Overclocken werkt niet meer Nvidia 196 drivers

Pagina: 1
Acties:

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hebben meer mensen dit ervaren? Ik heb vandaag de nieuwe driver erop gezet en rivatuner, Afterburner en Evga Tool werken niet. De shaders kan ik sowieso niet meer overclocken en de slider van de core springt automatisch terug. De kaart wordt wel gezien in GPU-Z met stock settings.

Moet ik nog ergens iets aanzetten waardoor de overclocking tool de kaart detecteert of is dit een driver issue?

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Driver issue, teruggaan naar vorige drivers tot nVidia dit fixt...

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 22:34
Je kunt met evga precision wel weer overclocken, daar is een quick fix van uit gekomen ;)

Gamertag for Xbox: R0SSI

• roland kroes
  • Laatst online: 22:53
Yup, heb ik ook gehad met driver update.
Ik kon in Afterburner de shaders niet meer bedienen van mijn MSI 275 GTX TF OC.

Tijdens googelen erachter gekomen dat veel mensen hier last van hebben. Toen de driver maar weer teruggedraait naar 190.62, en maar wachten op de driverpatch.

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 22:34
roland kroes schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:31:
Yup, heb ik ook gehad met driver update.
Ik kon in Afterburner de shaders niet meer bedienen van mijn MSI 275 GTX TF OC.

Tijdens googelen erachter gekomen dat veel mensen hier last van hebben. Toen de driver maar weer teruggedraait naar 190.62, en maar wachten op de driverpatch.
Dit wordt niet gewijzigd in de drivers van nVidia, reken daar maar niet op. Het is wachten tot de softwaremakers hun software aanpassen net zoals EVGA gedaan heeft met hun Precision.

Gamertag for Xbox: R0SSI

• Omnyakom1
R0SSI schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:26:
Je kunt met evga precision wel weer overclocken, daar is een quick fix van uit gekomen ;)
Hey, dat is goed nieuws. Heb je misschien een link naar de fix? Op de Evga site kan ik hem niet downloaden. Heb een member login nodig.

-edit

heb hem al, d8 dat je perse een Evga product moest hebben voor login :P

[ Voor 22% gewijzigd door Omnyakom1 op 23-01-2010 15:25 ]

• roland kroes
  • Laatst online: 22:53
Dit wordt niet gewijzigd in de drivers van nVidia, reken daar maar niet op. Het is wachten tot de softwaremakers hun software aanpassen net zoals EVGA gedaan heeft met hun Precision.
Mm, dan zal ik toch nog even moeten afwachten. De huidige drivers doen het in principe prima.

Het enige nadeel is dat ik MW2 maximaal op 'high' kan spelen, maar niet op 'extra'. Dan krijg ik DirectX meldingen.

• Omnyakom1
Bij mij geen probleem. Alleen zorgt Depth of Field voor immense framedrops bij mij. GTX260. Zal vast wel CPU kracht vergen aangezien ik maar een E5300 heb.
Pagina: 1