Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 23:09
Ik wil in mijn mediaplayer (HDX-1000) een harde schijf van 500GB plaatsen, met daarop bestanden(films).
De bestanden staan op mijn laptop(Acer Aspire 7730G-644G100MN), en enkele daarvan zijn groter dan 4GB, tot maximaal 12GB. Ik heb ook de beschikking over een desktop pc, maar daar staan de films (nog) niet op.
Hoe krijg ik nu de bestanden op de harde schijf? Ik kan de harde schijf formatteren naar NTFS, dat zou de HDX-1000 moeten herkennen.
Op de desktop pc zie ik de andere computers in het netwerk niet, dus ik kan de bestanden niet kopiëren, en dat zou ook wel erg lang duren, de totale grootte is namelijk zo'n 260GB.
Volgens mij kan ik de harde schijf niet direct op de laptop aansluiten. Dit zou misschien kunnen met een SATA to USB, maar haalt die de maximale snelheid van USB 2.0, of dicht in die buurt? Dan zou het namelijk iets langer dan een uur duren om alle bestanden te kopiëren, wat acceptabel is.
Wat is de beste/snelste manier om de bestanden te kopiëren?

[ Voor 5% gewijzigd door pythagorasABC op 23-01-2010 13:34 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Direct kopieeren naar een interne hd heeft geen zin, als je die in je hdx1000 zet moet ie toch eerst geformateerd worden (naar een linux formaat, normaal gezien bij mediaplayers, dus geen ntfs). Er zit toch gewoon slave usb op? Dan doe je eerst de schijf erin en hang je de hdx daarna aan je laptop om de boel te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
dragon2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:39:
Direct kopieeren naar een interne hd heeft geen zin, als je die in je hdx1000 zet moet ie toch eerst geformateerd worden (naar een linux formaat, normaal gezien bij mediaplayers, dus geen ntfs). Er zit toch gewoon slave usb op? Dan doe je eerst de schijf erin en hang je de hdx daarna aan je laptop om de boel te kopieeren.
Weet je zeker dat de HDD geformatteerd moet worden als hij in de HDX-1000 wordt geplaatst? Er staat namelijk niets over in het HDX-1000 topic hier, en ook in de HDX-1000 wiki staat er niets over.
Bovendien staat hier:
What are the supported file system for HDX Player?

File system read supported: EXT2/3, NTFS, FAT16/32, HFS+

File system write supported: EXT2/3.
Als de HDD dus eerst geformatteerd moet worden, heb je er niets aan, omdat je er niet op kan "schrijven".
Al zou dit ook over externe HDD's kunnen gaan, en ik heb een interne HDD.
Wat bedoel je trouwens met slave USB? De HDX heeft wel een USB poort, maar kan ik de laptop verbinden met die USB poort? En hoe zou dat dan moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Wanneer je de NMT tools wilt installeren, zal de interne HDD eerst gereed gemaakt moeten worden d.m.v. een format, zo werkt het al sinds de PCH A-100, en zo werkt het dus ook voor de HDX apparaten

Wat dus wel kan, zoals Dragon schrijft, is dat je gewoon een USB kabel tussen je laptop en de HDX (Met interne HDD) plakt en vervolgens bestanden zo overzet. Gaat een stuk sneller dan over een netwerkverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik weet het niet 100% zeker of je MOET formatteren, maar in tot nu toe alle mediaplayers en nas-sen die ik heb gehad moest dat wel. Je hdx1000 zal er iig wel om vragen na installatie. EXT2/3 is dat linux formaat, daar moet je schijf in zijn geformatteerd anders kun je er niet op schrijven. Daarna schrijf je na die interne schijf toe via je netwerk of via slave usb (kost meer moeite maar kopieeren gaat wat sneller dan over netwerk).

Slave usb hang je m gewoon mee aan je laptop als externe hd, met een usb a naar b kabel (zit er meestal wel bijgeleverd, anders van je printer ofzo de kabel gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 17:48

page404

Website says no

ik zou 'm in géén geval als ntfs kopieren als de schijf in een HDX-1000 geplaatst wordt. eerst even formatteren in de hdx en de nmt tools installeren. daarna het HDX-1000 topic even lezen, staan vooral de laatste pagina's heel wat tips.
Kleine hint: Ubuntu Live-cd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Zodiac schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:39:
Wanneer je de NMT tools wilt installeren, zal de interne HDD eerst gereed gemaakt moeten worden d.m.v. een format, zo werkt het al sinds de PCH A-100, en zo werkt het dus ook voor de HDX apparaten

Wat dus wel kan, zoals Dragon schrijft, is dat je gewoon een USB kabel tussen je laptop en de HDX (Met interne HDD) plakt en vervolgens bestanden zo overzet. Gaat een stuk sneller dan over een netwerkverbinding
Ok, en ik lees op verschillende plaatsen dat dat een speciale USB-kabel moet zijn, en dat je speciale software moet hebben, klopt dit?
Wat zijn trouwens de NMT tools?
dragon2 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:42:
Ik weet het niet 100% zeker of je MOET formatteren, maar in tot nu toe alle mediaplayers en nas-sen die ik heb gehad moest dat wel. Je hdx1000 zal er iig wel om vragen na installatie. EXT2/3 is dat linux formaat, daar moet je schijf in zijn geformatteerd anders kun je er niet op schrijven. Daarna schrijf je na die interne schijf toe via je netwerk of via slave usb (kost meer moeite maar kopieeren gaat wat sneller dan over netwerk).

Slave usb hang je m gewoon mee aan je laptop als externe hd, met een usb a naar b kabel (zit er meestal wel bijgeleverd, anders van je printer ofzo de kabel gebruiken).
Ok, heel erg bedankt! Ik zie nu "USB slave" staan achterop de HDX, daar kan inderdaad de kabel van de printer in(geen kabel meegeleverd). Nu blijft de vraag of ik misschien extra software moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom je nog software zou moeten installeren, hooguit een driver, maar ik heb dus geen hdx, Gewoon proberen zou ik zeggen, en staat daar niks over in je handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

onder windows heb je wel een driver nodig om het ext2 bestandssysteem te kunnen benaderen. kijk even naar mijn reactie 2 posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
page404 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:58:
onder windows heb je wel een driver nodig om het ext2 bestandssysteem te kunnen benaderen. kijk even naar mijn reactie 2 posts terug.
Ik heb het topic(de laatste vier pagina's) gelezen, en ik heb alleen nog een probleem met het formatteren van de HDD in de HDX.
Met deze guide zal het kopiëren wel lukken.
Hoe formatteer ik de HDD in de HDX naar ext3?

Ik snap trouwens van jouw vorige post dat "Kleine hint: Ubuntu Live-cd." niet, ik heb wel een Ubuntu Live-cd, maar kan ik daarmee files kopiëren zonder software te installeren?
Er zit trouwens geen handleiding bij de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

als je een standaard installatie doet in de hdx zal hij automatisch naar ext3 formatteren. ik heb nooit geprobeerd of hij dat ook doet met een reeds geformatteerde schijf, maar volgens mij kan je wel oude partities overschrijven.

Als je de HDX als usb slave wil gebruiken, is het handig om de live cd (of als je die hebt, een linux installatie) te gebruiken. Het is sneller, en je hebt dan native support voor ext3 in plaats van al dat geklooi met wazige ext3 drivers onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
page404 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:34:
als je een standaard installatie doet in de hdx zal hij automatisch naar ext3 formatteren. ik heb nooit geprobeerd of hij dat ook doet met een reeds geformatteerde schijf, maar volgens mij kan je wel oude partities overschrijven.

Als je de HDX als usb slave wil gebruiken, is het handig om de live cd (of als je die hebt, een linux installatie) te gebruiken. Het is sneller, en je hebt dan native support voor ext3 in plaats van al dat geklooi met wazige ext3 drivers onder windows.
Wat is een standaard installatie? Als ik de HDX aanzet, kan ik gewoon op de HDD komen, maar ik zie geen mogelijkheid om hem te formatteren...
Of moet ik hem formatteren via de Live-cd(wat ik eigenlijk nu van plan was te gaan doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

nee, via je tv (dus het menu van de hdx) heb je wat opties, zoals factory defaults. eerlijk gezegd is het voor mij al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb ;) kijk hier eens. Is van de popcorn hour maar dat is 99.5% hetzelfde. Naar onderhoud/maintenance en dan NMT setup wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Sorry, maar het is nu net gelukt, ik zal even uitleggen hoe ik het heb gedaan voor degene met hetzelfde probleem:
Bij instellingen>onderhoud>NMT installatie Hulp kun je NMT tools oid installeren via internet of usb, met een internetkabel is dit heel simpel en gaat het automatisch.
Dan is de HDD ook geformatteerd in ext3.
Met deze guide: http://www.networkedmedia...176&pid=103699&#pid103699 kun je op windows de HDD benaderen en er films opzetten. Let op dat de tv niet is aangesloten e.d., dat staat ook in de guide(bovenaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

hartstikke mooi!

Pagina: 1