Windows 7 login problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Hallo Tweakers.

Ik had eens een kort vraagje. Ik heb zeer recent een nieuw systeem gekocht en alles werkt perfect.
Op één ding na, bij het aanmelden in windows 7(je typed je paswoord in en klikt op enter) dan fade normaal je aanmeldingsscherm uit, en fade vervolgens je bureaublad in.
Dit gaat normaal zeer soepel.

Echter in mijn systeem met een clean install van windows en de meest recente drivers van ati gaat dit heel erg schokkend. Dit is nergens op mijn andere computers zo.

Ik vroeg me af hoe dit kwam?
Mijn systeem is een !7 920 met 6GB DDR-10666 op een gigabyte moederbord GA-X58A-UD7 met een 700W silent pro coolermaster voeding. En belangrijkste onderdeel een 5750 als grafische kaart.

Wat ik nu gezien heb is, dat in gpu-z de kaart zichzelf terugklokt naar 157Mhz indien niet intensief gebruikt wordt. Zou het kunnen dat bij het login screen van windows 7 dat de drivers nog niet geladen zijn en dat deze de snelheid dus niet kunnen verhogen en dus zo niet in staat is om het vloeiend faden te kunnen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Termike schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:04:

Wat ik nu gezien heb is, dat in gpu-z de kaart zichzelf terugklokt naar 157Mhz indien niet intensief gebruikt wordt. Zou het kunnen dat bij het login screen van windows 7 dat de drivers nog niet geladen zijn en dat deze de snelheid dus niet kunnen verhogen en dus zo niet in staat is om het vloeiend faden te kunnen voorzien?
*NEE*!

2D snelheid is meer dan genoeg voor Aero.

[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 23-01-2010 13:12 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
neliz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:12:
[...]

*NEE*!

2D snelheid is meer dan genoeg voor Aero.
Dat is wel een erg vaag antwoord. Behoort het infaden na login al wel tot aero?
En daarmee is mijn probleem ook nog niet echt beantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een HD5750 op 157Mhz is zware overkill voor een simpele fade, dus zoals neliz al zegt is dit niet het probleem. Er blijven denk ik twee mogelijkheden over:
- De drivers zijn niet (goed) geïnstalleerd
- De pc is druk bezig, bijvoorbeeld met disk I/O's, waardoor de fade iets te weinig rekentijd op de processor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
dcm360 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:07:
Een HD5750 op 157Mhz is zware overkill voor een simpele fade, dus zoals neliz al zegt is dit niet het probleem. Er blijven denk ik twee mogelijkheden over:
- De drivers zijn niet (goed) geïnstalleerd
- De pc is druk bezig, bijvoorbeeld met disk I/O's, waardoor de fade iets te weinig rekentijd op de processor krijgt.
Het is elke keer zo, en disk I/O is er ook totaal niet. Het komt dan ook elke keer voor bij het aanmelden, het is niet eenmalig. Het is vooral vreemd dat het enkel dan is en niet nadat de catalyst drivers zijn geladen in het OS.

Want dan werkt ie perfect! Daarom dat ik niet snap wat er mis kan zijn.
Het is een clean windows install met alle updates erop en dan de laatste driver van ati(9.12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Tip, maak je er niet te druk om het is maar een login scherm ;)

Maar ik denk dat men wel gelijk heeft, dit heeft niets met je gpu te maken.
Dit kan door van alles komen, netwerk activiteit, crappy driver van weet ik veel wat, crappy software, Disk IO, te veel CPU interrupts, antivirus?? en zo zijn er nog veeeel meer.

Beetje veel moeite om een login scherm te laten faden als je het mij vraagt. :O

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 7 ( ultimate , 64bits ) , een intel i5 750 en een Radeon HD5850 en bij mij gaat het ook niet soepel. Je bent dus niet de enige.
Mij kan het trouwens niks schelen dat dat niet soepel gaat , alsof ik er naar kijk en het bewonder :+
Pagina: 1