Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285208

Topicstarter
Hey,

Ik heb een nieuwe computer behuizing aangeschaft en sinds gister alles over gezet van mijn oude kast naar mijn nieuwe. Alles werkte hiervoor in mijn oude kast. Alles heb ik netjes aangesloten waaronder natuurlijk mijn videokaart Nvidia GTX280 van MSI, die twee voedingkabels nodig heeft en ook nog een apart stekkertje voor de ventilator die ik aansluit op het moederbord.

Het probleem:
Als ik windows opstart dan gaat alles netjes aan, je hoor het videokaart piepje en dan gaat de fan ook draaien, maar als ik dan windows bijna heb opgestart en soms als ik mazzel heb net heb opgestart, slaat die af. Er gaat een rood lampje branden op de kaart en de fan slaat uit, ik dacht eerst een driver probleem dus heb ik in veilige modes de drivers verwijderd. Toen normaal opstarten maar dan sloeg die ook weer af, dus nog een hele nieuwe installatie van windows gedaan (+formateren). Maar ook nu slaat die af nu niet op het bureablad maar toen ik wou gaan bladeren in mijn hardeschijf. Het leek erop dat de fan even op toeren kwam en daarna afsloeg, ook nu weer het rode lampje. Wat denken jullie te warm of te kort stroom ? messchien een combinatie teweinig stroom dus hij word te warm ?

Moederbord: P5n32-E-Sli plus
Processor: Intel E6600 2,4ghz
Voeding: 700watt corsair
Videokaart: Msi nvidia gtx280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-07 17:29
Hoe wil een grafische kaart te warm worden als hij niet genoeg stroom zou hebben? En als hij niet genoeg stroom zou krijgen zou hij sowieso al niet opstarten.

Als ik het goed begrijp heeft de ventilator van de grafische kaart een stekkertje, welke jij op het moederbord hebt aangesloten? Ik zou die stekker van die ventilator gewoon op de grafische kaart aansluiten, grote kans dat hij het dan doet. Google ook even op de betekenis van die lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlexV schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:51:
Hoe wil een grafische kaart te warm worden als hij niet genoeg stroom zou hebben? En als hij niet genoeg stroom zou krijgen zou hij sowieso al niet opstarten.

Als ik het goed begrijp heeft de ventilator van de grafische kaart een stekkertje, welke jij op het moederbord hebt aangesloten? Ik zou die stekker van die ventilator gewoon op de grafische kaart aansluiten, grote kans dat hij het dan doet. Google ook even op de betekenis van die lampjes.
dat stekkertje kan je alleen aansluiten op het moederbord het is gewoon zo'n aansluiting wat je normaal ook van een ventilator heb 2 of 3 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Anoniem: 285208 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:52:
[...]

dat stekkertje kan je alleen aansluiten op het moederbord het is gewoon zo'n aansluiting wat je normaal ook van een ventilator heb 2 of 3 pins.
Dat hoort dus niet, een moederbord kan geen videokaart ventilator gaan reguleren, dus als er gewoon een aansluiting op de videokaart zit sluit hem daar op aan.

Best kans dat door de ventilator op moederbord aan te sluiten de videokaart denkt dat de ventilator op de videokaart stil staat en niks doet en dan uit zelf bescherming zicht zelf uitschakelt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dus als ik het goed begrijp de videokaart alleen aansluiten met de pci-e aansluitingen en niet met het stekkertje ook op het moederbord, nu heb ik ze allebei aan gesloten en zo had ik het ook altijd.

Op deze website zie je videokaart van de zijkant naast de pci sloten zit nog een kleine aansluiting voor naar het moederbord (die hij ook niet heeft aangsloten overigns).

http://chrisray.soterial.com/chrisraymisc/Q6600rig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
Ik had dat kabeltje eerst ook netjes aangesloten (niet op de fan, want het is een spdif stekkertje!). Maar bij m'n laatste poging tot redelijk kabelmanagement vroeg ik met toch af wat ik ermee moest. De handleiding wees uit dat je die alleen hoeft aan te sluiten als je de hdmi gebruikt (die er niet op zit 8)7 )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32

M2M

medicijnman

.Sjoerd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:01:
Ik had dat kabeltje eerst ook netjes aangesloten (niet op de fan, want het is een spdif stekkertje!). Maar bij m'n laatste poging tot redelijk kabelmanagement vroeg ik met toch af wat ik ermee moest. De handleiding wees uit dat je die alleen hoeft aan te sluiten als je de hdmi gebruikt (die er niet op zit 8)7 )
er zit echter wel DVI op :), maar of daar ook geluid over heen gestuurd kan worden met een DVI --> HDMI blokje... ?

Maargoed, check eerst eens of de kaart goed in het gleufje zit, zorg dat het ding vastgeschroeft zit en niet met clipjes aan de behuizing hangt. Zorg ook dat je even je voeding checkt, of die misschien beschikt over aparte 12V rails (12V1, 12V2 ... ?). Misschien dat je kaart niet genoeg prik krijgt wanneer hij geïnitialiseerd wordt door de drivers in windows.

En als laatste, om alle softwareproblemen uit te sluiten, zou je alle harde schijven eruit kunnen trekken, eentje er in hangen waar nog geen OS op staat en wat nog iets aan ruimte over heeft, en daar even een test OS op zetten (anders dan je huidige OS). Drivers er op, furmark en 3dmark er op en even testen of het aan de software ligt of niet.

en ik zie nu pas dat er ook een stekkertje aan hangt voor de ventilator. Zou je daar een foto van kunnen maken, en je kast open schroeven en er een tafelventilator op volle snelheid tegenaan kunnen zetten? Dan weten wij waar het over gaat, en of het stekkertje echt van de ventilator is, en kun je gelijk temperatuursproblemen uitsluiten door een overdaad aan airflow.

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 24-01-2010 02:15 ]

-_-

Pagina: 1