Toon posts:

Poort vertalen naar andere poort op WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Is het ook mogelijk om op een Linksys WRT54G router een binnenkomende poort (van buitenaf) te vertalen naar een andere poort? Bijvoorbeeld:

Vanuit internet wordt mijn router benaderd op poort 4455.
De router moet deze poort omzetten naar 2233 en dan naar een intern IP adres.

Zo ja, hoe dit ik dit? Ik kan er zelf niet achterkomen.....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

lier

MikroTik nerd

Meeste huis-tuin-en-keuken routers kunnen dit...even de handleiding van je router zoeken...

Waarom wil je dat trouwens (puur uit nieuwsgierigheid !)

edit:
Inderdaad, de standaard software van Linksys kan alleen poorten 1 op 1 mappen, je zal dus naar een alternatief moeten zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 23-01-2010 14:35 . Reden: handleiding nu wel gelezen... ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Je kunt andere firmware op het apparaat knallen, zoals bijvoorbeeld DD-WRT. De standaard software biedt niet zoveel mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit wil is dat ik voor de test een eigen mailserver draai en daarnaast nog een spam appliance wil draaien.

Ik zit bij Ziggo en die blokkeert poort 25 inkomend en uitgaand.

Nu heb ik mijn MX records bij mijn hosting provider aangepast naar DNS Made Easy. Hier komt mijn mail aan en wordt doorgestuurd naar mijn thuis IP op poort 35. Nu luistert mijn mailserver ook naar poort 35, dus dat is verder geen probleem.

Maar nu wil ik de spam appliance configureren, maar deze kan ALLEEN naar poort 25 luisteren (standaard SMTP). Aangezien dit geblokkeerd is kan dit niet. Ik wil daarom in de router een vertaling maken van poort 35 naar poort 25 zodat de SPAM appliance zijn werk kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen al even gekeken naar de DD-WRT firmware. Uitgerekend mijn versie (7.0) is niet supported. Maar heb nog een andere versie bij een kennis liggen die niet gebruikt wordt. Zal die van de week wel even ophalen.

Als iemand nog suggesties heeft.....

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En heb je ook al naar de handleiding en of verschillende HOWTOs of FAQs gekeken?
Dit is basis poortmapping en kan, volgens mij, elke huis-tuin-keuken router. Zelfs het dichtgetimmerde Tele2 modem-router hier kan wat jij wilt, zonder het erg complex te maken.
Wat ik hier moet doen is inloggen in mijn router, naar Setup -> NAT -> Virtual Servers (zo noemen ze dat in dit doosje) gaan en daar een external port (start en end waarde, voor één poort geef je gewoon dezelfde op) waar de data op binnenkomt, een internal port en een internal ip op te geven waar de data naar toe moet.

Dus: External Port [Start - End] ---> Internal Port [Start - End] & Internal IP [IP]

Hoe het er in jouw Linksys doosje uitziet weet ik niet exact. Het is 4 of 5 jaar geleden dat ik hier nog een Linksys doosje had draaien. Maar volgens mij was de procedure vergelijkbaar en anders ook prima op te zoeken in handleiding of FAQ/HOWTO op internet.
Het basis princiepe is iig voor elke router zo goed als hetzelfde, alleen de naampjes en waar ze het verstopt hebben wisselt van merk tot merk.

Wat kun je zoal vinden aan dergelijke opties in je Linksys doosje?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 23-01-2010 18:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1