Goedemorgen,
ik zit me suf te piekeren over een probleempje dat waarschijnlijk makkelijk op te lossen is, maar ik kom er niet uit.
Ik heb 2 virtuele servers:
Server1
Server2
Server1 is DC voor het domein genaamd nwtraders.msft
Server1 heeft static IP 192.168.0.10
Server2 heeft static IP 192.168.0.12
Beiden subnet 255.255.255.0
Op beide servers is File sharing enabled, wat het ICMP protocol moet toestaan tussen beide servers.
Helaas kan ik ze niet pingen. En dus kan ik Server2 ook niet op het domein joinen.
Ik heb de NIC's al op verschillende types gezet. Nu zijn ze beiden geNAT.
Ik weet ook niet of er iets foutief staat in DNS, of er iets mist. Er zijn verschillende SRV records (TCP- ldap, Kerberos, etc. A records zijn er en er is een NS record voor de DC.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb eerder weleens in Virtual PC gewerkt en daarin was het nooit een probleem. Ik werk nu in VirtualBox ( Voor de 64 bit guests )
Thanks alvast!
ik zit me suf te piekeren over een probleempje dat waarschijnlijk makkelijk op te lossen is, maar ik kom er niet uit.
Ik heb 2 virtuele servers:
Server1
Server2
Server1 is DC voor het domein genaamd nwtraders.msft
Server1 heeft static IP 192.168.0.10
Server2 heeft static IP 192.168.0.12
Beiden subnet 255.255.255.0
Op beide servers is File sharing enabled, wat het ICMP protocol moet toestaan tussen beide servers.
Helaas kan ik ze niet pingen. En dus kan ik Server2 ook niet op het domein joinen.
Ik heb de NIC's al op verschillende types gezet. Nu zijn ze beiden geNAT.
Ik weet ook niet of er iets foutief staat in DNS, of er iets mist. Er zijn verschillende SRV records (TCP- ldap, Kerberos, etc. A records zijn er en er is een NS record voor de DC.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb eerder weleens in Virtual PC gewerkt en daarin was het nooit een probleem. Ik werk nu in VirtualBox ( Voor de 64 bit guests )
Thanks alvast!