Hallo,
Ik snap er niets meer van. Heb een pagina met veel dropDownListBoxes. Deze zijn allemaal databound via LINQ datasource. De tables waar de data vandaan komt zijn allemaal dezelfde stijl:
CST_TableName (ID->int, Name->nvarchar(50))
De text waarde van de DropDownList staat op Name en de value op ID.
Heb ene tabel: USR_Information welke gelinkt is naar alle CST_ tables.
Als ik dan de waardes wil saven naar de database doe ik:
etc...
ASP pagina ziet er zo uit:
Ik selecteer ze allemaal op een waarde dan de standaard waarde (ID=1, Name="Please Select")
Maar als ik dan debug staat een deel op de juiste geselecteerde waarde maar ook een deel gewoon op ID=1, Name="Please Select" terwijl ik deze wel heb aangepast.
Heb echt al vanalles geprobeerd maar hij pakt sommige waardes gewoonweg niet.
Code is exact hetzelfde van de items die werken en niet werken.
Database en foreignkeys en linq objecten zijn ook exact hetzelfde.
Dus hoe komt het dat sommige velden werken en sommige niet?
Als je debugt op de cboLiving zie je gewoon bij SelectedItem "Please Select" staan en niet de waarde die ik heb geselecteerd...
Misschien dat het ermee te maken heeft: alles staat in een Ajax updatePanel.
Any ideas?
Ik snap er niets meer van. Heb een pagina met veel dropDownListBoxes. Deze zijn allemaal databound via LINQ datasource. De tables waar de data vandaan komt zijn allemaal dezelfde stijl:
CST_TableName (ID->int, Name->nvarchar(50))
De text waarde van de DropDownList staat op Name en de value op ID.
Heb ene tabel: USR_Information welke gelinkt is naar alle CST_ tables.
Als ik dan de waardes wil saven naar de database doe ik:
code:
1
2
| USR_Information.Work = cboWork.SelectedValue; USR_Information.Living = cboLiving.SelectedValue; |
etc...
ASP pagina ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| <asp:DropDownList runat="server" ID="cboLiving" Width="160px" DataSourceID="dsLiving" DataTextField="Name" DataValueField="ID"> </asp:DropDownList> <asp:LinqDataSource ID="dsLiving" runat="server" ContextTypeName="DatingProject.Database.DBContext" OrderBy="Name" Select="new (ID, Name)" TableName="CST_Livings"> </asp:LinqDataSource> |
Ik selecteer ze allemaal op een waarde dan de standaard waarde (ID=1, Name="Please Select")
Maar als ik dan debug staat een deel op de juiste geselecteerde waarde maar ook een deel gewoon op ID=1, Name="Please Select" terwijl ik deze wel heb aangepast.
Heb echt al vanalles geprobeerd maar hij pakt sommige waardes gewoonweg niet.
Code is exact hetzelfde van de items die werken en niet werken.
Database en foreignkeys en linq objecten zijn ook exact hetzelfde.
Dus hoe komt het dat sommige velden werken en sommige niet?
Als je debugt op de cboLiving zie je gewoon bij SelectedItem "Please Select" staan en niet de waarde die ik heb geselecteerd...
Misschien dat het ermee te maken heeft: alles staat in een Ajax updatePanel.
Any ideas?