07-02-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De tip zou moeten zijn om na te gaan of UAC wel echt uitstaat. De verschijnselen die jij hebt zijn alleen te verklaren als UAC toch aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nee niet zoals jij wilt. Ik had hetzelfde of een vergelijkbaar probleem.
De enige 'oplossingen' zijn door alles uit te voeren als admin (ondanks dat je al admin bent 8)7 ) of door een user aan te maken, die standaard rechten te geven zodat je bij alle admin acties het wachtwoord van de admin moet invoeren. Ik ben overgegaan op dit laatste, het gebruik valt mij mee, ik had erger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Of je zet UAC gewoon uit ;) Heb je er ook geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
jimmy87 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:49:
Of je zet UAC gewoon uit ;) Heb je er ook geen last meer van :)
bestrijd de oorzaak niet het gevolg...

UAC uitzetten is gewoon niet slim

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
UAC heeft hij al uitgezet en volgens mij helpt dat ook niet want dat had ik ook geprobeerd toen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The_ReVenger schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:33:
Dit is de "icacls" van de folder waar ik vooral problemen mee heb:

[afbeelding]
Er klopt iets niet aan dat plaatje. Die tekst "er is geen toewijziging uitgevoerd..." hoor je niet te zien. Ik ken die melding niet maar het betekent vermoedelijk dat de rechten die aan die map hangen corrupt zijn of verwijzen naar accounts die niet meer bestaan. Ik zou die accounts verwijderen (van die map) en gewoon de built-in Users groep Read/Execute, Modify, List en Write rechten geven op die map.

Als je dat doet zul je de UAC meldingen sowieso niet meer krijgen. Je krijgt ze nu omdat je lees/schrijfrechten aan Administrators hebt gegeven maar "dankzij" UAC wordt een Administrator niet altijd als lid van die groep beschouwd. Totdat je hebt aangegeven dat een actie als admin moet worden uitgevoerd wordt je als een gewone user behandeld. Maar voor de Users groep staan er geen goede rechten op die downloads map en dus krijg je een UAC popup te zien.
Pagina: 1