Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Compaq PC recovery

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:23

Nox

Noxiuz

Topicstarter
De PC van familie is ondertussen een jaar of 4, echter zaten er aardig wat virussen op. Heb er NOD32 op geinstalleerd (nooit moeten doen) hebben ze systeembestanden oid verwijderd.

Probleem: Windows Vista boot niet meer. Ik krijg een BSOD. Bij systeemherstel krijg ik netjes een laadbalkje en vervolgens een zwart scherm.

Oplossing: Deze disc

Maar ook deze disc doet precies hetzelfde als het systeemherstel wat standaard op de PC staat.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Het betreft Vista OEM 32b, ik heb nog een productcode maar geen schijf. (wel eentje van Dell, maar dat lijkt me niet handig).

Kan ik desnoods een backup maken offline (HDD eruit oid) en vervolgens een willekeurige Vista OEM 32b schijf van het net trekken en die gebruiken met de code op de PC?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik zelf zou beginnen met een livecd en het maken van een backup als je dat niet hebt. Als dat je lukt heb je in ieder geval je data safe en kan je lekker aan rommelen om het weer aan de praat te krijgen. Ik zelf zou voor een linux live cd met een usb harddrive/usb stick gaan, of een network drive ofzo.

Llijkt me handiger dan de HD eruittrekken en weer terug stoppen. Verder als je HD ergens anders inzet heb je het probleem met de virussen die erop kunnen zitten.
Dus als het stikt van de virussen wel even oppassen voordat je het ergens in plugt, of voordat je het terugzet.

En ja, dan zou ik gewoon proberen wat gaat.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:23

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Panda liveCD eroverheen gehaald, kon niks vinden. Dus ik denk dat de virussen weg zijn, maar nog wat systeembestanden mee hebben genomen.

Maar om de kosten te drukken, kan ik een Vista DVD van het net halen en die gebruiken met de code? Of moet ik hiervoor contact opnemen met MS?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW